Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brixen
#254254
Jeg har brugt 20 mm M6 skruer, og beslag + 2 skiver fylder ca. 4 mm, så skruerne går 16 mm ind i tv'et.

Men prøv at skrue dem ind med fingrene først - de må ikke gå på noget.
Af aanielsen
#254256
Har bestilt et 60UH850, som leveres sidst på måneden. Med en pris på 7.000 blev det for fristende. Er ikke i tvivl om at OLED er bedre, men der er jo 5.000 op til en B6, og så er det 55" og uden 3D. Mit nuværende tv er et 46" Sony mellemklasse fra 2011, så den nye 850'er er nok under alle omstændigheder en forbedring på alle områder.
Jeg har både læst gode og dårlige tests af den.
Jeg har indtryk at at det betyder rigtig meget hvor heldig man er med panelet - at der kan være meget forskel på f.eks bleeding.
Har nogen et godt råd til hvordan jeg bedst kan give TV'et en grundig test mens jeg stadig kan returnere det?
Af Supergris
#254289
Hvorfor SKAL han være 100 % tilfreds eller bytte?
Der er vel grænser for, hvad man kan forlange i den størrelse, til den pris, så der vil altid være nogle kompromisser!
"Man kan ikke få det hele, til det halve!"
Af simon.hansen
#254291
Hvis du kan finde 12.000 kr., så havde jeg smidt 2.000 kr. mere og købt 55b7v på gamingoase.de i Tyskland til 14.000 kr. Så får du den nyeste model med hurtigere processor og lidt bedre billede. Det koster i skrivende stund 18.000 kr. I Elgiganten. Der er fragt på 99 euro til Danmark.
Af Beckham
#254292
aanielsen skrev:Har bestilt et 60UH850, som leveres sidst på måneden. Med en pris på 7.000 blev det for fristende. Er ikke i tvivl om at OLED er bedre, men der er jo 5.000 op til en B6, og så er det 55" og uden 3D. Mit nuværende tv er et 46" Sony mellemklasse fra 2011, så den nye 850'er er nok under alle omstændigheder en forbedring på alle områder.
Jeg har både læst gode og dårlige tests af den.
Jeg har indtryk at at det betyder rigtig meget hvor heldig man er med panelet - at der kan være meget forskel på f.eks bleeding.
Har nogen et godt råd til hvordan jeg bedst kan give TV'et en grundig test mens jeg stadig kan returnere det?
Nu er det ikke fordi jeg vil skuffe dig eller noget, men nyt er jo ikke altid bedre. Jeg kan nemt finde flere lidt ældre modeller jeg heller vil have end et LG med IPS panel. Nu kender jeg ikke lige den Sony du har og forhåbentlig er det nye LG bedre, men der er jo ingen garantier....
Af aanielsen
#254338
Tak for jeres råd og kommentarer. Jeg vil grundigt teste billedet og se om det er (mindst) lige så godt som på mit gamle Sony TV. (Jeg er på ferie og kan ikke huske præcis hvilken model det er).
Som jeg ser det, kan jeg vælge at beholde det og så hoppe på OLED vognen om nogle år.
Eller returnere det og så vente et årstid på at OLED kommer lidt længere ned i pris. (men vinker så farvel til 3D)
Min smertegrænse er omkring 10k og jeg vil gerne have 3D.
Hvis en 55B6V røg ned i 10k ville jeg nok være fristet. Eller endnu bedre hvis 55E6V kom ned på 12K, (OLED + 3D ville kunne lokke et par tusind ekstra ud af mig :) ) men især det sidste er nok ikke realistisk da den er ved at være udsolgt alle steder.