Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaktus-burger
#341716
Har længe luret på en 65" LG C1 som arvtager for min 55" B7, men jeg synes ikke prisen har været helt rigtig endnu - hvis vi ser bort fra Black Friday 2021, hvor den var nede omkring 8-9k.

Takket være Flatpanels' glimrende oversigt, kan jeg dog se, at man kan få en Panasonic JZ1000 til under 9k.
Er den pengene værd?

Streaming fylder nok 70% og gaming på PS5 ca. 30% hjemme hos os. Jeg ved, at Panasonic sætter en ære i at gengive det mest naturtro billede, men hvad med gaming? Kan den matche C1?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#341718
Den er pengene værd, men til smart-delen ville jeg helt sikkert købe en Apple TV ved siden af. Det øger jo lige udgiften lidt.

LG har flere muligheder ift spil, men der er kommet nåde VRR og 120 Hz på J-serien nu, så det er ikke helt håbløst.
Af Zion
#341765
Rasmus kan se i har lg g2 på testbænken . Håber i vil sætte den op mod Sony A90j hvor jeg tænker en del i 77” og 83” segmentet står med et valg mellem de to :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#341856
Udbud og efterspørgsel. 1500 er en lidt mærkelig mellem-model, som kanabaliseres af både 1000 og 2000, så jeg tror ikke at den er speciel populær.
Af YCSMS
#341920
Håber det er ok, at jeg spørger herinde.

Jeg fik mit JZ1000 i torsdags. Ift. den indbygget panelvedligeholdelse, så kan jeg umiddelbart ikke se en funktion, hvor den selv benytter den af og til. Hvor ofte vil I anbefale at lade den køre programmet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#341933
Du skal ikke gøre noget aktivt. Sørg blot for, at TV'et ikke slukkes på stikkontakten om natten.

Der er af LG Display (producenten af OLED-panelet) indbygget en løbende rekalibrering af pixels, der foretages efter x antal timer. Det er ikke noget selve TV-producenterne indbygger, så det beskrives måske ikke i manualen.

God fornøjelse med JZ1000 :)
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 192