Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#327543
Det kunne jeg da godt gøre. Men jeg har ind til videre brugt tråden her af hensyn til hvad jeg plejer at forstå man bør gøre, idet jeg ved nye tråde så ofte bare at få det stik modsatte at vide: Hvorfor har du af forumoverskuelighedshensyn ikke brugt en eksisterende tråd med tilsvarende emne?

...Og her var emnet jo netop 5.1 lyd gennem optisk digital på et TV. Og mon ikke det er relativt ens med SPDIF på tværs af forskellige TV?

Det er bare svært at gøre alle tilfredse :(
#327586
Javel, Hr moderator - Kan du, der åbenbart afgør hvad der udgør rette og tilstrækkelige fællesnævnere, mon så tilgive mit, iflg dig, åbenbart misforståede hensyn?

Jeg tænker ellers at SPDIF output må være relativt ens på tværs af forskellige TV, men hvis det så kan gøre dig tilfreds, så kan jeg jo i stedet spørge:

Hvis nu man havde fået fat i et B6 og havde planer om at benytte en ældre Sony str-v555es surround receiver som midlertidig løsning sammen med det, da den alligevel bare står i kælderen og samler støv, hvad ville man så kunne forvente? Recieveren er så gammel at den end ikke har HDMI indgang og vel formentligt heller ikke er DD+ kompatibel(=?). Så hvad er det præcist der ud over PCM, når man ser stereokanaler, der kommer ud af sådan et SPDIF på et TV?

Defaulter TV'et til Legacy DD output fra streamingudbyderne når der benyttes SPDIF, reencoder TV'et DD+ til DD legacy eller er det DD+ der spyttes ud i SPDIF eller hvordan hænger det sammen?