Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FrankieBoy80
#343517
Hvis nu man køber sådan et philips oled, hvordan med afstand til væg med hensyn til ambilight?
Vil helst have 806'eren i 65" med 4 sidet ambilight, men den har jo en stor pukkel i bunden, så bliver vel ikke specielt pænt på væggen, når den så skal et godt stykke fra væg.
Af steadi
#343989
Elgiganten mfl. har LG C1 i forskellige størrelser på tilbud. Ser ud til at være det laveste prisniveau, som butikkerne dog tidligere også har haft modellen nede i.

Jeg er konstant tæt på at slå til på 65"'eren til 8.888 kr., men holdes tilbage af, at vores nuværende tv fungerer som det skal - også selvom det er fem år gammelt.

Kan man bestille et "uheld"? (og nej, ikke så forsikringen skal betale, men så fruen kan se ideen :D)
Af steadi
#344014
Rasmus Larsen skrev: 29. jul 2022, 09:25 Hvilket TV har I pt? :)
Samsung KS7005 i 55”. Købt for 8000 i 2017. Kantbelysningen er gået en del steder, så der er mørkere, tynde striber fra bunden og et stykke op, svinger lidt i tydelighed - det generer nogle mere end andre :D

HDR er også et ret skidt billede, enormt mørkt, selv efter kalibrering.

Jeg kunne nok godt blive på 55”, meeeeen, hvis nu 65” var muligt, så brokker jeg mig da ikke.

Muligvis dumt spørgsmål, for ny elektronik er jo som udgangspunkt fedt, men når nu konen spørger hvad “er anderledes ved det nye tv?”, kan jeg så sige andet end bedre billedkvalitet? Hvilket jeg så også regner med er mærkbart bedre :D
Senest rettet af steadi 29. jul 2022, 13:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#344015
Jonassen skrev: 29. jul 2022, 12:02 Kan OLED TV holde til at blive transporteret i en trailer, mens kassen ligger ned? Og på et eller andet blødt underlag...
Det anbefales af producenterne, at de står op under transport. Man kan nok godt slippe afsted med at transportere det liggende da der er ret meget flamingo-support indeni, men der er en risiko forbundet.

Vi har et par gange modtaget OLED TV, som har et lille "knæk" et sted øverst på rammen. Det betyder ikke noget for billedet og man skal kigge på rammen fra siden for at se det, men jeg forestiller mig, at det er en (lille) transportskade.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#344016
Steadi: Nårh ja, det var sådan det var. Du har nævnt modellen tidligere. Jeg tror du vil opleve f.eks. LG C1 som en god opgradering, men 5 år er naturligvis lidt under gennemsnittet for udskiftning – TV skulle gerne kunne holde lidt længere :)
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 192