Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#278973
Er selv meget forbavset over svar fra Philips om at der ikke vil komme hdr10+ til 9002 da der jo ikke er noget hardware til hindring i at det ikke skulle kunne lade sig gøre, men kun et spørgsmål om en software opdate !

Kan kun opfordre alle med 9002 at skrive til Philips om at få en forklaring på dette.

Kunne jo være hvis vi er mange nok der skriver at de bøjer sig og vil komme med en opdate med hdr10+ til vores 9002.
#278977
Har tidligere læst, et eller andet sted, at der ikke er noget teknisk til hinder for at 9002 blev opdateret.

Må sige at jeg er pænt overrasket (og ikke positivt).

Ja, skriv og lad dem forklare sig! God ide!
Ville måske hjælpe på lysten til en forklaring, hvis Torben eller Rasmus spurgte dem.. 8-)
#278980
Ikke andre der har fået bredere sort kant i enten højre eller venstre side efter den nye update? Den gør det både med tv signal og fra ekstern kilde. Hvis jeg cutter strøm til tv, så er den ekstra brede del forsvundet, men sniger sig ind igen efter noget tid
#278981
mcwoodslug skrev:Ikke andre der har fået bredere sort kant i enten højre eller venstre side efter den nye update? Den gør det både med tv signal og fra ekstern kilde. Hvis jeg cutter strøm til tv, så er den ekstra brede del forsvundet, men sniger sig ind igen efter noget tid
Andre har også bemærket det og man mener det er noget pixelshifting der er implementeret så man undgår burn-in.
#278991
Har ikke bemærket det. Er det når I åbner input / indstillinger?
#278993
Har skrevet dette indlæg på Philips TV´s FB side:

Kære Philips!

Jeg er en tilfreds ejer af et 2017 POS9002.
Jeg undrer mig dog over at vi tilsyneladende ikke får en HDR10+ opdatering. Der er ikke noget teknisk i vejen for en sådan. Flere brugere i både DK og udlandet har hentet opdateringen til 18 modellerne til POS9002, og den kører fint.

Er det blot for at få os til at købe nyt TV igen, hvis vi ønsker HDR10+?

Hvis det er tilfældet er missionen fuldstændig mislykket. Det ville få den konsekvens at der ALDRIG kommer et Philips i min stue igen, og jeg ville gøre mit til at det heller ikke kom i min omgangskreds stuer.

Vi har ikke Dolby Vision, så det mindste i kunne gøre for jeres kunder var da at opdatere til HDR10+

Håber jeg tager fejl.

Jeg imødeser jeres kommentarer, og helst ikke bare "varm luft"

På forhånd tak og i håbet om at i vil gøre noget for at undgå en "shit storm"!

Peter
#279023
Hey omnimax

Virker hbbtv via DR 1 og kan du få under tekster på via tekst tv efter du har opdateret dit tv med den software ?

Tænker at Philips kunne finde på at lukke den genvej til at få hdr10+ på sit 9002 hvis de virkelig ikke vil have den model skal have det.
#279035
C.O skrev:Hey omnimax

Virker hbbtv via DR 1 og kan du få under tekster på via tekst tv efter du har opdateret dit tv med den software ?

Tænker at Philips kunne finde på at lukke den genvej til at få hdr10+ på sit 9002 hvis de virkelig ikke vil have den model skal have det.
Det virker fint ja. Det skulle heller ikke være noget problem at gå tilbage til originalsoftwaren hvis det er.

Faktisk ved vi jo ikke om HDR10+ virker - det er godt nok implementeret i firmwaren, men vi har ikke mulighed for at teste det endnu. Generelt synes jeg dog TV'et kører bedre med den uoriginale firmware så for mig er det grund nok til at beholde den på.
#279070
omnimax skrev:
C.O skrev:Hey omnimax

Virker hbbtv via DR 1 og kan du få under tekster på via tekst tv efter du har opdateret dit tv med den software ?

Tænker at Philips kunne finde på at lukke den genvej til at få hdr10+ på sit 9002 hvis de virkelig ikke vil have den model skal have det.
Det virker fint ja. Det skulle heller ikke være noget problem at gå tilbage til originalsoftwaren hvis det er.

Faktisk ved vi jo ikke om HDR10+ virker - det er godt nok implementeret i firmwaren, men vi har ikke mulighed for at teste det endnu. Generelt synes jeg dog TV'et kører bedre med den uoriginale firmware så for mig er det grund nok til at beholde den på.
OK! Jeg ifm. at der ikke er beviser for at HDR10+ faktisk virker efter opdatering, valgt at slette mit FB opslag. Jeg var nok lidt for hurtigt ude af starthullerne, da jeg havde forstået det anderledes.

:)
#279115
Hej alle

Jeg har lige købt TV'et og er indtil videre ganske fint tilfreds. Mit gamle tv var en ældre sag, så der er en kæmpe opgradering på billedet! Dog er der en lille ting, der irriterer, og jeg tænker, at det nok er mig, der er dum på en eller anden måde.

Jeg har kalibreret billedet efter flatpanels test. Det ser skide godt ud! Men hver gang jeg skifter input, skal jeg sætte kalibreringen igen. Så hvis jeg har siddet og kalibreret i Netflix-appen fungerer kalibreringen umiddelbart kun her. Ser jeg flow-tv, skal det også lige kalibreres. Sætter jeg en USB-enhed til, er kalibreringen tilbage til udgangspunktet igen. Umiddelbart forbliver kalibreringen på hver enkelt source efter jeg har sat den, så på et eller andet tidspunkt har jeg vel kalibreret på tværs af dem alle, men jeg synes godt nok det virker vildt. Jeg havde forstået det sådan, at der kun var to forskellige kalibreringer: en til SDR og en til HDR.

Misser jeg en eller anden setting, som gør mine ændringer gyldige på tværs af alle modes?
#279138
og et ekstra spørgsmål: Da jeg i morges sad og så lidt flow-tv begyndte billedet at hakke en del. Det har jeg ellers ikke oplevet. Det var som om billedet ikke kunne følge med, så et par gange i minuttet begyndte billedet at hakke i 5-6 sekunder ad gangen. Kan det være en indstilling, der gør det?
#279231
Her er det (lidt) trælse svar fra Philips:

Hej Peter,

De eneste modeller der fra Philips side kommer til at understøtte HDR10+ er 8303/8503/9103 og 803.

Jeg forstår det du skriver som at, nogle har haft held til at bruge en opdatering fra et andet fjernsyn på 9002 også få HDR10+ til at virke?
Om dette virker kan jeg ikke sige, det er ihvertfald ikke understøttet af Philips.

Venligst brug besvarknappen for at besvare denne mail. Når du svarer skal det være uden at ændre på emne/subject feltet.


Med Venlig Hilsen,
Benjamin
Philips TV Kundeservice.


Tja. O_O
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 36