Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278967
Hvis du ikke har observeret nogle problemer kan du bare slå koldt vand i blodet. Jeg husker ikke, at der skulle være sikkerhedshuller, der lappes.
Af Gromit
#278969
OK.

Jeg vil efterfølgende holde mig orienteret om nyeste firmware og hvorledes der skulle være forbedringer, som er værd at forholde sig til billedmæssigt set.

AF8 er en superlækker skærm, iøvrigt. :)

Go´ weekend.
Af DetBareJoe
#279446
Hejsa :)

Til de hurtige: Power Odense (kun Odense) tilbyder idag AF9 til 20% af hvad de kommer til at sælge det til, dvs. det idag kan købes til 27.000 i 65''. Deres pris er dog 34.000 mod Sonys egen 32.000 + Elgiganten fører det til 32.000 også, så det er lidt en skam Power har det til 2.000 mere end hos disse to, da det kunne have betydet at det kostede 25.600 idag frem for de 27.000 :) Men blot en heads up! De har åbent til 22 i dag.
Af FDP
#279501
Nå nu er det min tur til at bruge lidt råd.

Har netop fået mig et Sony 55 AF8 , o har et Apple TV 4
Når jeg ser en film som skal være i 4K HDR , så siger skærmen 1080P bruger i øvrigt HDMI input 3
Hvad gør jeg galt eller har overset ( indgangen er sat til at kunne modtage den højere standard )
Er det mit ældre HDMI Kabel , eller en anden simpel ting jeg har overset ??
Af FDP
#279505
Jeg prøvede film fra Itunes ( Martian )

Og har været inde på mit Apple TV og ændre indstillingerne til ( ups lige slukket tv , og kan ikke huske den korrekte indstilling i hovedet )

Og så tror jeg lige jeg har fundet årsagen ( griner af mig selv ) mente helt sikkert det var Apple TV 4K jeg havde men da jeg har købt dette Februar 2017 er det jo kun et Apple TV 32 GB...så skal da vist på jagt efter et Apple TV 4K

Ud over det kan jeg kun sige jeg er ret imponeret over billed kvaliteten på Sony 55 AF8.
Brugeravatar
Af bbplayer
#280756
Hvis folk bruger tråden her, som reference til Sony 2018 tv, så vil det måske være godt at nævne nogle af de erfaringer man finder i andre tråde som fejl eller bare mangler :)

- Youtube problemer på AF9 og XF serien, Youtube har problemer med at køre HDR , og for nogle ikke vise at HDR er aktiveret, så farve sprektum ser meget ens ud. Stik imod dette, så fungerer Cast funktion på XF serienmed youtube, og 4K+HDR virker upåklageligt (her).
- Billede profiler, farvemætnings menu punktet Farvetemperatur er delt mellem farve profiler, og derfor ikke unik.
- Billedeformatstilstand, virker ikke i 2160p signal. Alt fra 576p til 1080p signal fra min satboks tillader at formatstilstand kan ændres, når man går i 2160p tilstand, er muligheden væk. Samme er det for Netflix, som altså for ældre 4:3 programmer virkelig er irriterende.
Senest rettet af bbplayer 16. okt 2018, 20:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280758
Cast af Youtube HDR virker ikke på AF9. Samme problem som via indbygget app.

Det med farveprofilerne er ikke noget nyt. Det nævnes også i reviews.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#280948
Torben Parsberg: Tænker du på opdatering til Android 8 (Oreo)? Den opdatering er endnu kun på ZF9 og AF9. Sony har ikke udmeldt en dato for opdatering af ældre modeller (ej heller præcis hvilke modeller, der opdateres).
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16