Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Clark112
#269747
Hej folkens, jeg har virkelig brug for lidt basal viden her.
er ærligtalt ikke den skarpeste når det kommer til skærme.
Jeg har forelsket mig i samsungs 55" 7005. men er nu kommet i tvivl om det skal være ks eller mu.
Jeg har prøvet at læse lidt op på det og så vidt jeg kan se har KS vidst noget Quantum Dot Display, hvilket jeg synes at have læst mig til på Samsungs hjemmeside at skulle være en fordel i meget belyste rum
Jeg har vedhæftet et billede af min stue og hvordan det ser ud.
skal tilføjes at der er gardiner for alle vinduer og det er muligvis planen på sigt at det bag sofaen bliver et mørklægning.
afstand fra vindue til tv er cirka 4,5 m, og vinduerne går alle næsten helt til loft. Der er ingen træer omkring, og solen er cirka væk i vest omkring kl 9.
TVSTUE.jpg
TVSTUE.jpg (43.71 KiB) Vist 1409 gange
Grunden til at jeg er blevet forelsket i samsung er hovedsageligt design og deres hurtige responstid. jeg er typen der bliver hidsigt hvis jeg tænder tv'et og jeg ikke kan gå i kanaloversigt eller skrue op, med det samme. Lige nu har jeg et ældre philips 42" og jeg kan ikke skrue op for tv'et før 20-30sek efter det har tændt.
Derudover også menuen. Lydmæssigt er planen at inden året er omme skal der hænge en playbar under.

Tvet bruges til Flow tv og Film, både via Netflix, viaplay, og Plex. Der er en playstation koblet til tv'et. men den er yderst sjældent i brug.

Budget ligger på cirka 7000.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at træffe den rigtige beslutning, samt måske at udvide min horisont lidt for hvad jeg skal kigge efter.
Af Sælger95
#269750
Hvis dit budget holder til det, og brugerfladen ikke er så vigtig, så overvej Sony XE9005 55". Kan findes til lidt over 7000, og har markant bedre billede end både KS og MU 7 serien

ellers så KS7005 pga quantum dots, hvis den stadigvæk kan skaffes. modellen udgik for næsten et år siden, så jeg tror ikke den findes i butikkerne længere
Af Sælger95
#269783
sokken skrev:Men er sonys tv ikke berygtet for at være meget langsomme
De er langsommere end LG og Samsung smart TV systemerne, men ikke når man bare skifter kanal eller justerer på lyden. Plus Android TV har mange fede funktioner som eksempelvis indbygget chromecast hvilke LG eller Samsung ikke har
Af Grandahl
#269790
Hvis det nu er Samsung du går efter, så er KU en 2016 model, tror helt ærligt ikke den er tilgængelig mere..

7005 fås i en varianter hedder 7055 eller 7075 ( mener jeg ) Det er samme skærm, men de to modeller er med Samsungs premium Remote der er super lækker.
Af Steen5
#269796
KS7005 er bedre end MU7005. Har selv KS7005. Et fantastisk tv. Både design og hurtighed. Det er lynhurtigt i alle menuer. Og Smart tv delen er super nem og hurtig.
Af Clark112
#270920
nu tror jeg snart jeg er ved at have taget en beslutning, men hvad siger folket.
Samsung 60 tommer ks7005, brugt 8 mdr gammelt inkl kvitering og rest garanti - 7500,- (+700km kørsel)
Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55MU8005 7777,- (+100 km kørsel) elgiganten.

er det satdig dumt at vælge en mu model når det er serie 8?
Af Grandahl
#270931
PeterD du er blevet informeret om det før.. MU8000 i USA svarer til vores MU7005 herhjemme..

Sonyen vil vinde på billedkvalitet især overfor MU.. Men læste du nu trådstarters indlæg ville du notere dig hvad han ligger vægt på..

Der falder XE9005 igennem, den er langsom til at starte op og i kanalskift.