Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik112
#16604
Hej alle sammen jeg har gået og kigget på et nyt tv i langt tid snart og skal helt sikkert ha en Hd-rdy fladskærm 40" eller 42" skal mest bruge det til at se film på og spille lidt xbox360 på og måske slutte min comp til nu og da men inden jeg køber det tv jeg har kigget på et Mirai DTL-642E500 ville jeg lige høre om der er nogle der har hørt noget godt eller skidt om det som ved om der er noget jeg skal være opmærksom på inden jeg køber det eller skal jeg helt lade værd og købe et andet mærke/model jeg har ca 12000 kr at bruge på forhånd tak.

P.s her er linket så i kan tjeckke specs på det
http://www.getmore.dk/templates/imw-pro ... Group=2020
Af Henrik112
#16648
Tak moller de sider gav mig alt den info jeg havede brug for nu skal jeg bare lige ned og hæve nogle penge og så bestille det :-)
Af parasound
#16653
denne 42 " skærm med FULL HD (1920x1080) kan den tage 1080p eller er det kun 1080i som mangle andre skærme jo også tager og er der nogen som har fundet hvor den er billigst(danmark) og har nogen set skærmen og findes den større f.eks 46 eller 52"
Af Henrik112
#16656
kan kun besvare et af dine spørsmål ja den kan vise 1080p men kun via Hdmi og det billigste jeg har set den til var hos www.getmore.dk der koster den 10600 kr.
Af DavidBo
#16660
Der er ingen digital tuner.
Men bortset fra det kunne en test hvor man sammenlignede den med Sharp 42XD1E være en god ide

Andre billig mærker er Amoi, Acer og Tatung som alle tilbyder 42" med 1080p, men hvilken der er bedst ved jeg ikke
Af Henrik112
#16663
har lagt mærke til at der ikke er en digital tuner til men det kan man godt få særskilt ikke ?
Af pagaard
#16689
Så er Tvet bestilt efter at have set det i den lokale computer forretning, vil når jeg har testet det komme med en lille anmeldelse.
Af mollerdrengen
#16690
pagaard skrev:Så er Tvet bestilt efter at have set det i den lokale computer forretning, vil når jeg har testet det komme med en lille anmeldelse.
Kanon kan ikke vente

Var nede og se fjensynet i midtdata i århus igår og må sige at selve fjensynet så godt ud, men de havde sat en dvd til via scart stik så det var ikke det bedste billede der var på den. Sælgeren dernede sagde det var fordi det kørte på en knap så god dvd afspiller og at det kørte over scart og at der straks ville komme meget bedere billede på hvis man brugte HDMI, RBG eller VGA.
Af Henrik112
#16702
Så har jeg også bestilt det kommer også med en test og nogle billeder når jeg får det.
Af parasound
#16707
Ja så vente vi bare på en som har købt denne lcd skærm med en test,

hvilken vægbeslag har man købt til pagaard og findes den i f.eks 46 eller 52"
Af parasound
#16710
Ja så er jeg her igen jeg kom til at tænke på at de 2 hdmi indgange som den har er det 1.0 1.1 1.2 eller er vi heldig 1.3 versionen
Af pagaard
#16713
Skærmen findes kun i 42", jeg har endnu ikke købt vægbeslag. Og HDMI er efter min viden version 1.2