Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af BlueFox
#309469
Der er specs på de andre nye skærme, BX, CX, Signature.... dog kører de aller 120 V/60Hz så det er amerikanske modeller. Og altså specs på CX 55" til 77"
Af PeterD
#315360
Så har LG endelig præcenteret verdens bedste skærmteknologi i en mindre størrelse ved introduktionen af 48" LG CX, (48CXPUA OLED).

Selvom den er mindre er der stadig Filmmaker Mode,α9 Gen 3 processor,
Nvidia G-Sync built-in, Amazon Alexa /Google Assistant understøttelse samt
Dolby Vision, HDR10 og HLG, plus det nye Dolby Vision IQ indbygget.

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af PeterD 5. jun 2020, 07:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#315361
Nu sidder jeg med 43" og synes engang 49" var alt for meget, så jeg ville tøve lidt med 48" OLED selvom jeg føler mig tiltrukket næste år, når vi ser den nede omkring 5000,- :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#315394
@lennon ,
Det er skam kun til PC brug :) har da også 75" på væggen, og 55" OLED i soveværelset , så godt dækket der.

Næsten som de billeder viser ovenover her i tråden.
Brugeravatar
Af bbplayer
#315396
Dog ikke så meget til spil, der er det Xbox på tv skærm :) Men ja, jeg har overvejet om den konstante process linje og ikoner osv, kan gå hen og blive et seriøst problem, selvom jeg flytter på vinduer så er det nok ikke helt godt nok. Så det bliver nok aldrig sådan før der sker noget andet på den front.
Af koden
#315474
bimbobo skrev: 16. jul 2017, 09:38 Nu ved jeg godt, at der er "prestige" i at have "det største det bedste", men jeg savner muligheden for OLED TV i størrelsen 42-50".

Jeg har stadig en god gammel G20 på 42" og synes stædig, at det fylder som det skal og vi ser TV fra en 2.50-3.00 m afstand.

Alt over 50" interesserer os ikke, derfor er det et skam, at vores "kunde-segment" ikke er repræsenteret når man skal vælge OLED TV.

Jeg er sikker på, at nu vil en krig eksplodere i dette tråd, om hvorfor et TV skal være i "biograf" størrelse, men som sagt vi kan "nøjes" med et mindre format.

Absolut relevant spørgsmål.
Rigtig mange mennesker har et TV i soveværelset og der er 43" typisk at foretrække på grund af plads.

Forstår heller ikke at der ikke er et markedet for bedre paneler i 43" str.
#315485
Der er helt klart en grund til, at det er blevet 49” og det skyldes, at panelerne til 8K har fået en pixeldensitet, som kan give et 49” i 4K. Hvis man skal længere ned, så skal man have presset tætheden af pixels mere ned og det vil nok blive for dyrt.
Brugeravatar
Af Stig
#315486
Torben Rasmussen skrev: 7. jun 2020, 18:03 Der er helt klart en grund til, at det er blevet 49” og det skyldes, at panelerne til 8K har fået en pixeldensitet, som kan give et 49” i 4K. Hvis man skal længere ned, så skal man have presset tætheden af pixels mere ned og det vil nok blive for dyrt.
Du mener 48" formoder jeg.
Man kunne også droppe 4K hvis man laver noget der er mindre. Der er nok ikke mange der rigtigt vil kunne se forskel på den afstand de typisk sidder. Men, nej det vil nok ikke sælge hvis ikke der står 4K på.
Det er ligesom med foto. Folk tror flere megapixels automatisk er lig bedre kvalitet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#315487
Stig skrev: 7. jun 2020, 18:31 Det er ligesom med foto. Folk tror flere megapixels automatisk er lig bedre kvalitet.
Og de har ret, for flere går ud og får den printet ud på foto papir i forretning eller hjemme, og så skader det skam ikke at dpi er højere, og kvaliteten ikke udvaskes, så den er ikke helt gal.

Men det er så nok om det :)
Brugeravatar
Af Stig
#315493
Stig skrev: 7. jun 2020, 18:31 Men det er så nok om det :)
Jeg er generelt ikke enig, bl.a. da større print som regel også betyder større betragtnings afstand, plus at der er andre konsekvenser af mange megapixels end opløsning. Men okay, det er det forkerte sted at føre den diskussion, så siger heller ikke mere end det...