Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jolly79
#270306
Hej

Jeg står og skal købe nyt TV her lige om lidt, og så går jeg altid igang med at kigge på forskellige anmeldelser og test.

Men jeg sidder lidt fast..

Jeg er kommet frem til de her modeller der passer på mit budget på omkring 10-12.000 kr

Samsung Q6F QLED
samsung Q7F QLED
Samsung UE65MU8005
Sony KD-65XE9005

Jeg er lidt nysgerrig for at høre hvad i ville vælge??
det skal siges at jeg streamer alt igennem min Shield og bruger ikke alm kabel TV.
Af jolly79
#270310
Jeg vil også gerne høre hvis der er nogen der syntes jeg kan få et bedre fjernsyn for pengene :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270313
Til HDR er Q7 og XE90 nok at foretrække, hvor XE har zonestyring af lyset, hvilket Q7 mangler.
Af jolly79
#270317
ja den ser heller ikke dårlig ud, det er sgu ikke nemt med alle de valg. Dt er 6 år siden jeg købte det jeg har nu.
mU8005 ligger også i bunden af min liste, og sony nok i toppen.
Jeg vil bare gerne have det der giver det bedste billede.
Af jolly79
#270319
Jeg kan se her: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/sj8500

At de siger x900e er et bedre valg:
The X900E is a mid-range LED TV from Sony that features full array local dimming. It's slightly more expensive than the SJ8500, but it performs a lot better in most aspects. It gets significantly brighter, making it a better choice for HDR, and it's overall picture quality is much better, since its blacks are deeper and more uniform. Unless you have a very wide living room and often watch from the side, the X900E is a better pick.
reffub skrev:Hvad med SJ800v
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... 28&point=2

MU8005 synes jeg ikke er særlig god.
Af jolly79
#270320
Ja tror også det ender med xe90 hvis der ikke kommer en siger der er et meget bedre valg.
Vil hellere have bagbelyst en kant led tænker jeg.
Torben Rasmussen skrev:Til HDR er Q7 og XE90 nok at foretrække, hvor XE har zonestyring af lyset, hvilket Q7 mangler.
Af PeterD
#270322
Bagbelyst er dioderne vel "på bagsiden" og kantbelyst "på kanten"..

Det første giver vel en større flade og et bedre billed.
Af jolly79
#270324
Ja det er også det jeg tænker :-) Så de fleste siger xe90 er det bedre valg.
PeterD skrev:Bagbelyst er dioderne vel "på bagsiden" og kantbelyst "på kanten"..

Det første giver vel en større flade og et bedre billed.
Af Supergris
#270356
Hvis du har bare fulgt en lille smule med, herinde på siden, så ville du have lagt mærke til, at XE9005 er det TV, der bliver trukket mest frem, hvis du vil have mest billedkvalitet pr. krone.

Jeg går ud fra OLED er udenfor dit budget, og du kender fordele og ulemper ved henholdsvis IPS- vs. VA-paneltyper?
Af jolly79
#270360
Nej hvis jeg skal hoppe på OLED så skal jeg nedgradere til en 55 tommer, og jeg syntes alligevel jeg sidder for langt væk til det ville være helt nok. Jeg kan presse budgettet op til 13.000 men det får man ikke meget OLED i 65 tommer til :D :D
Supergris skrev:Hvis du har bare fulgt en lille smule med, herinde på siden, så ville du have lagt mærke til, at XE9005 er det TV, der bliver trukket mest frem, hvis du vil have mest billedkvalitet pr. krone.

Jeg går ud fra OLED er udenfor dit budget, og du kender fordele og ulemper ved henholdsvis IPS- vs. VA-paneltyper?