Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
#344017
Rasmus Larsen skrev: 29. jul 2022, 13:54 Steadi: Nårh ja, det var sådan det var. Du har nævnt modellen tidligere. Jeg tror du vil opleve f.eks. LG C1 som en god opgradering, men 5 år er naturligvis lidt under gennemsnittet for udskiftning – TV skulle gerne kunne holde lidt længere :)
Ah, jeg troede faktisk, at gennemsnitslevealderen var langt under 5 år. Men måske er jeg bare farvet af flatpanels-brugernes megen snak om alle de nye tv-modeller :)

Jeg kan håbe, at Samsung’en snart gider slukke mere af kantbelysningen. Så er der nok kortere til et nyt tv. Grundlæggende er man jo nærig :D
Af Jonassen
#344021
Rasmus Larsen skrev: 29. jul 2022, 13:53
Jonassen skrev: 29. jul 2022, 12:02 Kan OLED TV holde til at blive transporteret i en trailer, mens kassen ligger ned? Og på et eller andet blødt underlag...
Det anbefales af producenterne, at de står op under transport. Man kan nok godt slippe afsted med at transportere det liggende da der er ret meget flamingo-support indeni, men der er en risiko forbundet.

Vi har et par gange modtaget OLED TV, som har et lille "knæk" et sted øverst på rammen. Det betyder ikke noget for billedet og man skal kigge på rammen fra siden for at se det, men jeg forestiller mig, at det er en (lille) transportskade.
Tak for info, jeg må leje en lukket trailer og spænde kassen oprejst. :)
Af kamikazedk
#344072
Rasmus Larsen skrev: 29. jul 2022, 11:28 I denne weekend og frem til 14. august.

- 55 LG C1 til 6.499 kr.
- 65 LG C1 til 8.888 kr.

https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php

Med mulighed for at få 500 kr. for ens gamle TV.
De 8.888 for et 65 C1 er jo en god pris, selvom den har været nede i det leje før (BF 2021 bl.a.). Jeg overvejer lidt at springe på, men er også lidt tøvende ift. om man skulle vente på at C2 falder i pris. C1 kostede som sagt også 8.888 sidste år, og havde egentlig et ret hurtigt fald i prisen - væsentligt hurtigere end 65 CX som først kom under de 10.000 i juni 2021, dvs. over et år efter lanceringen.

Jeg kan se, at 65 C2 stadig koster 19.995 og prisen er helt uændret siden lanceringen. Er det pga. forsyningsmangel på chips eller lignende? Synes det er underligt at der overhovedet ikke har været et fald i prisen, og at det er så dyrt ift. prisen på C1 på samme tid sidste år, også med henblik på at det jo burde være billigere nu hvor de nye fabrikker er kommet op at køre?

TL:DR: Mon C2 falder ned i samme prisleje som C1 er i nu, fx til Black Friday?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#344075
Der har kørt nogle tilbud på C2, men det har været rabatkoder og lignende, så disse priser fremgår ikke af Pricerunners priskalender.

Større prisfald på C2 kommer nok først når C1 er udfaset. Vi hører, at disse tilbud er med henblik på at tømme lageret af C1.

Jeg vil sige køb nyt TV, når behovet melder sig. Der er ikke noget afgørende nyt i C2, som er værd at vente lang tid på. Om 65" C2 kommer ned i 8.888 kroner på Black Friday er svært at sige. Sidste år gik snakken i branchen om, at 65" C1 til 8.888 kr. på Black Friday var ekstraordinært tidligt, som i ikke planlagt.
Af kamikazedk
#344088
Rasmus Larsen skrev: 1. aug 2022, 09:14 Der har kørt nogle tilbud på C2, men det har været rabatkoder og lignende, så disse priser fremgår ikke af Pricerunners priskalender.

Større prisfald på C2 kommer nok først når C1 er udfaset. Vi hører, at disse tilbud er med henblik på at tømme lageret af C1.

Jeg vil sige køb nyt TV, når behovet melder sig. Der er ikke noget afgørende nyt i C2, som er værd at vente lang tid på. Om 65" C2 kommer ned i 8.888 kroner på Black Friday er svært at sige. Sidste år gik snakken i branchen om, at 65" C1 til 8.888 kr. på Black Friday var ekstraordinært tidligt, som i ikke planlagt.
Tak for svaret Rasmus. Jeg har et C7 nu, som er ramt af "green-tint" problemet, og har rent faktisk fået forsikringspenge for det. TV'et kan godt bruges, da det kun er i visse situationer at det er meget tydeligt.

Men man kan jo altid blive ved med at vente, og hvis der ikke er nogen nævneværdige forskelle mellem C1 og C2 der gør det værd at vente på (særligt da det nuværende prisniveau ikke tyder på samme pris til BF), kan jeg jo ligeså godt slå til nu.

Jeg har lige købt en PS5 - vil den spille ligeså godt sammen med C1 som med C2?
Af steadi
#344144
Muligvis lidt uden for pris-skiven, men OLED-relateret ikke desto mindre :)

Kan jeg på nogen måde teste/få en ide om hvor lysstærkt et tv i mit hus bør være? Altså "hvis så meget lys, så mindst 1000 nits/ikke OLED" eller noget i den stil?

Der er normalt ret lyst i vores stue, og har ikke mørklægningsgardiner hele vejen rundt, så måske var OLED ikke svaret.
Af Fizban
#344415
Jeg har lige bestilt et 77" C2 i Elgiganten og de er til at snakke med.
Jeg skulle godt nok flytte mine ungers mobiler til CBB, men det har ingen betydning da de får samme abb. som før.
Jeg fik det til 22500 inkl. Kalibrering og 5-års reklamations ret som også dækker burn-in.
Det ud over får man også 2625,- i cashback fra LG hvis man laver en anmeldelse på deres side så jeg kommer samlet til at give 20k for det.
  • 1
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 192