Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af arsenio3d
#266404
Fristende tilbud, men får leveret et Philips 65PUS8102 i morgen.. Skulle man annullere det og bestille sådan en OLED fætter i stedet?

Edit. Tror jeg ikke, burn in er vist stadig en ting i 2018? Jeg spiller en del Fifa og der er der statiske bjælker og mini map som nok skal brænde sig fast hurtigt...
Af CFE
#266490
arsenio3d skrev:Edit. Tror jeg ikke, burn in er vist stadig en ting i 2018? Jeg spiller en del Fifa og der er der statiske bjælker og mini map som nok skal brænde sig fast hurtigt...
OLED burn in er lidt en storm i et glas vand, prøv at læs lidt rundt omkring på forummet, det er ikke et problem der eksisterer i praksis, kun under ekstreme stress tests lader det til at kunne fremkaldes.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=41009
#266491
Min oplevelse er, at burn-in er et non-issue. Herhjemme kører tv'et ofte hele dagen da vores lille datter ikke slukker det efter sig. Jeg ser heller intet efter flere timers konsolspil. Der har et par gange været retention, men der er væk dagen efter (tv'et kører rensning når det er slukket). Vi tager ingen hensyn overhovedet. Opstår burn-in, så må vi tage den derfra. Jeg gider i hvert fald ikke gå og bekymre mig om det i hverdagen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#266503
arsenio3d skrev:Edit. Tror jeg ikke, burn in er vist stadig en ting i 2018? Jeg spiller en del Fifa og der er der statiske bjælker og mini map som nok skal brænde sig fast hurtigt...
Det er det så ikke i 2018 , så har du bare læst forkert.
Af kofoed
#266540
jensholm skrev:Overvejer det rigtigt meget, er lidt ligeglad med DV, men den elendige smartdel er jeg nervøs for. Har ikke kanaler, kun Netflix, Viaplay og tv2 play
Du kan jo bare købe en Apple TV 4K, eller en ChromeCast 4K, så er det problem løst.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#266570
jensholm skrev: Vil jeg være træt af at det ikke har Dolby Vision?
jensholm skrev:er lidt ligeglad med DV, men den elendige smartdel er jeg nervøs for.
Det ville gøre det nemmere at svare på dit spm hvis du forklarede hvorfor du er ligeglad med om det besidder Dolby Vision og hvad der ligger til grund for ovennævnte konklusion, især med Netflix abbonnement in mente, men hvis det kun er Netflix basic du gør brug af, så er det ikke rigtig relevant for dit Netflix forbrug som landet ligger pt.
Af jensholm
#266572
Jeg har det store Netflix abonnement. Er det ikke fint at både Netflix og OLED tv'et har HDR10? Har ikke helt styr på forskellen mellem DV og HDR10 for billedkvaliteten
Brugeravatar
Af DaneLaw
#266573
Samme her, også den store pakke, fulgte med ved køb af B7V for godt et kvartal siden, og du vil se at meget af Netflix UHD udvalg er er i DV formatet, og mener også at dele af deres FHD udvalg er i DV.
En titel som star trek discovery, er mig bekendt ikke i UHD men dog stadig DV.
anyway flatpanels har nogle forrygende artikler på området som giver et glimrende indblik i forskellen mellem dynamisk (DV) versus statisk metadata (HDR10).
og nej, DV er imo' ikke en dealbreaker - ihvertfald ikke det DV matriale jeg er stødt på, her er det nu mere HDR i sig selv som er noget så potent på disse OLED paneler og næsten i en grad så der er for meget knald på ved visse lejligheder.
Af jensholm
#266603
Rasmus Larsen skrev:Min oplevelse er, at burn-in er et non-issue. Herhjemme kører tv'et ofte hele dagen da vores lille datter ikke slukker det efter sig. Jeg ser heller intet efter flere timers konsolspil. Der har et par gange været retention, men der er væk dagen efter (tv'et kører rensning når det er slukket). Vi tager ingen hensyn overhovedet. Opstår burn-in, så må vi tage den derfra. Jeg gider i hvert fald ikke gå og bekymre mig om det i hverdagen.
Hvilket tv har du, Rasmus?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10