Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#17562
Hej

Jeg skal til at købe mit første fjernsyn, men har ikke en store viden omkring flatscreens. Jeg har læst købeguiden og skimtet andre guides på nettet, men desværre har jeg fundet ud af at fakta ikke altid er lig med kvalitet (det ville ellers være en del nemmere).

her er lidt fakta som kan koncentere hjælp/søgen:

1) skærmen skal bruges til TV (fibernet modtagelse), Xbox 360, og PC (surf/dvd/media).
2) mit budget ligger på ca. 6000.
3) jeg er meget villig til at købe fra udlandet.
4) designet er vigtigt. det skal helst holdes stilrent og sort.
5) det SKAL være 32".
6) HD Ready er self et must.

her er så nogle spørgsmål:

1) Hvilket TV kan i foreslå mig?
2) Hvilke forhandlere? (gerne fra udlandet, da mit budget er lavt)
3) Hvike affekter skal jeg bruge ud over TV'et for at opfylde mine krav? Her tænker jeg på kabler, modtagerbokse osv.
4) Jeg er ret sikker på at det skal være et LCD TV, men argumenter for at et Plasma passer på mine kriterier er velkomne.

Jeg synes selv at Toshiba C3030D ser ud til at opfylde mine krav.

til slut vil jeg meget gerne udvide min viden inden jeg køber, så nyttige links til troværdige anmeldere/guides vil blive værdsat.

Jeg håber virkelig at du gider hjælpe mig med disse trivielle, men for mig, meget vigtige spørgsmål.

og inden det bliver for formelt: your turn, nerds ;)
Af LungBrush
#17566
Inden jeg nåede til den linie hvor du skriver 3030D modellen havde jeg tænk på den. Så du skriver det jo selv :-)

Vil anbefalde digitalo.de da der er mange folk der har god erfaring med dem og de er desuden også de billigste.

Så det er nok ikke så indviklet alligevel
Af dad_
#17569
LungBrush skrev:Inden jeg nåede til den linie hvor du skriver 3030D modellen havde jeg tænk på den. Så du skriver det jo selv :-)

Vil anbefalde digitalo.de da der er mange folk der har god erfaring med dem og de er desuden også de billigste.

Så det er nok ikke så indviklet alligevel
Jeg gik efter Toshiba C3030D ved en tilfældighed, da tjekkede tråde ud inden jeg lavede mit eget indlæg.
Men Toshiba C3030D skulle passe til mine behov?
Desuden kunne jeg heller ikke opstøve en anmeldelse af det. Så links er velkomne :)

edit: 2 spørgsmål-

1) der står at TV'et har 1080p input, men det kan kun vis 1080i?
2) følger der vægbeslag med? kan ikke helt greje det.
Af LungBrush
#17571
Jeg vil mene den passer perfekt til dine behov

Første ikke særligt dybdegående anmeldelse af den erher

Der er en på vej på hdtv også og de laver nogle rigtigt informative dybdegående tests, ved ikke hvornår den kommer op, men går også selv og venter på at den er færdig ... her se under upcoming reviews ude til venstre

Ifht. 1080p debatten så læs lige det her .... det sætter det lidt i perspektiv En super artikel

I øvrigt vil jeg ikke mene at der er vægbeslag til, men det kan der fixes nemme og billige løsninger på både fra Harald Nyborg og Ikea til max 299 kr.
Af dad_
#17577
super artikel du lige smed op der. Og tak for hjælpen, sådan overall :)

i 32C3030D tråden kommer der hele tiden forskellige forhandlernavne op, men digitalo skulle være den billigste/bedste løsning?
Af LungBrush
#17581
Tak tak ... ifht til digitalo, så er det ihvertfald derfra at jeg bestiller 3030D i 37' når jeg engang har fået læst anmeldelsen fra hdtv - hivs den altså er positiv ;) og der er mange andre både herfra og recordere.dk der bestiller derfra så helt skidte kan de da ikke være :)
Af broendumz0r
#17591
dad_ skrev:super artikel du lige smed op der. Og tak for hjælpen, sådan overall :)

i 32C3030D tråden kommer der hele tiden forskellige forhandlernavne op, men digitalo skulle være den billigste/bedste løsning?
Det skal siges at med en digital tuner er program udvalget begrænset til DR1, DR2 og TV2. Der er også en analog tuner i, men så vil det være billigere for dig at købe C3001P tror jeg den hedder. Samme model, bare uden en DVB-T i..
#17600
dad_ skrev:Hej

1) skærmen skal bruges til TV (fibernet modtagelse), Xbox 360, og PC (surf/dvd/media).
[...]
Jeg synes selv at Toshiba C3030D ser ud til at opfylde mine krav.
Sikkert et udmærket valg, men hvorfor inkl. en DVB-T tuner du alligevel ikke har brug for (fibernet kræver DVB-C tuner)?

Vælg dog et 32C3000P til ca. kr. 1000,- mindre. :D
Af LungBrush
#17602
Det havde jeg faktisk overset, så ja som de andre skriver så er 3030 modellen kun til os med bonde signal (antenne på taget :) )
#17605
sharders skrev:
dad_ skrev:Hej

1) skærmen skal bruges til TV (fibernet modtagelse), Xbox 360, og PC (surf/dvd/media).
[...]
Jeg synes selv at Toshiba C3030D ser ud til at opfylde mine krav.
Sikkert et udmærket valg, men hvorfor inkl. en DVB-T tuner du alligevel ikke har brug for (fibernet kræver DVB-C tuner)?

Vælg dog et 32C3000P til ca. kr. 1000,- mindre. :D
ahh okay. det forklarer en del. hvor meget koster så sådan en DVB-C tuner? For man kan jo ikke købe Tv'et med DVB-C tuner?
Af Kief
#17606
En DVB-C tuner afhænger af din udbyder. Hvis du har TDC er det en Selector box du skal have fat i og den koster mellem 500-1500kr.

Desværre er det kun meget få tv som har dem indbygget, men en ekstern løsning er også ok.