Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ShooterDK
#199694
Jeg har fundet min endelige løsning. Hvis den har pixelfejl køber jeg bare inden for 14 dage en securator 4 års forsikring til 799 og de dækker bl.a. pixelfejl. Hvis der ingen pixelfejl er så spare jeg de penge og lever med kun 2 års garanti. :)
Af DavidHimself
#199716
ShooterDK skrev:Jeg gider ikke betale 300 kroner eller mere i fragt tilbage til en webshop hvis ikke jeg er tilfreds.
Med fare for at gentage mig selv: Komplett.dk har både fri fragt, og gratis retur :) MEN naturligvis, når Bilka er billigst med den skærm du gerne vil have er det en "no brainer" 8)
Af Karsten jensen
#328974
Jeg har i onsdags modtaget et Samsung 55"UHD TV UE55TU6905. Som blev købt på føtex hjemmeside og jeg fik det pakket ud og tændt det, men jeg blev bestemt ikke imponeret over billedet i forhold til mit gamle Samsung 40" som er tæt på 8 år gammelt. Og da jeg så ringede til Føtex fik jeg at vide at min returret på 14 dage havde jeg mistet fordi jeg havde tændt mit nye tv og det var der efter var blevet person certificeret. Men jeg valgte så bare at nulstille til fabriks indstilling og fik det ned til den nærmeste Føtex og fik mine penge retur. Og i følge min kvittering som blev sendt på mail. Står der kvitteringen er dit købebevis, hvis du ønsker at returnere, ombytte eller reklamere over fejl og mangler. Intet med at jeg ville miste min returret ved person certificering. Og lige til sidst damn en tavlig og billig remote som fulgte med det nye Samsung 55" og jeg så at helt samme remote bare med et LG logo på i den lokale Føtex som selvfølgelig også var med til et LG faldskærm
Af barslund69
#328975
På feks et tv købt på nettet skal der være 14 dage returret og man har ret til at kunne godt åben varen for og se om det lever og til ens forventning.

Forbrugerstyrelsen
Varen må være prøvet, men ikke taget i brug i en grad, så den ikke kan sælges igen
Så den er sådan set ikke længere ...

Der er mange forhandler der tror de kan slippe uden om naturligvis fordi de mister penge ved et evt retur af tv eller andet.
Af Karsten jensen
#328979
Ja jesperb-64 kan godt se nu at tråden er tilbage til 2014, men så bare lidt info til folk som måske køber nu faldskærm fra Føtex så pas på i ikke falder i Føtex fælde med at returretten ikke gælder når dit nye tv er blevet person certificeret. Og igen ang remote som fulgte med... Det lignede et noget fra wish eller noget rigtigt Kina gøgl😥😥😥
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#328980
Karsten jensen skrev: 28. mar 2021, 12:21Og lige til sidst damn en tavlig og billig remote som fulgte med det nye Samsung 55" og jeg så at helt samme remote bare med et LG logo på i den lokale Føtex som selvfølgelig også var med til et LG faldskærm
Næppe. De har muligvis lignet hinanden, men de to producenter er ærkerivaler, og du kan roligt regne med, at de ikke deler produktion af nogen art.

Det lyder dog næsten som en sag for Forbrugerstyrelsen, hvis du har fået fortalt, at varen ikke kan byttes. Det er jo hele ideen med returretten. Handler man fysisk i en butik, så kan reglerne være anderledes, men hvis det fremgår af kvittering, at varen er omfattet af returretten, så må du naturligvis godt pakke den op.
Af Karsten jensen
#328984
Torben Rasmussen.
Jeg returnerede det bare til den lokale Føtex og fik mine penge retur.
Men tror at jeg har været heldig da jeg kan se på mail at jeg har registreret det nye Samsung på min mail. Men jeg var kommet i tvivl da jeg tændtes det nye Samsung skulle jeg gå på smartthings og nu er jeg ikke den store it mand og jeg kom til et sted i den smartthings hvor jeg ikke kunne komme videre.
Men tænker at det kommer vel ikke til at være et problem for næste køber af det tv som gik retur, da man sikkert kan ændre det til den næste købers mail. Eller???
Af Supergris
#328988
Shovel79HD skrev: 28. mar 2021, 12:54 Du vælger bare et TV fra Hifi klubben - så har du 30 dages fuld returret :-)
Elgiganten kører med 50 dages returret, blot skal du huske at melde dig ind i deres kundeklub, som er gratis, men Hifiklubben kører så til gengæld med 3 års garanti...
Af Karsten jensen
#328989
Ja supergris kan godt se at næste faldskærm skal købes hos elgiganten også må jeg bare betale de 149 kr i frakt, da det næste nok bliver et Philips 65" og det bliver nok svært eller umuligt at få ind i en vw up, da jeg kun lige kunne få plads til 55" og med elastik til bagsmæk 😁😁