Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270347
Jeg har et Sony X 8509 C i 55 tommer som jeg til daglig brug er super tilfreds med ser meget sport og Netflix Hbo .
Til sport er den super men da jeg jo også ser Mange film og har udstyret ang. lyd og 4 k Bluray mangler jeg noget på HDR Siden.
Sony XE 90 kan jo fås til ca 7000 kr. nu og håber på en lavere pris mit spørgsmål er hvor stor en opgradering det vil være i forhold til mit nuværende Sony X 8509 C .

Eller vente på at Sony XF90 i 55 tommer falder til en pris under 9000 10000 kr.

Har tidligere skrevet at det skulle være Oled næste gang men er blevet nervøs for burn in da jeg jo ser meget sport o.lign.

Især Sony XF90 er blevet rost til skyerne i de første test rundt om i verden at den nærmer sig Oled på en del punkter som vi kan tage i en anden tråd .
Senest rettet af janbau 9. apr 2018, 20:07, rettet i alt 1 gang.
#270349
Nej det har jeg ikke men der er mange som nævner det i udlandet på mange site. Især på YouTube men det er slet ikke det denne tråd skal handle om skulle nok ikke have nævnt det . Det ender jo nok med at jeg køber et Oled men Sony laver nogle gode Led nu og der er fordele ved Led på en del punkter men stadig ikke noget denne tråd behøver at omhandle.
#270350
Som ejer af de OLED paneler der er tilgængelig, så er problemet ukendt, og jeg læser da også forums på internationale sider, og genkender ikke problemet, udover dem som først fortolker retention som burn-in. Det kan du fjerne med tv'ets eget rense funktion, og ikke at sammenligne med burn-in.

Men frygt er noget mange har, det er bare ubegrundet i dette tilfælde. Selv på dette site, finder du mange som taler men ingen har burn-in og fået byttet på det grundlag, så har de haft skærm fejl i panel-lotteriet og det er jo en anden årsag.

Sony laver vist også fine OLED skærme, bare lidt tykkere end andre men har vist godt styr på sports præsentationen og roligere billede, måske er Android deres hængeparti for dem som ikke kan lide det.
#270351
Jeg mener ikke at XE90 er “nok” af en opgradering ift X85C til at skiftet kan retfærdiggøres.

XF90 giver dig et større løft, men prisen er stadig forholdsvis høj indtil der kommer lidt priskonkurrence.

Personligt ville jeg ikke smide så mange penge efter så “mild” en opgradering, så jeg havde ventet til prisen var faldet lidt mere på XF90. Et skift til OLED vil give et mere mærkbart løft.
#270352
Tak jeg fik skrevet Burn in og har også læst om burn-in som retention nok også det jeg mener.

Men det er nu mere dette spørgsmål jeg håber debat om

Sony XE 90 kan jo fås til ca 7000 kr. nu og håber på en lavere pris mit spørgsmål er hvor stor en opgradering det vil være i forhold til mit nuværende Sony X 8509 C .
Sony XF90 kunne blive en muglighed men her er prisen jo som Oled lige nu men den burde falde og snart komme på bud til 9000 kr. eller mindre .
#270353
Torben Rasmussen skrev:Jeg mener ikke at XE90 er “nok” af en opgradering ift X85C til at skiftet kan retfærdiggøres.

XF90 giver dig et større løft, men prisen er stadig forholdsvis høj indtil der kommer lidt priskonkurrence.

Personligt ville jeg ikke smide så mange penge efter så “mild” en opgradering, så jeg havde ventet til prisen var faldet lidt mere på XF90. Et skift til OLED vil give et mere mærkbart løft.

Tak Torben ved du har haft et X85C i 65 tommer eller sågar stadig har det men din har jo Bagbelysning kan godt huske den fik en god anmeldelse også noget jeg havde med i overvejelse da jeg købte min .