Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af KasperJ
#281082 Ja, TV signal via kabel TV.

Jeg har lige prøvet med HDMI og xbox one. Stadig samme problem. Den samme tykke streg er også i bunden kan jeg se.
Det skal siges, at problemet sagtens kan forsvinde helt og så komme igen 5 minutter efter. Så det er ikke fordi selve pixelsne ikke fungerer..
Brugeravatar
Af Pede8000
#281084 Godt nok besynderligt.

Har du opdateret dit TV?
Har du valgt 16:9 som skræm størrelse uden zoom/ stræk/ osv?
Brugeravatar
Af KasperJ
#281086 Ja, det er sygt mærkeligt. Eneste grund til, at det ikke er så mega iøjnefaldende er pga OLED funktionen, med LED backlight, havde det set helt forkert ud..

Ja, jeg har opdateret det. Og jeg har prøvet alt det med format, zoom, stræk og ryk billede op/ned - højre/venstre.
Brugeravatar
Af KasperJ
#281089 Hjælper heller ikke desværre. Jeg må have bilka og philips i røret i morgen.
Så må de sende en tekniker ud.

Bare underligt at ingen kender til problemet, når det var på begge skærme.. 🤔
Brugeravatar
Af karuso
#281091 kender godt problemet, men ikke så voldsom, lige nu 1.1cm i venstre side og 0,7 i højre,
men det kan skifte så det er modsat. Det er som om billedet flyttere sig lidt diagonalt, har
hele tiden troet det havde noget med skærmskåner at gøre, så
mit er meget værre.
Brugeravatar
Af Pede8000
karuso skrev:Elgiganten, har også tænkt mig at tale med dem, nu ser jeg det hele tiden

Har I mulighed for at uploade et billede? Kan ikke rigtigt se det for mig.

Mit står helt perfekt, og jeg kan ikke finde noget som helst om det på nettet, men bliver helt nervøs.

Virkeligt underligt!!
Brugeravatar
Af KasperJ
#281138 Prøv at kig på side 18, nederst. Der har jeg uploaded 2 billeder.
Jeg skriver også her, da jeg intet har kunne finde om det på nettet. Hverken på dansk eller engelsk.

Jeg har idag været i kontakt med Philips. De har oprettet en sag i mit navn og bedt mig indsende en masse billeder af problemet. Jeg afventer nu svar fra dem. (de lovede dog at ringe tilbage i dag.. typisk...).

Men hende jeg talte med i morges sagde, at det enten ville blive til et tekniker besøg eller ombytning af varen/pengene retur..
Brugeravatar
Af Pede8000
#281140 Havde jeg set, men det siger mig ikke noget, jeg ser rammen og en sort kant. Det har alle TV.

Held og lykke med giganten!
Brugeravatar
Af CalvinHobbes1973
#281164 Hej Kasperj

Jeg opdagede det samme på mit ( se post #276140 i denne tråd).

Svaret fra Rasmus (flatpanels) er at det er pixelorbiter, som laver dette. Jeg har også set dette på et Sony OLED i elgiganten, så tror ikke kun det er Philips det kører med det.
Men pga af ambilight er det MEGET tydeligt med den tykkere ramme i den ene side, jeg har dog vænnet mig til det