Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hanga
#346142
Rasmus Larsen skrev: 14. okt 2022, 13:18 Så kom første tilbud på QD-OLED fra både Samsung og Sony. Dog skal man være i nærheden af Gentofte.

Der er også 55"Panasonic JZ1000 til 6.666 kr.

https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php
Det er en flot pris på A95K så tidligt efter lancering.
Positivt for priskonkurrencen at Elgiganten nu også fører Sonys topmodel.
Af Henrik Frejlev
#346682
Rasmus Larsen skrev: 31. okt 2022, 12:05 Jeg synes ikke det er værd at give mere for C2, med mindre man søger det lettere og lidt mere elegante design. Vi kommer ind på forskellene i vores test af C2 her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1654842807
Hej Rasmus. Jeg kopierer lige min besked fra en anden chat i håb om at få et, som altid, kompatibelt svar fra dig :)

Jeg står lidt i samme situation. 16.999 kr. kontra de 22.999 kr. for en C1 77" ved sidste BF er alligevel en forskel, der er til at føle. Jeg tror dog ikke, at det er urealistisk, at C2 77" kommer ned omkring 19.999 - startpriserne er trods alt lavere i år end sidste års 77".

Jeg er dog lidt splittet, om jeg skal vente på en god pris til en C2. Grundlæggende er hastigheden på WebOS ikke det store problem for mig, da jeg bruger Apple TV. Men jeg har dog ladet mig fortælle, at C2'erens motion-indstillinger er markant bedre end C1 - uden at man får den forfærdelige soap-opera-effect. Jeg ser rigtig, rigtig meget film og serier, og så skal TV'et også bruges rigtig meget til gaming (PS5 og Series X).

Hvad anbefaler folket? Udover den sædvanlige "der er ikke den store forskel fra år til år", er det så værd at betale for den potentielt bedre billedbehandling? Det skal lige siges, at jeg ofte er sensisitiv over for jidder/judder i film, da jeg kommer fra et LG OLED B6 fra 2016 (55").

Pft.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#346685
Jeg synes ikke, at C2's version af TruMotion er markant anderledes end C1. De har begge 'Biografagtig bevægelse' indstilling, som er tiltænkt 24fps film/serier uden soap opera-effekt. Det er muligt, at man kan fremkalde forskelle med specifikke testmønstre, men i praksis bemærkede jeg ikke forskelle da jeg testede C2. Omvendt mister man 120Hz BFI på C2, som også kan bidrage til bedre bevægelse med SDR (billedet bliver for mørkt i HDR, synes jeg). Og til gaming bør man jo ikke bruge TruMotion pga. den forsinkelse, det tilføjer.

Vi målte lavere lysstyrke på vores eksemplar af C2 end C1. Andre har målt lidt højere. Det er nok den varians, som vi også har set på B-serien og andre OLED TV gennem tiden.

Personligt ville jeg kun betale ekstra for C2 for at få det mere strømlinede design.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#346686
Jeg kan se at Philips 807 er røget ned i 12.999 hvilket er en ret god pris. Jeg har ikke fået de sidste ting færdige i min anmeldelse af den, men jeg vil godt afsløre at den er værd at købe til dén pris.
Brugeravatar
Af MikaelRasmussen
#346687
Torben Rasmussen skrev: 3. nov 2022, 07:40 Jeg kan se at Philips 807 er røget ned i 12.999 hvilket er en ret god pris. Jeg har ikke fået de sidste ting færdige i min anmeldelse af den, men jeg vil godt afsløre at den er værd at købe til dén pris.
Jeg har i dag 65" Sony LCD og har længe gerne ville over på OLED men jeg vil også gerne have et større tv, og der har 77" bare været ret skrappe i pris indtil nu. Nu ser jeg dog at man kan få LG B1 til 16.999,- hvilket jo er ganske fornuftigt, men jeg er 'desværre' også bare blevet lidt forelsket i Ambilight.
Tror du der er nogen chance for at Philips 807 i 77" kommer ned i nærheden af samme pris som LG B1 her til Black Friday?

Mvh
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 192