Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KenniO
#207994
thomasansnes skrev:
FDP skrev:Hej Thomas

Det ser virkeligt lækkert ud, og så er højtaler løsningen virkeligt flot integreret. ;)

Så stort tillykke med at det hele lykkedes for dig. :)

Flemming P
Tak Flemming.

Jeg er også meget tilfreds. Jeg er så glad for vi ikke har en tvbænk og gulvhøjtalere stående og fylde.

Eneste jeg ærger mig over, er at jeg fik placeret fronterne for højt.
De skulle flugte med overkant på skærmen. Jeg troede skærmen ville komme til at hænge højere, men sofaen blev lavere, så måtte jeg også hænge skærmen lavere for at hænge i øjenhøjde.. Der var det desværre for sent til flytte højttalerne.

Men pyt.
Så må du have en ny (læs: højere) sofa, eneste løsning :D

Nyt nyt nyt..

Ps. flot setup :)
Af A.Juhl.H.
#213707
Så vidt jeg kan se, har ingen vist noget fra B&O...

Ved godt deres produkter er dyre og high-end, men det kunne være interessant at se hvordan de opererer.

På forhånd tak!
#220528
Det giver en god effekt. Jeg har selv overvejet at få lidt lys på væggen igen vha. nogle dioder, men det må blive næste projekt efter det nye TV-møbel.
Brugeravatar
Af Montago
#220536
Torben Rasmussen skrev:Det giver en god effekt. Jeg har selv overvejet at få lidt lys på væggen igen vha. nogle dioder, men det må blive næste projekt efter det nye TV-møbel.
Det bedste er at kontrasten øges... sådan at LCD "sort" ser SORT ud ...

øjnene bliver heller ikke trætte som når man ser film i mørke.
Brugeravatar
Af Oil
#220540
Montago: Det ser godt ud det der :-)

Hvor stor er din skærm, og hvor mange dioder fra Ikea har du brugt og hvilken?

Sidder de hele vejen rundt?

Hilsen Spørge Jørgen alias Ole
Brugeravatar
Af Montago
#220541
Oil skrev:Motago: Det ser godt ud det der :-)

Hvor stor er din skærm, og hvor mange dioder fra Ikea har du brugt og hvilken?

Sidder de hele vejen rundt?

Hilsen Spørge Jørgen alias Ole
Skærmen er 55"

Jeg har købt 2 sæt med 4 stænger af 25cm som ikke kan ændre farve, tror de kostede 200kr pr pakke, dem med farve vælger koster 300 pr pakke.

der sidder
2 stænger i bunden
2 stænger i toppen
2 stænger i højre side
2 stænger i venstre side

Jeg skiftede IKEA's dobbeklæbende ud med noget 3M jeg havde liggende, dem fra IKEA holdt ikke så godt.

synes ikke lyset bliver fordelt så pænt med hensyn til skygger - så jeg kunne nok finde på at eksperimentere med noget der kan gøre lyset mere 'mat' så det fordeles pænere.

Hvide dioder:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60116540/

Farvede dioder: (kan se prisen er faldet)
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40192361/

det smarte med farvede dioder er at man kan styre stemningen.. men det mest optimale ville jo være at have Philips Ambilight eller LightBerry
#220545
Hvis den hvide farve er rigtig, så bør man ikke skifte til farvelade. Du vil snyde dine øjne ved at bruge farvet lys, så et korrekt indstillet billede vil gå i hækken.

Jeg har tidligere haft brugt en sparepære bag mit TV, hvor jeg havde lavet en skærm rundt om den, så den fik et mere diffust lys. Man kunne nok gøre det samme ved dioderne vha. noget plastic eller blot noget bagepapir viklet rundt om skinnen ;)
Brugeravatar
Af Montago
#220550
Torben Rasmussen skrev:Hvis den hvide farve er rigtig, så bør man ikke skifte til farvelade.
What ??
hvad er "rigtig" ?

Hvidbalancen er ikke helt den samme som skærmen, men den er OK - dioderne er lidt 'varmere'...

Jeg har før brugt rødt lys når jeg så Hannibal tv serien - hvilket var ret nice.

men ellers foretrak jeg hvidt lys - derfor købte jeg denne gang bare de hvide og sparede lidt penge
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14