Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270185
Tror jeg ned justere budgettet lidt, og vælger et TV i prisklassen 10000,-

Elgiganten har OLED65E7V til 19000,- er det 9000,- mere værd end de 3 overstående?
Oprindelig plan var et LG OLED E7V, men kunne være fint hvis vi kunne spare lidt penge ved ikke at vælge OLED.

Valget mellem.
LG SJ800 og MU8005 kan jeg få til 10000,-
XE90 koster 11777,-

Hvilket af de 3 overstående havde du valgt?
Eller har jeg overset en model som er bedre til prisen?

Det var mange spørgsmål på en gang :)
#270209
Tak for feedback, har brugt dagen på at kigge og til sidst endte vi med at købe et http://www.lg.com/dk/tv/lg-OLED65E7V
De tre andre skuffede bare i forhold til vores gamle Plasma, det følte lidt som om vi fik et dårligere TV, så der var ikke andet for end at købe sådan et E7V, skal hente den i morgen, købte nemlig også en kalibrering.
Kan godt se Elgiganten og Power's kalibrering, skal man hvis tage med en gransalt, men det kan vel ikke være ringere end out of the box.
#270222
reffub skrev:Tak for feedback, har brugt dagen på at kigge og til sidst endte vi med at købe et http://www.lg.com/dk/tv/lg-OLED65E7V
De tre andre skuffede bare i forhold til vores gamle Plasma, det følte lidt som om vi fik et dårligere TV, så der var ikke andet for end at købe sådan et E7V, skal hente den i morgen, købte nemlig også en kalibrering.
Kan godt se Elgiganten og Power's kalibrering, skal man hvis tage med en gransalt, men det kan vel ikke være ringere end out of the box.
Du skal bare stille det på tecnicolor profilen og tilpasse oled-lys mv efter hvad du finder behageligt.
Se her http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1508156224

Billedet er fremragende med den profil.
#270233
Glæder mig også :)
Har intet forstand på Kalibrering, men når man nu får det kalibreret, og skifter efter følgende profil, sletter man så den indstilling elgiganten har lavet, eller hvordan fungere sådan noget?
#270255
Okay, tak for svar :)

Godt jeg ikke gav ret meget for den kalibrering, for tecnicolor profilen er da bedre.
Men jeg havde heller ikke købt kalibrering med, hvis det var til fuld på på 1000,-
Men det må være en god pengemaskine for Elgiganten, måske også Power, men dem har jeg ingen erfaring med. Men hold op "Hr. og Fr. danmark", bliver b..... hårdt et vis sted.

Men om man er 9000,- mere lykkelig i forhold til MU8005, SJ800 eller 7000,- i forhold til XE90?
Min personlige mening - det hvis kun "nørden" der bliver det.
Den helt gennemsnitlige bruger, tror jeg er fint tilfreds med et af de andre.
Men der ingen tvivl, E7V er en lækker og bedre skærm end de 3 andre.

Eneste minus "so far" er jeg savner lidt den nemme hverdags fjernbetjening, også er TV guide nogle få gange lige et sekund langsom med at starte op, den menu skulle gerne starte ligeså hurtig op som du trykker på knappen, HVER gang :)
#270259
Hej
Tak for go information, har selv samme overvejelser ang. 65 tommer selvfølgelig er 9000 kr mere for Lg e7 også en sjat, men har også læst mig frem til at Lg e7 har bedre lyd, og jeg synes Lg e7 er lidt af en design perle,tror jeg finder den store pung frem O_O
#270262
Jeg prøver at bidrage med det jeg kan, jeg er ingen ekspert, men jeg ved hvad mine øjne ser :)

9000kr ish, er en god slat penge, men hvis man går bare lidt op i billede kvalitet, så vil du ikke fortryde.
Jeg ville rigtig gerne spare de penge, men nægter simpelhen at købe et 2017 TV, som jeg synes er ringere end mit Plasma fra 2013
De kommer og henter mit Plasma i næste uge, håber de kan reparere det, for jeg er lidt bange for hvad de mener er et tilsvarende her i år 2018.
#270264
Mht. lyden så er den også i top, selvfølgelig set i lyset af, at det er integreret lyd vi snakker om.
Har de sidste mange år kun haft lyden fra TV'et, så der har jeg fået et løft på lyd siden.
Inden jeg købte, kiggede jeg også på Soundbar, men pt. så spare jeg de penge :)

Det hvis kun Sony A1 som er bedre, men det blev fravalgt fordi, A1 sidder for langt ud fra væggen ved væghængt montering. Ellers var det nok den jeg havde valgt.