Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af oliverbj
#270270
Hejsa!

Jeg står og skal have et nyt TV - helst 49"! Jeg har et budget på maks. 6.000 kr.

Jeg var forbi Elgiganten i dag og faldt over MU7075. Sælgeren dernede sagde dog at MU6475 var en del bedre, det var hurtigere, havde en bedre hardware og så understøttede det HBO (som MU7075 ikke gjorde)

Samsung MU6475


Samsung MU7075


Nu har jeg så researchet lidt, og jeg synes stadig at folk på internettet synes bedst om MU7075.

Er der en rar sjæl herinde, der kan hjælpe mig? Det behøver nødvendigvis ikke være Samsung, men jeg ser ret meget streaming og kan godt lide at jeg kan få dækket alle mine behov ind med Samsung.
Af Beckham
#270273
Nu kender jeg som sådan ikke lige de to specifikke modeller, men virker da lidt mærkeligt hvis en 6 serie skulle være bedre end en 7-serie?
Af oliverbj
#270274
Beckham skrev:Nu kender jeg som sådan ikke lige de to specifikke modeller, men virker da lidt mærkeligt hvis en 6 serie skulle være bedre end en 7-serie?
Også min umiddelbare tanke. 6 serien er i og for sig også dyrere :s
Af Bagle
#270280
For det første så er 6475’ern en vind vare hvorimod det andet er på tilbud som de højst sandsynligt taber penge på. Jeg var selv ude og købe 6475ern til min kæreste og fik prisen ned på 5400..

Med det sagt, så vil jeg sige at det faktisk er et ganske hæderligt tv. Pænt design fornuftigt billede, mega lækker fjernbetjening og Tizen er også dejligt overskueligt..

af minusser så tror jeg ikke det understøtter en hel ægte HDR og tvet tigger efter en rigtig kalibrering eftersom det er ret svært at indstille sig ud af.. i vores tilfælde er grøn og blå alt for gennemtrængene i film.. men flow tv og playstation klarer den fint.. lyden er heller ikke helt så skidt som først frygtet..

Om 7er serien er ringere ved jeg ikke men det er højst sandsynligt salgsgas med en smule sandhed i.. hvis det skal være samsung så se om du ikke kan presse ham på prisen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270284
7075 kommer med premium-remoten og er ellers en MU7005. Fint TV, som dog kæmper med HDR. Det vil 6-serien dog også gøre og det lyder meget mærkeligt at den ligefrem skulle være bedre end en 7’er.
Af oliverbj
#270370
Det virker sådan.. Nu er tilbuddet på 7075 slut i Elgiganten og den koster nu 7999,-.

Har heldigvis fundet 7005 på Wupti til 5999,- (inkl. Premium Remote) - så Elgiganten har da mistet en kunde her fra grundet salgsgas.

Det var i øvrigt Elgiganten Frederiksberg Centeret.