Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af charlie2612
#2216
Hi

Prøv at ringe til dem og hør angående deres Pixel garanti
LG Electronics Denmark
Sluseholmen 2-4
2450 København SV, Denmark

Telefon: +45 70 25 06 80
Telefax: +45 70 25 06 81
Af rane1229
#2224
Tak det vil jeg prøve....
Men jeg skerv en mail til godpris.dk ang det med op til 15 pixel fejl. og de skrev tilbage at han aldrig har oplevet nogle på deres skærme enu. Men at de skulle skrive det for det var det de have fået besked på fra LG.
Men jeg prøver lige at ringe til dem i morgen.

Ellers har jeg vel 14 dages retur ret når det er over internetet. kan vel bare sige at jeg ikke ville have det aligevel...

Hvordan er det nemmest at konstatere pixel fejl?

Mvh
Rane
Af charlie2612
#2225
Lyse pletter i mørk baggrund .
:)
Af hsj
#2228
Du skal også huske, at ved alle internet køb, har du 14 dages fuld returret; sålænge du kan levere varen i samme stand. ( du må gerne pakke den ud )

Så hvis du skulle modtage en skærm med mange pixel fejl, så er det jo bare at sende den tilbage.
Af rane1229
#2231
Jep det er også det jeg har tænkt mig at gøre. :p

Men alså test den med et sort billede eller et sykke film med sort det er det næmmeste måde at finde pixels fejl på.... det er noteret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2232
Nu er sort jo ikke den eneste farve der kan vise pixelfejl. Hvis det er en subpixel der er røget, så kan du ikke nødvendigvis se det på en sort baggrund, med mindre der er tale om et TN panel - og det er M61 modellen lige præcis ikke, idet Samsung benytter et S-PVA panel i den. Her vil en død pixel blive sort idet PVA paneler lukker for lyset i deres inaktive stadie (dvs. når de ikke får strøm). Hvis du har en defekt i en subpixel vil der derved også være fejl i farvegengivelsen - du kan teste det her: http://www.flatpanels.dk/hvad.php#5
Her kan du hive i sliderne og ved at lade en af dem stå på 0 kan du se hvilke farver du kan frembringe - og hvilke du IKKE kan frembringe...

Hvis du vil være helt sikker på at der ikke er nogen fejl i panelet, så skal du teste det med en rød, blå og grøn farve i stedet (altså alle 3) eller en sort og en hvid (altså begge 2).
Af rane1229
#2244
Ok det er noteret mange tak for infoén
Mvh
Rane
Af Krede
#2412
Det skal lige nævnes at Samsung kører med nul tolerance overfor pixelfejl, så skulle du modtage et TV med pixelfejl, blot en enkelt død pixel, så ringer du bare til Samsung Danmark og beder dem komme og udskifte dit TV.. Sådan foregår det i hvertfald i Norge, så hvorfor ik også alle andre steder? :)
Af rane1229
#2426
jo men nu er det jo et LG jeg har bestilt..... :o
Af moooi
#2427
Hvornår tror du at du får det hjem rane ?? Jeg har også selv kigget på LG modellen og ville gerne have lidt info fra nogle som har haft det hjemme og testet lidt på det.

Håber det er i orden når du får det og at du vil give lidt feedback når det er sat op!
Af rane1229
#2434
Jeg regner med at få det om en ti dages tid.... ( forhåbentlig før... )
Og jo jeg skal nok lige skrive en anmældelse til dig ....
det er LG LP1 37" modellen jeg har bestilt....
Mvh
Rane