Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279414
C.O skrev:Hej Pede8000 og i andre der følger med i hdr10+ eller ikke hdr10+ til 9002!

Har i øjeblikket kontakt til philips angående ingen undertekst via tekst-tv.
Hvor de så har også meddelt mig at dette tv IKKE vil få HDR10+ !

Så jeg tænkte at de lige kunne få lov at læse den artikel som Pede8000 linker til.

Så den er nu sendt til dem og jeg venter svar fra dem !

Har samtidig henvist dem til at de skulle prøve at læse med herinde så de kan se hvilken utilfredshed der er med philips håndtering af denne manglen opdate af hdr10+ !
Kanon godt initiativ, bliver spændende at høre deres reaktion.
Jeg fik samme svar, og temmeligt kortfattet, uden nogen form for forklaring på kursændring.

De er tilsyneladende løbet fra hvad deres tekniske direktør har lovet. Ikke OK!

Jeg havde indtryk af at det var et premium produkt jeg havde købt.
Ikke flere af dem, fra Philips. :)
#279415
Andre end mig der bemærker nedgang i billedkvaliteten efter den nye opdatering? Kan også have noget at gøre med jeg nulstillede tv'et efter den nye opdatering, da jeg troede de pixelshift bars var en fejl. Det kan dig være jeg ikke har fået indstillet korrekt. Men synes kvaliteten er blevet ringere efter update
#279417
mcwoodslug skrev:Andre end mig der bemærker nedgang i billedkvaliteten efter den nye opdatering? Kan også have noget at gøre med jeg nulstillede tv'et efter den nye opdatering, da jeg troede de pixelshift bars var en fejl. Det kan dig være jeg ikke har fået indstillet korrekt. Men synes kvaliteten er blevet ringere efter update
Hvilken update tænker du på?
Er det den officielle eller den der nogen der har fundet til 18 modellerne?

Jeg oplever nemlig ingen ændring i billedet efter at have opdateret (officiel).
#279442
Generelt så anbefales det jo herfra, at slå alle de mange billedsystemer fra. Et sted man nemt overser er skarpheds-indstillingen uden for den avancerede menu, som pr default vil stå på 2, men som skal ned på 0. Den giver et uroligt og lettere grumset billede når den ikke er kørt helt i bund.
#279709
Rasmus Larsen skrev:Det lyder ikke godt, hvis Philips løber fra den lovede HDR10+ opdatering. Vi prøver at få en kommentar.
Det er højt værdsat!
Mange tak!

Venter i spænding på en udmelding der ikke bare er "det kommer ikke til at ske" :)
#279710
Hej Rasmus

Som du kan læse i denne tråd har jeg fået den besked fra Philips at der ikke kommer hdr10+ på pos9002.

Jeg har efter følgende sendt dem den artikel som pede8000 linker til.
Har også fået et sags nr, men ikke hørt mere endnu !
De får lige til sidst på ugen, hvorefter jeg vil rykke for et svar !

Så må vi se om du høre noget først,,,du har vel nogle forbindelser du kan trække på.
#279819
Torben Rasmussen skrev:Generelt så anbefales det jo herfra, at slå alle de mange billedsystemer fra. Et sted man nemt overser er skarpheds-indstillingen uden for den avancerede menu, som pr default vil stå på 2, men som skal ned på 0. Den giver et uroligt og lettere grumset billede når den ikke er kørt helt i bund.
i flatpanels calibrering skriver i 2, men nu siger du den skal i
bund, synes faktisk det er bedst med 2
#280464
Har intet hørt fra philips efter jeg har indsendt det link !
Har fået et sags nr og har efterfølgene spurgt til min sag hvor de skriver at der vil gå ca 2-3 dage for at få et svar.
Det er så 3uger siden. Kunne godt tyde på at det gør lidt ondt at de har lovet noget de nu ikke vil holde !

Så jeg tror ikke jeg får noget svar, så må vi håbe på at Rasmus har bedre held med Philips !
#280887
Har lige modtaget dette TV, købt i Bilka på bud til 8000,- men er løbet ind i et problem som jeg ikke havde forudset.

Det drejer sig om MKV filer (H264) med selvstændige subs i srt format.
Alle filer har kørt problemfrit i mine andre TV (6 år gammel LG/Samsung) fra en Synology NAS.
Her er det også muligt at vælge farve/størrelse på underteksterne og synkronisere evt. forsinkelser.Kan det passe at dens medieplayer ikke supporterer undertekster fra Computer/NAS?
Kan ikke få det til at virke og har nu også fundet det på skrift i skærmens indbyggede hjælp :(
Nogen der kan bekræfte dette ikke er muligt eller fortælle hvordan det kan gøres?


Tror det er en dealbreaker for mig, så hvis det ikke kan løses må den returneres :(
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 36