Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259604
Altså Netflix sender allerede nu i 4K endda i HDR (high dynamic range). Kræver dog det dyreste netflix abonnement for at udnytte det. Det er da værd at overveje 1 mdr for at se hvad dit tv kan præstere.
#259605
Ehlz skrev:Altså Netflix sender allerede nu i 4K endda i HDR (high dynamic range). Kræver dog det dyreste netflix abonnement for at udnytte det. Det er da værd at overveje 1 mdr for at se hvad dit tv kan præstere.
Ja, jeg ved ikke om jeg kan få flere gratis prøver, ellers syntes jeg det bliver for dyrt.
#259607
Ehlz skrev:Mener ikke at prøveversionen giver adgang til 4k men kan tage fejl
Årrr ja man kunne prøve at købe en mdr :-)


Torben Rasmussen skrev:
Du skal desværre - ligesom på Apple TV - skifte rundt mellem frekvenser afhængigt af hvad du caster. Jeg har min sat til 50 Hz for at få HBO og Yousee til at se rigtig ud. Heldigvis kan du skifte on-the-fly via app'en til CC. Det samme er desværre ikke tilfældet for Chromecast Built-in og det er en af de ting, som folk har rapporteret tilbage til Google i adskillige omgange når Android TV får kritik.

Der fik jeg bare indtrykket af at det meste skal køre med 50 Hz
#259609
Tak for deling af test resultater. Som jeg tidligere har skrevet, så har jeg udelukkende oplevet problemer med billedet ved brug af den indbyggede CC. Alt andet (Viaplay, netflix mv. ) kører fint via indbyggede apps, ekstern CC og Xbox One S. Jeg har som udgangspunkt fulgt kalibreringsanbefalingerne her fra siden, men har dog helt fjernet PCM på kilder i høj kvalitet, eks. Netflix 4K HDR.

Jeg vil i øvrigt også anbefale at prøve skærmen af med tilsvarende materialer. Det ser enormt godt ud :-)

Jeg kan ikke finde frem til en relevant kanal til at kontakte Google med ønsker til den indbyggede CC. Vi må håbe at de åbner for muligheden for skift af frekvens, så man kan slippe for at købe endnu en CC enhed.
#259628
Jeg er ikke sikker på, om ovenstående test er ment som et modsvar til noget jeg skriver, eller om det er for at bygge videre på det. Jeg skriver ikke, at man skal lade CC stå på 50 Hz altid. Den skal stå på den frekvens, der giver mest mening for det indhold man afspiller. De danske tjenester vil typisk køre ved 50 Hz, hvor andet materiale vil køre bedre ved 60 Hz. Men med BD rips, så skal det jo helst være noget der er deleligt med 24. At køre 60 Hz eller 50 Hz må betragtes som en nødløsning.
#259641
Torben Rasmussen skrev:Jeg præciserer lige: der er naturligvis andre enheder end CC og ATV, som klokker i det med frekvensen, men de er blot blandt de mest populære.
Jeg syntes og det judder i planlægningen app'en, men måske jeg skal lege med motion indstilling der.
#259654
carsten.pedersen skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg præciserer lige: der er naturligvis andre enheder end CC og ATV, som klokker i det med frekvensen, men de er blot blandt de mest populære.
Jeg syntes og det judder i plex app'en, men måske jeg skal lege med motion indstilling der.
Der skulle syå Plex appen ;-)
#259661
Enig med Torben, og lige præcis med plex appen til tv´et afhænger resultatet af din afspilning jo også meget af om der kræves transcoding eller ej, altså om tv´et supporterer filformatet direkte eller ej.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 36