Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Danny K
#203758
Står i den situation at min fjernsyn er gået i stykker og skal have nyt, men har omkring de 13 K til det..
måske man skulle vente lidt og se om det kom ned i den pris ?? eller ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#203781
Jeg har ryddet denne tråd for støj.
Af Toga
#203805
Hej,

Jeg sidder som mange og venter på OLED 4K. De bliver naturligvis en anelse dyre. Hvad gætter I på...lad os sige i forhold til de her Kr. 20.000,- for de almindelig LG OLED er nede i nu?

Jeg er en novice indenfor det her - så hvor godt er 4K egentlig? Er der en KÆMPE forskel - eller?

Tak :)

/Thomas
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#203807
Prisen på LG's 65" 4K OLED er afsløret i USA og UK. Her skal den koste hhv. 7000 dollars (cirka 39.000 kr) og 6000 pund (ca. 56.000 kr.). Der er jo ret stor forskel på de beløb, men i Danmark kommer vi nok tættere på prisen i England end i USA. Sikkert også lidt højere pga. vores moms.

Læs eventuelt her :)
http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1406631681

4K er bedre, men ikke et lige så stort spring som fra SD til HD. Jo større skærm, desto mere tydeligt. I 65" er det min oplevelse at forskellen er tydelig.
Af ramlas
#204411
ja det går stærkt:)
Rasmus hvorfor er der bedre billede på 65'' end på 55'' 4K, jo mindre skærm desto bedre billede, har man da altid hørt om!
og + kan det betale sig at vente på OLED 4k, da udbuddet af udsendelser i 4K er meget begrænset.
Det kommer til at tage nogle år, før viasat/canal digital osv. begynder at sende alt i 4K.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#204412
"jo mindre skærm desto bedre billede, har man da altid hørt om!"

Det var dengang vi kun havde SD-kvalitet, som ikke var egnet til at blive blæst op i stort format :)

I dag er opløsningen jo ekstremt høj, så den kan med fordel spredes ud over større billedareal, da det efterhånden er vores øjne som er begrænsningen og ikke opløsningen.

Lige nu og her kan det nok ikke betale sig med 4K, men man kommer jo til at eje tv'et i en del år frem. Jeg tror personligt, at der kommer til at ske en del på 4K-indholdfronten i løbet af 2015. Nye tjenester, afspillere og ikke mindst meget mere 4K-indhold på f.eks. Netflix.
Af Non-Desperado
#205454
De er så heller ikke på lager.

Det minder mig om:

En dame gik til slagteren og bad om 2 kg pølser.
- "Ja, så gerne", svarede slagteren og fortsatte: "det bliver 120 kr."
- "120 kr.!? Jamen, supermarkedet sælger dem til 75 kr..."
- "Hvorfor køber De dem så ikke dér?"
- "Fordi at de har udsolgt."
- "Nå sådan...", sagde slagteren, "Jamen, når jeg har udsolgt, så koster de også kun 50 kr."
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 192