Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaktus-burger
#338414
Har en 55” B7 og ærgrer mig over, at jeg ikke sprang på 65” C1, da Power havde den til lige under 9000 kr.

Tror I, at der er stor sandsynlighed for at den rammer derned igen?
Af PBL
#338425
Bagle skrev: 22. dec 2021, 08:55 Sidste års model blev skudt af til 14k og mener elgiganten var helt nede i 12k i en uges tid
Ja, 65 GX kunne fås for 12k. Jeg er stadig glad for vores køb.
Af Bagle
#338430
Ja så begynder det jo at ligne noget og vidner om at den nok kommer ned på 12k eller under.

Har dog lige erfaret at dette og sidste års Lg, ikke længere understøtter DTS. Det er da helt hen i hampen!
Af Kaktus-burger
#338438
Jeg var ellers lige blevet lun på en Philips 806 fremfor C1, men kan læse mig frem til, at der er gevaldige issues med bl.a. eARC, Dolby Vision, HDMI 2.1 problemer (fx VRR)…

Tror jeg holder mig til C1/G1. Det er ellers en skam, for Philips så virkelig ud til at have et interessant OLED line-up i år
Af SoundWave
#338453
Der er jo også Sony A80J som et godt alternativ til C1. Jeg har både et C9 og et A80J, og det er begge gode TV. Både lyd og billede er, efter min mening, en smule bedre på A80J, og køber man RMF-TX621E samme med et A80J får man noget der er en fryd at bruge i hverdagen.
Af Kaktus-burger
#338455
SoundWave skrev: 26. dec 2021, 16:39 Der er jo også Sony A80J som et godt alternativ til C1. Jeg har både et C9 og et A80J, og det er begge gode TV. Både lyd og billede er, efter min mening, en smule bedre på A80J, og køber man RMF-TX621E samme med et A80J får man noget der er en fryd at bruge i hverdagen.
Lyden er ikke så vigtig - jeg bruger et eksternt system.

Hvad gør SONY'en bedre på billedkvaliteten? For så vidt jeg kan læse har den en ret aggressiv ABL. Og den MediaTek chip som driver hele styresystemet skulle være en akilleshæl - også ift. HDMI 2.1 features vedr. gaming
Af SoundWave
#338457
Kaktus-burger skrev: 26. dec 2021, 17:07
SoundWave skrev: 26. dec 2021, 16:39 Der er jo også Sony A80J som et godt alternativ til C1. Jeg har både et C9 og et A80J, og det er begge gode TV. Både lyd og billede er, efter min mening, en smule bedre på A80J, og køber man RMF-TX621E samme med et A80J får man noget der er en fryd at bruge i hverdagen.
Lyden er ikke så vigtig - jeg bruger et eksternt system.

Hvad gør SONY'en bedre på billedkvaliteten? For så vidt jeg kan læse har den en ret aggressiv ABL. Og den MediaTek chip som driver hele styresystemet skulle være en akilleshæl - også ift. HDMI 2.1 features vedr. gaming
Jeg bruger også primært selv et eksternt system til lyd, men vil blot bemærke det. Jeg var i hvert fald positivt overrasket over lyden inden min Sonos Arc blev sat til.
Jeg er ikke nok billedekspert til at kunne forklare forskellen rent billedmæssigt - jeg synes bare billedet og farverne er en smule bedre.
Af Beckham
#338476
Jeg tror de fleste vil ikke se nogen særlig forskel på billedet på en C1 og på en A80J. Det er jo samme panel som sidder i. Men Sony'en er måske en snert bedre i billedbehandling på nogle fronter som f.eks. upscaling og fremhævning af highlights. Se evt. nogle af Vincent's videoer (HDTV Test). Men igen, det er småting for den gns. forbruger i min verden.
Af Angel
#338490
Tror I der er god mulighed for at LG OLED77G1 model kommer ned i 25K til foråret, måske tæt på at den udgår eller skal man bare slå til nu til 30K? Det er mit drømme tv pga. designet og planen er at købe det inden VM i fodbold til juni.
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 192