Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270294
Hvad er dit behov? Hvis du kommer til at gøre brug af HDR (det bør man næsten gøre når man køber et nyt tv nu ;-) ), så tror at man næsten er nød til at komme op i en XE9005, eller den nye XF9005, men det koster dog lidt mere end den du har fundet frem til.
#270296
kofoed skrev:Hvad er dit behov? Hvis du kommer til at gøre brug af HDR (det bør man næsten gøre når man køber et nyt tv nu ;-) ), så tror at man næsten er nød til at komme op i en XE9005, eller den nye XF9005, men det koster dog lidt mere end den du har fundet frem til.
Ja så snakker vi knap 12000kr i stedet for 6000kr ;)

Men er der andre mærker som kan give et fedt billede og gerne et tyndt design til rimelige penge?
#270297
Supergris skrev:75" vil sikkert ikke blive for kæmpe, men prisen er en anden, og det ser ud til, du går efter et billigt TV, eller hvad er det egentlig, du spørger efter?
Ja du må undskylde jeg egentlig skriver lidt uklart.

Jeg vil gerne have et 65" TV LED til stuen som giver et fornuftigt billedet til film. Og vil gerne have mest for pengene og det er selvfølgelig relativt.

Jeg vil gerne holde mig på et budget til 6-8000kr.

Sony XE90 ser virkelig lækkert ud men om oplevelsen er knap 12000kr værd for mig har jeg svært ved at bedømme.
#270300
Det kommer an på om HDR står på programmet. Jeg ville personligt, undlade at se HDR-indhold på en skærm, der var dårligere sepc'et end XE90. Det kræver noget zonestyring for ikke at få udvasket sortniveauet globalt på skærmen ved HDR-afvikling.
#270321
Torben Rasmussen skrev:Det kommer an på om HDR står på programmet. Jeg ville personligt, undlade at se HDR-indhold på en skærm, der var dårligere sepc'et end XE90. Det kræver noget zonestyring for ikke at få udvasket sortniveauet globalt på skærmen ved HDR-afvikling.
Hvor udbredt er HDR indhold? ligesom med 4K er indhold vel begrænset og et stykke ude i fremtiden før det er standard?
#270328
Hvis du har en spille konsol, eller ser en del netflix, så er der meget indhold til HDR. Hvis du gerne i mod stort set kun ser flow-tv, ja så går der nok noget tid før der er behov for HDR. Derudover at det også svært at få et tyndt design med en LCD skærm som klare HDR godt, da edge belysning ikke er ret godt til HDR. Så skal man op i OLED, men der er prisen også en helt anden.

Kan se at en 65XE9005 har været nede i 10.444 kr før, det er dog stadig noget vej fra de 6000 kr du havde fundet frem til.
#270344
kofoed skrev:Hvis du har en spille konsol, eller ser en del netflix, så er der meget indhold til HDR. Hvis du gerne i mod stort set kun ser flow-tv, ja så går der nok noget tid før der er behov for HDR. Derudover at det også svært at få et tyndt design med en LCD skærm som klare HDR godt, da edge belysning ikke er ret godt til HDR. Så skal man op i OLED, men der er prisen også en helt anden.

Kan se at en 65XE9005 har været nede i 10.444 kr før, det er dog stadig noget vej fra de 6000 kr du havde fundet frem til.
Jeg ville måske være villig til at smide 10.444kr hvis det landede der igen så kan være jeg bare skal vente til det kommer på tilbud igen :)