Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin Sjøstrand
#256091
Førhen har Philips ikke rigtig sagt mig noget, da det i mine øjne betød at man skulle gå på kompromis med billedkvaliteten, mod at få et tv med Ambilight (som igen er ødelæggende for det korrekte billede)
Men som jeg forstår det, så er det jo LG der leverer OLED paneler til alle producenterne pt. betyder det så egentligt ikke, at jeg her vil få cirka samme billedkvalitet som LG, Panasonic osv osv, men nu kan jeg bare få Ambilight med i hatten også?
For hvis det er tilfældet, er jeg da ret interesseret, for det ville da være en meget sjov gimmick at have Ambilight til koncertfilm, PS4 osv når gutterne er på besøg :-) så kan jeg jo altid slå det fra, når jeg skal se en god film.
Af Ghidora
#256094
Jooo det lyder meget rigtigt...

Der er selvfølgelig andre forskelle end panelet men jo performance er ret ens...

Derudover skal du jo overveje om du er til det ene eller andet styresystem og design.
Af lennon
#256103
Panelet er kun en del af helheden - omend en vigtig del . Men billedbehandlingsdelen er mindst ligeså vigtig . .
Nu er det kun flerfarvet ambilight der er noget skrammel og destruktiv overfor billedoplevelsen . Ambilight m fast lys og korrekt hvidbalance er derimod fremmende for billedet .
Af ThomasFrost_DK
#256111
Jeg havde et Philips tv med ambilight i ca 4 år.
Har nu opgraderet til et Samsung uhd.
Og må sku efter en måneds tid erkende at jeg går fortrudt jeg ikke igen købte et ambilight tv.
Jeg syntes på ingen måde det ødelægger film oplevelsen men derimod gør den federe fordi lyset bredes ud, og næste gang når jeg skal ha skiftet et tv ud går er det 100% et Philips Oled jeg skal have?
Af lennon
#256115
Man skal ikke undervurdere,at Philips har ramt et behov, og solgt mange enheder via flerfarvet ambilight . Det er bare en kendsgerning, at det ikke er foreneligt med jagten på korrekt billedgengivelse . Men alle går jo ikke nødvendigvis efter den optimal billedoplevelse, og så er det jo fint,at man nu også kan få Philips OLED m ambilight . . .
Af Martin Sjøstrand
#256117
Altså jeg kunne ikke drømme om at se en film med farvet ambilight ;;) det er en gang Tivoli der ødelægger den gode billedekvalitet!

Men er Philips nye OLED tv lige så gode som f.eks LG's, så tager jeg da gerne ambilight med, som en sjov gimmick :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#256118
Martin Sjøstrand skrev:Altså jeg kunne ikke drømme om at se en film med farvet ambilight ;;) det er en gang Tivoli der ødelægger den gode billedekvalitet!
Helt enig, havde også en ambilight skærm engang, og efter nogle dage, blev man godt nok irriteret over det farveshow , så det blev slået fra.

Det er i hvert fald ikke et faktum at det hjælper på billede oplevelsen, det er bare noget man overbevises om i stuen, billede er det samme, klart en OLED skærm bliver bedre men måske også ødelagt af det lysshow omkring billede ;(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#256121
AmbiLight er jo heldigvis frivilligt og det kan nemt deaktiveres. Vi fik set den nye 65" 902-model her på IFA og det indikeres at prisen kunne blive skarp. Vi fik ikke lokket konkrete tal af Philips, så tiden må vise HVOR skarp den er.
Af tla
#256124
Men det bliver vel ikke med det panel LG bruger i 2018 modellerne?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#256125
De modeller der vises på IFA kan af gode grunde kun være med 2017-paneler, da der ikke findes 2018-paneler endnu. POS902 kan ikke nå at få et 2018-panel før den lanceres, men om den opdateres i løbet af året må vi nok spørge nærmere ind til. 9603-modellen kommer lidt senere, men jeg tænker, at problematikken er den samme.
Af BrianH
#256126
tla skrev:Men det bliver vel ikke med det panel LG bruger i 2018 modellerne?
Hvorfor vi alle altid have noget fra året efter?
Brugeravatar
Af bbplayer
#256127
tla skrev:Men det bliver vel ikke med det panel LG bruger i 2018 modellerne?
Spændende, hvor har du set det?
Af hunden
#256509
Jeg har modtaget philips pos9002 oled tv.

Et virkeligt godt tv ambiligth er virkeligt godt