Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273503
Har I lagt mærke til at man med den nye update (22 juni tror jeg) kan sætte Ambilight i nationale farver, for eksempel de danske. Meget morsomt indslag. :-) Hvad der ellers er i den ved jeg ikke. Sikker nogen små justeringer. Håbede lidt på HDR10+ selvom jeg ikke har noget at bruge det til pt. ;-)

Jeg er i øvrigt særdeles tilfreds med 4K HDR kvaliteten fra Stofa kabel tv.
#273772
undrer mig over at jeg engang imellem får besked på skærmen om at starte skærmrens,
jeg efterlader altid tv på standby, altså slukket på remoten, så skulle renseprocessen køre
hvergang ? har også prøvet at starte manuelt( ved ikke hvor godt det er for skærmen) så kommer
der en besked om at processen er gennemført
#273792
Mit beder om det samme efter ca 5 timer.

Jeg plejer blot at afvise og så fortsætte mit overdrevne kiggeri. Har kigget grundigt og kan ikke finde en måde at slå det fra på. Ville måske også være lidt dumt, hvis det kom til en garanti - sag.

Skærmen skulle meget gerne rense efter at være sat i stand-by. Jeg kan godt sorte processen manuelt.
#274021
Lidt spøjs indspark, men er i glade for jeres skærme, havde i ønsket at have valgt en anden? Jeg står og overvejer at tage ud og købe skærmen i Elgiganten i morgen til 9k? Jeg kommer ikke til at have eksternt udstyr eller lignende, så de problemer der er listet i tråden mht. det er jeg ikke bange for :)
#274023
Jeg har ikke fortrudt et sekund.
Fremragende billede, nemt at installere og ret pænt.
Ambilight, er der delte meninger om, jeg kan godt lide det.

Jeg har ingen problemer med de ting jeg har tilsluttet.
Smart tv fungerer som det skal.

En anbefaling herfra!
#274132
Hej alle sammen,

Har lige købt 55POS9002 i går og er rigtig glad for TV'et - dog kan jeg ikke få tastaturet bag på fjernbetjeningen til at virke.
Den "almindelige" fjernbetjening virker fint, men hvis jeg skal taste koder ind, og dermed forsøger at bruge tastaturet på bagsiden, så sker der ingen ting når jeg trykker på knapperne.
Har I nogle tips & tricks til at få tastaturet til at virke?
Jeg har forsøgt at "paire" fjernbetjeningen, men den beder mig om at trykke "Pair (dvs. "settings-knappen ") i 3 sekunder, og selvom jeg holder knappen inde i 5-10 sekunder, så parer den ikke...
#274135
Mange tilykke med dit nye tv. Det bliver du glad for.

Mht remote; prøv at tjekke forbindelser. Er bluetooth slået til, det skal det være når du bruger tasteturet og stemmestyring.

Mener at menu punktet blot hedder forbindelser.
#274144
Pede8000 skrev:Mange tilykke med dit nye tv. Det bliver du glad for.

Mht remote; prøv at tjekke forbindelser. Er bluetooth slået til, det skal det være når du bruger tasteturet og stemmestyring.

Mener at menu punktet blot hedder forbindelser.
Mange tak - det giver jeg lige et forsøg!
#275367
Er der nogle af jer andre som har udfordringer med hbbtv for DR? Jeg får bare en fejlbesked når jeg prøver at starte et program gennem hbbtv

DR supporten siger at det er et kapicitetsproblem som Philips har anerkendt og Philips supporten siger at det måske bliver ordnet i den nye version af firmwaren som skulle komme til november. Men jeg har stadig ikke fået nogen forklaring på hvad det rent faktisk er der er problemet.

Any thoughts?

/Kim
#276132
martin.møller skrev:
Jeg har nu haft besøg af tv-kalibrering.dk og jeg er fuldt ud tilfreds med resultatet. Selv med flatpanels anbefalinger var der plads til lidt forbedringer, da tv billedet efter nogle timer havde fået et grønligt farvestik. Standardprofilen ISF Nat blev udgangspunktet til alle mine kilder som f.eks. TV, nvidia shield samt bluray afspiller. HDR profilen HDR Film blev brugt til HDR indstillingerne. Denne profil kan dog kun vælges imens man afspiller HDR materiale fra f.eks. netflix.

Jeg deler gerne mine indstillinger, men da tv'ets placering, lys i rummet samt selve panelet kan være forskellige fra bruger til bruger, så er det på eget ansvar.

Standard profil (husk at indstille for hver kilde)
Billedtype ISF Nat
Farve 50
Kontrast 60
Skarphed 0
Lysstyrke 54
Avanceret:
Farvetemperatur Brugerdefineret
Rød WP 119
Grøn WP 109
Blå WP 78
Rød BL 2
Grøn BL -4
Blå BL 1
Kontrasttilstand Normal
HDR opskalering Fra/Til. Du bestemmer selv
Perfekt Kontrast Fra
Videokontrast 90
Lyssensor Fra
Gamma -2
Ultra resolution Fra
Støjreduktion Fra
MPEG artifakt reduktion Fra
Bevægelsetyper Film

HDR
Billedprofil HDR Film
Farve 50
Kontrast 100
Skarphed 0
Lysstyrke 50
Avanceret:
Farveforbedring Fra
Farvetemperatur Varm
Kontrasttilstand Optimeret til billede
HDR Perfect Fra
Videokontrast 100
Lyssensor Fra
Gamma 0
Ultra resolution Fra
Støjreduktion Fra
MPEG artifakt reduktion Fra
Bevægelsestyper Film
Tak for dem her, har brugt de fleste og ændret lidt i forhold til flow tv.
HDR forsøger jeg stadig at få perfekt til min PS4, men det ser godt ud allerede.

Nogen som har sat en ekstern hdd til? Jeg bruger Kodi og flix nu her, men selv med kablet 100/100 kan mit Kodi godt have lidt problemer med at stream 1080p.
Tænker nogen må vide, om medier på en ekstern HDD kører perfekt?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 36