Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#58633
^^^ (se forrige indlæg for billede)
Nyt TV-møbel, så TVet fremstår mindre dominerende end det gjorde på B&O-foden.
Af Gavin
#58842
yakken skrev:^^^ (se forrige indlæg for billede)
Nyt TV-møbel, så TVet fremstår mindre dominerende end det gjorde på B&O-foden.
Har du evt. nogle mål på dit tv møbel, og hvor er det købt?

Det kunne godt ligne noget jeg søger, men receiveren skal jo kunne stå derinde ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#58843
120x38x40 [bxhxd]. Købt i Ikea (Bestå). Modulerne kan kombineres på ret mange måder, både mht. låger, farve på reolen, størrelser og ben/fødder.

Du kan selv lege med et her:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categ ... oom/11794/

Møblet er desværre i melamin, men da konen og jeg nok ikke bliver boende i vores nuværende lejlighed i så lang tid, var det dumt at bruge flere tusinde kroner på et møbel der måske ikke kunne genbruges i fremtiden.
Af Gavin
#58973
Okay, tak for det :)
Af kamanski
#60005
Fandt lige nogle billeder af min gamle SAMSUNG PS-50457 plasma skærm.


Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Den var enlig en udemærket skærm, men har købt mig en Panasonic 50PZ800 i stedet, som jeg er meget glad for.

Billederne viser hvordan skærmen performer med almindelig digital signal og HD signal fra HD DVD'en.

Der skal lige gøres opmærsom på at nogle af billeder er lidt "uskarpe". Dette har ikke noget med TV'et at gøre, men skyldes derimod kameraets korte lukketid.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#60009
Skarphed og lukketid hænger ikke sammen. Lukketiden styrer lystyrken, blænden styrer dybdeskarpheden og du styrer selv at fokus er korrekt ;)
Af MathiasVH
#60219
Skarphed har i allerhøjeste grad noget at gøre med lukktertiden, og især når man tager billeder af et tændt TV - Lukkertiden skal, hvis man skal have et virkelighedstro billede af en skærm, være så hurtigt som overhovedet muligt. Dette skyldes, at vi ser et motiv, der "Fiktivt" flytter sig, og at en lukkertid på 1/15 vil give en bevægelse i billedet - Og derfor ikke stå skarpt :) Så er der selvfølgelig fotografens rysten-på-hånden der skal fjernes ved en lukkertid svarende til 1,5*brændvidden :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#60225
Jeg antog at det var resten af billedets skarphed der blev undskyldt for. Med din hat på har du naturligvis ret.
Af Askov
#63940
Lige et billede af mit nye 50V10. Den er fandme flot.

Ser film via DLNA, virker meget godt med WMP11. Den finder selv ale media filer som er delt på com.

Billede

Stil endelig spørgsmål, ikke sikkert jeg kan svare men vil forsøge.
Senest rettet af Askov 30. maj 2009, 11:03, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#63941
Nydeligt sat op. Det er en god idé med den mørke baggrund, så kontrasten mellem TV og væg ikke er så stor. Generelt anbefales det også at have en mørk væg bag TV'et.
Af Villanyi
#64293
Også hvis ens Tv er hvidt? =P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#64294
Det mest optimale skulle være en ensfarvet grå baggrund, så du har en neutral flade bag dit TV. Ser man udelukkende på TV'ets æstetik på væggen, så vil hvid selvfølgelig passe bedst til et hvidt TV.
Af Villanyi
#64298
Super, min væg er heldigvis allerede hvid d:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14