Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af icewind
#2510
Nu er vi et nyt år og jeg siddet og tænkt om hvad der kommer af spændende ting og sager fra de forskellige producenter som man burde holde øje med og invistere i stedet for
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2512
Hold øje med nyhderne her de kommende dage. Der kommer en hel del om de kommende produkter. I dag er de nye Philips LCD-TV f.eks. beskrevet og de følgende dage kommer der nyheder og f.eks. BenQ, Pioneer, Samsung, mere Philips etc. :)
Af Norman
#2515
Hej.
nu ser jeg, at der kommer nye LCD tv fra flere producenter.
Jeg overvejer at anskaffe mig et Philips 32PF9830, som vel er Philips topmodel i 32", men er de nye så meget bedre, at det er være at vente et halvt år på ?
Hvad mener i om det. Planen er, at jeg skal bruge TV'et til fjernsyn og computerskærm samtidig.
S.U
mvh
Bryan
Af Bronto
#2519
Norman skrev:Hej.
nu ser jeg, at der kommer nye LCD tv fra flere producenter.
Jeg overvejer at anskaffe mig et Philips 32PF9830, som vel er Philips topmodel i 32", men er de nye så meget bedre, at det er være at vente et halvt år på ?
Hvad mener i om det. Planen er, at jeg skal bruge TV'et til fjernsyn og computerskærm samtidig.
S.U
mvh
Bryan
Som det efterhånden burde være klarlagt, er LCD skærmene inde i en teknisk udvikling der går mod billigere og bedre skærme konstant. Du vil givetvis få et bedre TV til en billigere penge ved at vente, så afgørelsen skal vel snarere ses i dit eget behov. Har du 10-30K som brænder i lommen på dig - eller er det ikke strengt nødvendigt med et tv nu? Personligt ville jeg ikke smide 25K efter en forvokset computer monitor med lav opløsning og tv tuner - forrige års topmodel af philips (9986) giver samme design og mange af de samme umiddelbare features, og kan fås for ca. det halve, hvis du kan finde den på markedet. Se evt. http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=205 for en generel diskusion om hvorvidt man skal vente eller ej.

(Til det skal tilføjes at jeg har "investeret" - i en 40" Medion fra Aldi - et af de "billigere" TV der absolut har sine mangler, men også giver en TV oplevelse der absolut matcher prisen som markedet ser ud lige nu - det mener jeg nu ikke at philips modeller gør, og slet ikke dem på den forkerte side af 20K) - se evt. http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=216
for en anmeldelse af Medion'en. Der er dog ingen tvivl om at Philips topmodeller overgår ovenstående på mange områder, både hvis du vælger forrige års model, sidste års, eller den kommende - men prisen er også derefter, og du får ikke meget størrelse i en 32" efter min mening (svarer i højden til et 25" 4:3 tv) - Om et års tid vil jeg dog tro at prisen er faldet til ca. det halve af idag - specielt på markedet for 32" eller større.