Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Asimuh
#282089
Så fik jeg hentet mit 55 " C8 fra Holbæk, endte med at betale 9188 kr., da sælgeren mente at jeg havde taget et tv, som var kalibreret.

Har på fornemmelsen at de kun havde kalibreret C8'er, og kalibreringens omkostning kom oveni afhængig af hvad de enkelte var villige for at betale. I mit tilfælde 300 kr.

Anyway super service fra Power, der hjælp med at bære mit tv 300 meter frem til min bil.

Der var ikke ret meget kø og OLED tv var langt fra udsolgt, når jeg forlod butik kl. 09.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#282091
Kunne man ikke bare argumentere for, at man ikke ville betale for kalibreringen? Den er ikke de 300 kr. værd alligevel.
Brugeravatar
Af bbplayer
#282097
Tillykke med købet, da var jo en super pris, og synd power skal tage bundefange folk på den måde, den kasse kunne være åbnet af helt andre årsager end det han sagde, så check den ordentligt, og skal den tilbage, så husk at få de 300kr retur for så er det jo ikke mere samme skærm du får, og du sagde jo du ikke ville have det.

Helt sikkert en af årets gode tilbud.
Af Asimuh
#282098
Tak.

Kassen er ikke åbnet.

Der sidder en mærkat på (vist fra LG?), hvor der står Prime og under det Calibrated. Ifølge sælgeren, så er det kalibreret udgave af C8.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#282100
LG sælger ikke forkalibrerede versioner af deres TV, så hvis den er kalibreret, så har Power haft den åben.
Af Coolsmarti
#282106
De forsøger at tjene penge hvor de kan. :) Jeg var også meget bestemt da jeg hentede mit A1 i Elgiganten, der fangede han ret hurtigt, at han ikke ville få meget ud af at forsøge at sælge mig et LG istedet :D
Brugeravatar
Af bbplayer
#282136
Her næsten 16:30, så kan man stadig se C8 være til salg i avisen :) Så kunne man jo næsten have nået det uden at være i kø derude. Nogen som ved hvor meget kø der er?
Brugeravatar
Af bbplayer
#282137
Asimuh skrev:Det burde jeg nok have gjort. Blev nok bondefanget, men så er I andre advaret. :)
Hvorfor ikke klage over det? Det er jo direkte løgn, og hvorfor skal du bondefanges? Evt. ring til kundeservice, så overfører de penge tilbage, uden du skal derned og tale med en sælger igen, som forsøger at bilde dig noget ind. Det er rigtig dårligt af power, og det må de da rette op på.
Af Esben T
#282147
Hentede også en C8’er i morges (var sgu noget af et arbejde at få den med tilbage til Kbh i en Peugeot 106), der ville han også gerne prakke mig alt muligt på men sagde nej tak. Da vi så bliver fulgt hen for at finde tv’et har de kun de kalibrerede stående og sælgeren snakker med en kollega og siger han ikke var god nok til at sælge, og spørger om vi skal tage et udefra lageret hvortil han siger at vi bare skal tage et kalibreret uden at betale for det.
Har fået sat det op nu og er indtil videre tilfreds, kommer fra et 65” pana ex700. Skal dog lige have tjekket om der er et eller andet slået til som ikke bør være det, virker lidt som om det “hakker” lidt i billedet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#282148
Esben T skrev:hvortil han siger at vi bare skal tage et kalibreret uden at betale for det.
Tillykke, forhåbentlig endnu en glad ejer, slå alt de ekstra fra i billede indstillinger, så er det en god start, hvis altså det input signal du ser ikke er i dårlig kvalitet, og derfor hakker.

Lige et side spørgsmål, var din kasse åbnet? , som tegn på at Power havde rodet, fik du en kalibreringsrapport med som andre gør?
Brugeravatar
Af DaneLaw
#282159
Samme nummer laver Elgiganten .
da jeg købte B7V i 2017 ved Gentoftes køtilbud, Okt.. købte jeg et LG LCD til min mor og her hed det sig også at det var kun kalibreret versioner de havde og hvis man ønskede et af disse køtilbud var det alene de kalibreret man kunne købe der som bekendt havde kalibreringsfilm omkring sig for at nurse synet af brudt emballage.

Fik den forhandlet ned til omkring 151dkk for selve kalibreringen fra en start omkring 1500, men fup og humbug, da jeg pakkede det ud hjemme hos min mor, var der hverken kalibreringspapirer af nogen art eller nogen former for tegn på egentlig kalibrering i settings m.m. og samtllige billedprofiler stod på LGs native værdier..
Eneste tegn på kalibrerings-gimmick var tapen "knowhow" som tilfældet
Billede
Billede

Desværre ikke noget jeg fik fulgt op i tidsmæssig øjemed, så antager det var en ompakket returvare som havde fået klasket "knowhow" på sig, for at kamulere prduktets historie, men min mor er ikke en type som gider al besværet med at levere det tilbage eller banke i bordet i jagten på en godtgørelse og hun har nærmest ikke tændt det siden jeg købte det og satte det op, - så i bagklopgeskabens ulidelige klare lys skulle jeg nok havde undladt at købe det og tilbuddet var skam heller ikke noget at skrive hjem om.. var LG 55 701V med WRGB som stod til 12.000 og ved køtilbud okt 2017 til 4999. .
Brugeravatar
Af bbplayer
#282164
Det lyder oplagt som en forbrugerklage sag, for de må slet ikke pådutte købere, at tilbud i avisen , nu kun står som en model med X, og til en merpris, ellers er der ikke flere af de X antal som skrevet i avisen. Det er rent fup, og er det samme som at sige man kun sælger skærme med forsikring på køtilbud, så skal det da også stå i avisen. De ved slet ikke at sådan et nummer kan koste butikken bøder på 200.000kr og mere, så har en afdelingsleder sagt det til dem, så er han nok snart fyret hvis nogen kan dokumentere dette.
Eller så skriver man til deres glade chef i power og forklarer man går videre med den klage, hvis ens kvittering afspejler det nummer de laver.
Det er simpelthen ren bondefangeri og de burde betale de bøder som der uddeles for det nummer.

Det jeg mener kort, priser i reklamen skal ALTID oplyse den samlet pris for købet, det er altså inkl. denne kalibrering/forsikring eller hvad de siger i butikken.
Af Asimuh
#282166
Der ligger en kalibreringsrapport fra Power i min kasse. Jeg tvivler på at det er en ompakket returvare. Selve tv'et fungerer fint og jeg er glad for mit køb. Kassen har selvfølgelig været åben ifm. kalibreringen.
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 192