Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#286836
hej C.O, jeg kan da sagten få tekster på DR1 via tekst tv side 398.
jeg får signal via canal digital. (men der er måske noget jeg ikke har fået fat i vedrørende dit problem) Phillips 9002 oled
#286847
Hej karuso

Jeg kan også få undertekst på DR1 via tekst tv side 398.
Men tekst forsvinder efter 3-4 min der går tv over på pause billed hvis jeg ikke trykker på en vilkårlig knap.
Det kan jo skyldes din boks samt signal fra Canal digital at du kan det !
Jeg har stofa. DR arbejder sammen med Philips om at løse dette problem .
#286849
Bjur skrev:Der var også nogen, der har fået kalibreret fra en, der kører ud og gør det, hvilken er bedst?
Yes, jeg fik mit kalibreret af Thomas, og det har jeg bestemt ikke fortrudt!
Når jeg på et tidspunkt skal op på 65", vil jeg absolut gentage det!

Det er ikke nat og dag forskel, men nu spiller det 100%.

Før jeg fik kalibreret benyttede jeg de indstillinger der er listet her på FP. De er pænt tæt på et godt resultat. :)
#287141
Hej Karuso

Bliver lige nødtil at rette mig selv !
DR og philips arbejder ikke sammen om at løse tekst-tv problemet.
Det er software som philips selv må klare.
Derimod arbejder DR og Philips sammen om at få hbbtv op at køre igen!

Angående opdate af andriode 8,0 har de fortalt mig at det nok blev sidst i nov og det blev det så ikke !
Men jeg har kontakt med dem på mandag hvor de har lovet give mig svar på div sags nr som jeg har kørende.
Der vil jeg igen spørge til den opdate !
#287706
Så har jeg nyt fra Philips :

Hej Carsten,

Tak for dit svar.

Jeg har fået følgende svar på dine spørgsmål, fra vores teknikere:

Android O: Det er i process og man forventer, at den bliver udgivet i løbet af et par uger, medmindre der bliver observeret fejl undervejs.

HbbTV: Philips er vel vidende om problemet og arbejder på at løse det i samarbejde med DR.

Undertekst via DR1/TV-2 tekst-tv: Hvad er problemet her? Kommer der en screen saver op når det bliver aktiveret?

På forhånd tak.

Det er hvad de har skrevet til mig !

Og så skriver de dælme at de IKKE kender til det med undertekster via tekst-tv---men jeg har gemt sags-nr samt alle mail jeg har med deres tekniker og har hermed sendt dem en KOPI !

De har tilbudt mig en opgradering af mit tv til 903 eller 803 hvor jeg skal betale 7000kr eller 5000kr da de erkender at der ikke kommer en opdate til pos9002 med hdr10+ og jeg derved var fejl informeret.

Alt dette har jeg også på mail,,men,,7000kr for 903 ,,det er sgu da for meget !

Er lidt, meget træt af Philips pt !
#288229
Hej Philips ejere,

Jeg har været ude og kigge på 9002 i 3 forskellige Elgiganter, og har alle steder kunne konstatere at skærmen ved gule farver har haft et meget synligt grønt skær/farve i midten af skærmen. Sælgeren jeg spurgte ind til det sagde, at det var noget han havde spurgt Philips om men de ikke ville kommentere på. Er dette noget ejere af fjernsynet i lang tid, har kunne konstatere?
#288239
Ikke noget problem hos mig, er rigtig glad for mit! :-) ( snart 1 år)
#288439
Jeg har fået svar fra Philips mht. Android Oreo og HDR10+. Desværre dårligt nyt mht. HDR10+

- "Opdateringen til Android Oreo startede i Norden i november og dækker 2016 og nyere UHD-modeller."
- "55POS9002 får ikke HDR10+"


Det kan tilføjes, at Oreo udrulles i etaper. High-end modeller såsom OLED er nogle af de sidste på programmet.

Jeg håber at kunne få nogle oversigter fra Philips, så vi får fuld klarhed over planerne.
#289748
Lidt skuffende at POS9002 ikke får HDR10+. På den anden side er der ikke meget HDR10+ content alligevel, og alle film på Apple tv er med dolby vision alligevel (dem der har udvidet HDR). Så mit næste TV skal helt klart kunne tage Dolby Vision
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 36