Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#222598
Jeg har sat den over på film mode, da jeg har fået at vide at det er den bedste.
Men i forhold til det du siger med gamma, har du ret i at billedet ser noget mat ud, når den står på filmmode, jeg prøver at sætte den en smule højere :) Den kan sætte fra -3, -2, -1, 0, +1, +2, +3. den stod på 0, nu har jeg sat den til +1

Noget andet jeg er lidt i tvivl om er "sort niveauet" det står på "fra", så kan man sætte det over på "mørk, mørkere og mørkest" hvornår og hvordan skal jeg bruge det?
#223787
Jeg har også fået en kalibrering til 300 kr i Power på mit 55js8005. Er der nogle, som har lyst til at give lidt feedback på, om det ser ok ud?

I forhold til den rapport Markusth har uploaded, som også er et 55js8005, synes jeg, at min ser mindre "nøjagtig" ud. Derudover fik jeg ikke den første side, hvor der står, hvilken model, de har testet på, og hvilke værdier de har indstillet, selvom jeg specifikt sagde, at det ville jeg have. Måske kan jeg bare kopier de indstillinger, som Power har ændret Markusth's tv, idet det ser ud som om pre kalibrering ser næsten ens ud?
Vedhæftede filer
Colorchecker.jpg
Colorchecker.jpg (277.83 KiB) Vist 6276 gange
Kalibrering post.jpg
Kalibrering post.jpg (297.77 KiB) Vist 6276 gange
Kalibrering pre.jpg
Kalibrering pre.jpg (270.71 KiB) Vist 6276 gange
#223788
Det er ikke specielt imponerende. En dE på godt 4 er lige på grænsen til ar du kan se farvefejlene med det blotte øje og gammakurven efterlader en del at ønske. Det er ikke 300 kr værd.

Der står da model og serienummer på alle siderne? Hvad er det for en seddel du mangler?
#223809
Tak for vurdering. Jeg synes nemlig også selv, at det ikke så helt godt ud, selvom jeg ikke har så meget forstand på det. Jeg vil gå i Power og sige, at det produkt de har leveret, ikke er i orden og kræve penge tilbage, eller at de må sende en mand ud og gøre det om.

Jo du har i øvrigt ret i, at model og serienummer står på siderne - det havde jeg ikke set. Den anden side jeg talte om, er "forsiden", hvor der står, hvilke indstillinger de har foretaget på tv'et efter kalibreringen. Dette synes jeg er væsentligt i forhold til, hvis man vil lave en fabriksindstilling af tv'et, så man kan genskabe værdierne.
#224869
Jeg har lige købt et UE55JU7005 fra Power igår, som også allerede var kalibreret. Når de går ind og kalibrerer, ved I så om de kalibrerer alle billede modes? Altså kalibrerer de både på standard, film, naturlig og dynamisk mode eller går de kun ind og kalibrerer det ene? Jeg synes nemlig mit standard mode er så kruset og ringe. De andre er okay, men heller ikke helt perfekte.
Er der en, som vil fortælle mig om dette ser okay ud eller om jeg skal kræve kalibreringspengene tilbage fra Power? Pleaaase, tak!
Vedhæftede filer
FullSizeRender-4.jpg
FullSizeRender-4.jpg (120.02 KiB) Vist 5836 gange
FullSizeRender-3.jpg
FullSizeRender-3.jpg (122.37 KiB) Vist 5836 gange