Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JSN
#287001
Jeg har i går hængt mit nyindkøbte LG OLED65C8 op på væggen og har set lidt TV programmer og en enkelt bluray film. Jeg har kigget en del rundt i de forskellige indlæg, der er om C8, men det efterlader kun en større forvirring, hvorfor Jeg søger gode råd her i forum til grundlæggende indstillinger for at få det bedste billede på mit LG C8. I første omgang vil der ikke blive foretaget professionel kalibrering.
C8 erstatter et Samsung KS8005 65".
Umiddelbart er jeg ikke begejstret over billedet ved sammenligning med mit gamle TV. Film og TV programmer virker meget mørke og ikke så klare og lyse, som på mit Samsung TV.

Jeg har endnu ikke ændret i TV indstillingen, idet jeg vil vente på svar på mit indlæg.

Der er tilsluttet receiver Denon AVR2300W og en Bluray afspiller, men det har jo ingen betydning for indstillinger af billedkvaliteten.
På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#287007
LG opdaterer ikke softwaren i sine tv-skærme. SK7900 er reelt en ompakket 2017-model, hvorfor den har webOS 3.5. Det bliver den desværre ved med at have i al fremtid.

Det er stærkt kritisabelt, men desværre en tendens i branchen. B&O, LG Samsung, Panasonic m.fl. opdaterer ikke tv-platformen en eneste gang efter køb.
Af Rande
#287028
Hej Rasmus,

Tak for svaret.
Det er lidt ærgerligt, at butiksansatte fortæller at alle 2018 tv opdateres til WebOS 4.0.
Endnu mere ærgerligt, at han så køber, den stort set eneste model med gammel software.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#287136
JSN skrev:Jeg har endnu ikke ændret i TV indstillingen, idet jeg vil vente på svar på mit indlæg.

Der er tilsluttet receiver Denon AVR2300W og en Bluray afspiller, men det har jo ingen betydning for indstillinger af billedkvaliteten.
På forhånd tak for hjælpen.
Der er i testen af C8 et kalibreringsforslag. Se eventuelt om det hjælper.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#287137
Rande skrev:Hej Rasmus,

Tak for svaret.
Det er lidt ærgerligt, at butiksansatte fortæller at alle 2018 tv opdateres til WebOS 4.0.
Endnu mere ærgerligt, at han så køber, den stort set eneste model med gammel software.
Hvis han har fået dette at vide i butikken, så har han ret til at ophæve købet, ifølge gældende dansk lov.

Det er korrekt, at de andre modeller i LG 2018-program har webOS 4.0 (det er ikke noget de opdateres til), men det gælder ikke SK7900.
Af Beatwolf
#289090
Er det bare mig der er idiot, eller er der hverken DR HBB eller en DR app til LG's 2018 OLED modeller? Jeg kan ihvertfald ikke finde noget på mit C8.
Af Beatwolf
#289106
@torben
Men da ikke ikke i en sådan form at jeg kan vælge gamle udsendelser osv? Hvor tilgår du den henne?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#289166
Jo, HbbTV skulle gerne give adgang til DR arkivet. Du skal være tunet ind på en DR kanal og trykke på den røde knap på fjernbetjeningen. Jeg husker ikke om HbbTV skal aktiveres i en menu først, men måden at starte det på er altid via den røde knap.
Af Beatwolf
#289187
Tak Torben. Den var ikke helt feset ind her. Det kommer til at spare for en del hovedpine, når der absolut skal ses Ramasjang, og den lille er for utålmodig til at vente på chromecasten starter.
Af bromberg
#290774
Jeg købte igår et b8 til de gamle og brugte en masse tid på at finindstille mm og studsede over hvor man ændrer hdmi inputs til uhd? Jeg fandt en fane jeg ikke lige husker hvad lå under, men ihvertfald var den grå og jeg kunne ikke gå ind i menuen.
De har et Apple tv 4k tilsluttet.
Er der automatisk på 2018 modellerne?
Iøvrigt syntes jeg b8 håndterer bevægelse en del bedre end b6 faktisk. Andre der hard en oplevelse eller er det mere indbildning:)?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9