Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#293634
Sælgeren er ikke en rådgiver. Han er sælger. Han forsøger at sælge dig det Tv, som han tjener bedst på og ikke nødvendigvis det, som passer bedst til dig.
Brugeravatar
Af elcom
#293636
Power kører tilbud på LG OLED55C8 til 8.888. Jeg vil mene de 889,-kr ekstra er givet godt ud for opgradering fra B8 til C8
Brugeravatar
Af JohnnyB2000
#293644
De kører også i ny og næ tilbud på lg77c8 til 39.999 og normal orisen er 67.000... Tjerner de virkerlig så meget på tv eller er det lg der sænker til en tilbudspris?
Af NEF78
#293646
Tak for tilbagemeldingen Torben og elcom!
Jeg er helt enig med dig Torben, i at langt de fleste sælgere i dag er netop hvad titlen angiver..
Jeg kørte faktisk tilbage og købte B8 i går eftermiddags, selv om jeg godt ved at C8 er en opgradering..
Af prebzii
#293774
Skal have mig et nyt tv til stuen, og har længe gået og drømt om LG C8 55" ...... til 8888kr men nu er jeg lidt i tvivl da jeg så et Samsung Qled QsF 65" til 7000kr...... O_O

Buget 8888kr :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#293788
prebzii skrev:Skal have mig et nyt tv til stuen, og har længe gået og drømt om LG C8 55" ...... til 8888kr men nu er jeg lidt i tvivl da jeg så et Samsung Qled QsF 65" til 7000kr...... O_O

Buget 8888kr :-)
De to skærme er slet ikke i samme klasse rent billedmæssigt. De ekstra 1.888 kr. er godt givet ud. Alternativt kan 55" LG B8 jo købes til 7.999 kr. og det er langt hen af vejen samme TV.
Af razerdk
#293791
Rasmus Larsen skrev:
prebzii skrev:Skal have mig et nyt tv til stuen, og har længe gået og drømt om LG C8 55" ...... til 8888kr men nu er jeg lidt i tvivl da jeg så et Samsung Qled QsF 65" til 7000kr...... O_O

Buget 8888kr :-)
De to skærme er slet ikke i samme klasse rent billedmæssigt. De ekstra 1.888 kr. er godt givet ud. Alternativt kan 55" LG B8 jo købes til 7.999 kr. og det er langt hen af vejen samme TV.
Har i rent faktisk haft de to skærme side-by-side og set forskellen, eller er det ud for et teknisk perspektiv at i konkludere det?

Det undrer mig at fx rtings er lodret uenige i at forskellen på de to skærme er så stor.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#293795
Altså forskellen på Q6FN og et B8? Det er dén forskel vi snakker om. Hvor ser du at de er lodret uenige?
Af razerdk
#293798
Nej, det var ment til B8 vs C8.
Men pointen er at der er mange reviewer's der er uenige om hvor stor forskel der er på de to(b.la rtings), derfor spørgsmålet om i har haft begge modeller under lup på samme vilkår, således at der kan drages en fyldestgørende konklusion fra jeres side.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#293799
Vi har ikke testet B8, men da den er magen til B7, så har vi indirekte. Der er forskel i måden de håndterer bevægelse og gradienter, og så er der nogle forskelle i hvad de understøtter af features, men det er ikke alle der har brug for disse.

Personligt havde jeg taget C8 alene pga muligheden for AutoCal, men det er ikke alle der vil prioritere det.

Rtings har ingen subjektive tests i deres testbænk, så de kan ikke tillægge en test nogen kommentar om artefakter, der påvirker scoren.
Af razerdk
#293804
Fra et professionelt synspunkt kan det ikke lade sig gøre at teste noget indirekte selvom specs måske nogenlunde stemmer overens. Desuden ER der forskel på B7 og B8 som Vincent fra HDTV også er inde på i hans sammenligning af de to modeller (ditto med rtings).

Jeg vil foreslå at i får en B8 ind på testbænken imens vi alle venter i spænding på 2019 lineup, der er efterhånden mange tråde i forum der involvere denne model. jeg stiller glædeligt mit eget B8 til rådighed for forskningens skyld? (og for den medfølgende kalibrering?)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9