Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270146
Hvilken af overstående har den bedste betragtnings vinkel?
Kan læse i test her på siden, af de ikke har så gode betragtnings vinkel, men er de lige ringe?

Skal bruge et nyt TV i stuen, og bliver brugt til TV og film.
65" - Prisklasse op til 15000kr.

Ville nu helst have Samsung, pga de understøtter både viasat og HBO Nordic. Men hvilken Samsung model skal jeg vælge hvis den skal kunne følge med enten XE90 eller XE93
Men udfra test så ser det ud som om jeg vil gå meget ned på billed kvalitet, hvis jeg vælger et Samsung i den prisklasse.

Hvis man nu skal have spendere bukserne på, så kan jeg se nogle af de nye modeller kan fåes til omkring de 20000,-
Får jeg så meget bedre billede, at de 5000,- er givet godt ud, eller er det mere for at sige man har et 2018 model til at hænge på væggen?
#270147
Så vidt jeg ved er begge tv med VA panel, hvilket vil sige at begge sony modeller er ret ringe mht betragtningsvinkel. Men jeg vil anbefale dig at kigge denne video for en sammenligning
https://youtu.be/t0GzpKxakZM

Jeg tror ikke samsungs modeller er meget bedre. Vær også opmærksom på at de kun understøtter viasat play og ikke tv.. med det sagt så går rygterne på at dette års Q9F skulle være forbedret ret meget, så det kunne være værd at holde øje med

Skal du ha betragtnings vinkel og godt billede med tilsvarende apps så er vejen frem altså et Oled tv med et apple tv
#270154
Ser spændende ud den Apple TV.
Hvad bruger man pladsen til, på sådan en Apple TV (32gb/64gb)
Tror valget ender på enten en E7V eller B7V alt efter hvor meget de kan presses i pris.
Det er også Viaplay jeg mente :)
#270175
Torben Rasmussen skrev:Man bruger ikke pladsen til noget. 32 GB er rigeligt til de fleste og boksen er - i min mening - klart bedre end alle smart-TV derude.
Men kan man se helt almindelig flow tv med en Apple TV ? Er den ikke kun til apps?

Jeg nyder blot at kunne klikke på tast 1 på min fjernbetjening for at se DR1 og tast 3 og så er det TV3.

Hvis dette skulle foregå på en ATV4 skulle jeg vel starte ATV'en op, finde korrekt HDMI port, starte enten DR app'en eller Viaplay app'en og derefter finde min kanal.

Så er det ikke meget omstændigt at benytte en ATV ift. blot at se en kanal via DVB-C ?
#270178
Torben Rasmussen skrev:Jo, du ser ikke flow-TV via en ATV. Men Smart-TV er jo ikke flow-TV.
Så f.eks. i mit tilfælde, hvor det eneste udover et netflix abb. som af og til aktiveres via en Chromecast, så vil en ATV nok være overkill?

Ser bare mange som omtaler den her ATV(4) som et nærmest "must have", men jeg ser bare ikke så meget værdi i den...

Måske jeg har et andet forbrug/behov O_O
#270182
Ja, hvis du bare ser Netflix, så vinder du ikke meget (hvis noget overhovedet). Jeg bruger min ATV til DR TV, HBO, Netflix, C More, iTunes film, Infuse (streaming af film fra NAS) og visning af billeder/videoklip fra iCloud. Vi ser stort set ikke flow-TV mere.

Ulempen ved ATV er, at den ikke kan vise Youtube i 4K HDR, da den ikke har VP9.2, så man går glip af de flotte videoklip derfra.