Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aztral*enforcer
#17586
hey jeg er indehaver af et 40" samsung s71 tv, 1stk dvi til hdmi kabel og et 8800 nvidia graffikkort. Mit problem er at jeg har en lille smule overscan hele vejen rundt på skærmen når jeg fører pc signalet over på tvet.

Jeg har prøvet med alle mulige windows opløsninger uden det på nogen måde ændrer bare lidt på mit overscan problem. Foruden det har jeg rodet rundt i nvidia driveren til mit graffikkort men har været uden held til at få noget til at lykkes..

jeg googlede mit problem og fandt frem til at man skal prøve sig frem med en slags kunstig opløsning ved at bruge programmet powerstrip... problemet er bare at powerstrip ikke supporter 8800 serien så jeg er lidt på herrens mark. Har også prøvet nvidiadriverens option for at lave egne opløsninger men uden held.

nogen forslag til hvad man kan gøre?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#17623
Normalt skal man bruge D-SUB forbindelsen med et VGA kabel på Samsung LCD-TV. Jeg ved ikke om det også gælder for S serien, men det kan jeg sagtens forestille mig.

Når du så har tilsluttet et VGA kabel, vælger du opløsnignen 1360x768 og så bør Tv'et slukke 3 pixellinjer i hver side.
Brugeravatar
Af A 666
#17626
Hvis man kan vælge 1360x768 over vga, burde man så ikke kunne vælge det når man bruger HDMI ? Eller er det noget med at hdmi i nogle tilfælde kun kan acceptere standard hd opløsninger? Forstår ikke hvorfor det skal være så svært at få det til at passe sammen med hdmi :s

Håber du finder ud af det somehow!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#17630
Producenterne har bare ikke lagt support ind for 1360x768 over HDMI i særlig mange Tv. Selve 1366x768 opløsningen i sig selv er også lidt problematisk, da den går ind og modstrider en af de standarder der findes for digitale opløsninger.

Nogen understøtter så ikke 1:1 pixelmapping som det hedder, mens andre gør det for VGA og enkelte gør det for HDMI/DVI.
Brugeravatar
Af A 666
#17632
Hvordan finder man ud af om Tv´et understøtter 1360x768 over hdmi ?
Jeg er på jagt efter et tv der skal bruges meget sammen med pc´en til at se film fra. Har kigget på Toshiba´s 32" C3000 serie.

#1 - Håber det ok jeg lige blander mig lidt O_O
Af aztral*enforcer
#17634
det er cirka 1 cm jeg mangler hele vejen rundt. Angående VGA så har jeg lige invisteret i et langt hdmi/dvi kabel da det er det bedste billede man får, men havde dog aldrig regnet med at det ville forvolde mig de problemer det har gjort..

Der må da være en måde man kan manipulerer med billedet så man får den sidste cm med hele vejen rundt. Hvordan man så gør det har jeg ingen anelse om.. hmm

lige en sidste ting.. Det her må være min nødløsning. At købe en VGA adaptor til mit dvi til hdmi kabel.. hvis dette overhovedet er muligt?! heh
Af aztral*enforcer
#17647
hmm okay tror ikke man kan få sådanne en adaptor uden at købe nyt kabel.. argh..

Men er det helt håbløst at tune det signal jeg får gennem hdmi/dvi på mit tv? powerstrip supporter jo ikke 8800 kort og nvidia driveren driller max:(