Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269826
nå lidt mere til arc feuletonen, byttede om til input 2 på tv uden held, bestilte så et optisk
kabel som jeg ikke har fået endnu, men prøvede lige igen om der var lyd til anlæg, og sørme det var der, så nu fungerer det igen, nu må jeg se om det er vedvarende, det er åbenbart et handshake issue. Så får jeg da et optisk kabel jeg kan anvende hvis det sker igen.
#270787
karuso skrev:trixter jeg har det samme her, vil prøve med et optisk kabel fra tv til forstærker.
så har jeg prøvet
optisk kabel med negativt resultat, har sat lyden i receiver til optisk og hdmilydsystem i tv, geninstall.tv geninstall.microprocesser i receiver uden resultat, ARC du bare ikke fra tv aps. Jeg har fået det til at virke sporadisk, men næste gang jeg prøver så dur det ikke, over de tv indbyggede
højtaler ingen problemer, håber phillips får det ordnet med en
firmware opdate. har i andre problemer?
ellers et fantastisk tv
#270789
Jeg kører med et simpelt setup: Alt indgående indhold kører på, eller er sat direkte til, fjernsynet, som derefter spytter lyd videre til min forstærker via et optisk kabel.

Det har virket upåklageligt, undtaget en enkelt gang, hvor lyd ikke blev afspillet. Det var lige meget om det var fra min Xbox eller en app på fjernsynet - ingen lyd.
Jeg løste det med en genstart af Android OS'et på fjernsynet. Det gjorde jeg ved:
1) Slukke fjernsynet normalt.
2) Vente lidt tid indtil pixel refresh er færdigt. Kan ikke huske hvor lang tid det tager. Jeg lavede noget andet en times tid.
3) Slukke for strømmen til fjernsynet og vente et lille minuts tid
4) Sætte strøm til og tænde fjernsynet.

Når fjernsynet starter op igen vil du se en farverig Android opstartsanimation, man ellers ikke ser når man normalt tænder fjernsynet.

Det lyder godt nok ikke helt som det samme problem, du har. Men det er et kan være et forsøg værd.
#270796
Jeg husker ikke om Philips har samme mulighed, men på Sonys Android-version kan du åbne indstillingerne og lave en reboot af Android, som gør det samme som du beskriver her. På deres remote kan man også tvinge det samme igennem ved at holde power-knappen nede i 10 sekunder.
#270807
tak for svar matthiasnielsen, det har jeg prøvet- for lidt siden virkede det igen, prøvede igen lidt senere med negativ resultat, det er mærkeligt lyden kommer jo fra nettet direkte i tv og ned i receiver med arc og der er ikke billedestrøm imod, at det heller ikke virker optimal med optisk kabel er mig en gåde (man kan kun bruge enten arc eller optisk ad gangen).
er sikker på fejlen er i tv,et.
#270809
Besynderligt, her er der fuld skrald på lyden til min Yamaha Receiver, jeg har ikke stillet på noget i tv´et, blot aktiveret ARC på min receiver??!!
Senest rettet af Pede8000 18. apr 2018, 20:16, rettet i alt 1 gang.
#270811
Lydudgang - HDMI-lydsystem
Hvad har du valgt i digitalt udgangsformat?
#270812
Det lader til at være en Android fejl der opstår når man skifter fra 5.1 (netflix) til youtube 2.0. Det forvirrer og lyder ryger. Underligt, men det er hvad jeg har googlet mig frem til. Prøv at skift til stereo i udgangsformat, og se om ikke det hjælper. Bare for at teste...
#270814
stereo har jeg også prøvet, jeg tror du har ret idet med androidfejl, lige når jeg skifter kan der komme lyd et halvt sekund og så slut, møg irriterende skulle jo i hvert fald virke med optisk.
#270862
har taget det optiske kabel fra, og nu virker arc , har i hvert fald gjort i 2 dage har prøvet og gå ind mange gange og det synes at være stabilt. og så ikke alligevel :((
Senest rettet af karuso 24. apr 2018, 10:06, rettet i alt 1 gang.
#270960
så fandt jeg ud af fejlen, jeg har en Triax dvbt-2 boks tilslutter aux på receiveren, den står altid på standby men af en eller anden grund starter den op, og så er det sket med arc, når den bliver sat i standby kører lyden fint , kan ikke se hvorfor det skulle have indvirkning, ja elektronikkens
veje kan være uransaglige.
#271520
Hej Philips 9002- ejere!

Vi kan nok godt blive enige om at vi har et tv med et mega godt billede.
Jeg er nok lidt en purist, når det kommer til indstillinger / kalibrering af et tv.
På lørdag får jeg således besøg af TV-Kalibrering, der skal indstille/kalibrere mit tv.

Jeg er klar over at der ikke bliver tale om dag/ nat forskelle, men sikkerheden ved at vide, at det ikke kan blive bedre, er noget jeg værdsætter.

Er der andre der har fået kalibreret jeres tv? (ikke Power/ Gigant indstillinger)
Glæder mig helt vildt og skal nok vende tilbage med mine oplevelser/ indtryk.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 36