Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zion
#339986
Okay spændende, synes det er ulideligt at se det hakker så meget. Og lg truemotion får det til at se kunstig ud så må jeg leve med det, gør bare ikke fodbold særlig fedt at se på desværre.

Så du har heller ikke set g2 som skulle ha heatsink og med endnu højere lysstyrke. Har et budget på 30k og vil
Helst ha 83.
Af Beckham
#339998
Mere lys er vel den primære forskel fra de OLED som ikke har heatsink. Hvad jeg har set af comparison tests mellem A90J og diverse andre OLED tv, så er der helt klart en forskel at se, men den er på ingen måde revolutionerende. Dit OLED tv bliver ikke til et LCD tv lige pludselig..;-)

Undrer mig lidt over at du har så store problemer med fodbold. Nu har jeg ikke lige selv set C9 i aktion, men på min Sony A80J har jeg ingen problemer med hakken ved fodbold. Og den del plejer jeg ellers at være rimelig følsom overfor, da jeg ser en del bold.
Af flat1000
#340004
Beckham skrev: 9. feb 2022, 20:59 Undrer mig lidt over at du har så store problemer med fodbold. Nu har jeg ikke lige selv set C9 i aktion, men på min Sony A80J har jeg ingen problemer med hakken ved fodbold. Og den del plejer jeg ellers at være rimelig følsom overfor, da jeg ser en del bold.
Enig. Jeg oplever heller ikke hakken på mit Panasonic HZ2000. Er slet ikke til den soap-effekt som for aggressiv IFC eller Auto Motion kan give ved alm. tv og film, men kører med IFC på minimum ved stort set alt uden at bemærke noget.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#340005
Zion skrev: 9. feb 2022, 16:21 Okay hvordan ser Sonys version ud med heatsink, er der tydelig forskel i billedet ?
Jeg synes at forskellene er marginale. Det er når man kommer op i QD-OLED vs. OLED, at der begynder at være nogle interessante forskelle. Læs her: Første indtryk: Sony A95K QD-OLED, X95K miniLED LCD & andre 2022 TV

Hvilken tjeneste ser du fodbold på?
Af Zion
#340011
Ja jeg streamer over yousees app, da jeg ikke har antenne stik i nærheden :)

Okay er da nederen de kun laver qd oled i så små størrelser.

Tror bare mit perfektionistiske sind må nøjes med et alm oled da størrelsen er det vigtigste :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#340012
Afhængigt af kanalen hos YouSee, så er det muligt, at de hakkende billeder opstår fordi kanalen kun sender i 25 billeder per sekund. Sådan streames nogle sportskanaler stadig selvom indholdet optages i 50 billeder per sekund – hvilket andre sportskanaler da heldigvis også sendes i.
Af lennon
#340013
Beckham skrev: 10. feb 2022, 09:26 Aaah ja...hvis det er via streaming du ser bold, så ligger problemet nok mere der end ved selv skærmen...
Nu genoptages CL . Jeg har i mellemtiden droppet kabelTV, og skal derfor have taget en beslutning mht streaming . Er der nogle synlige kvalitetsforskelle udbyderne imellem ?
Af Beckham
#340030
Der er sikkert nogle streaming udbydere som er bedre end andre. Men der er næppe nogle af dem som når samme kvalitet som almindelig kabel tv.
Af Beckham
#340031
Zion skrev: 10. feb 2022, 11:02 Ja jeg streamer over yousees app, da jeg ikke har antenne stik i nærheden :)

Okay er da nederen de kun laver qd oled i så små størrelser.

Tror bare mit perfektionistiske sind må nøjes med et alm oled da størrelsen er det vigtigste :D
Hvis du har et perfektionistisk sind, så skal du finde en anden måde at se bold på end via streaming :D
  • 1
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 192