Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#13684
Jeg har netop bestilt et 37XD1E og glæder mig som et lille barn til det kommer ind ad døren. (B

Da der har været talt meget om XD1E serien må der være mange som der er interesseret i denne serie. I stedet for at beskrive fordelene og ulemperne (hvis der er nogle :p ) er denne tråd beregnet til tips og tricks omkring denne vidunder serie af brugere med førstehånds erfaring med serien.

Tråden er ment som en oversigt samt diskussion om XD1E serien, så nye ejerne af serien hurtigt og nemt kan få alle godbidderne at vide, og indstille deres TV så optimalt som muligt.
Ikke som endnu en diskussion om XD1E seriens fordele om ulemper sammenlignet med andre typer TV.


Vi ved alle at indstillinger af et TV kan sætte prikken og i’et og gøre oplevelsen end tand bedre. Hvordan har I indstillet Jeres XD1E? Hvilke funktioner har I slået til og fra? Hvorfor? Hvad har I brugt som hjælp til indstillingerne?

Hvilket tips og tricks bør man vide som XD1E ejer?

Hvordan har I tilsluttet Jeres forskellige eksterne enheder? Har I ændret på rød/grøn/blå balancen til computeren?


For at holde tråden så overskuelig som muligt, beder jeg om at Jeres indlæg skrives på følgende måde:
------------------------------------ Indlæg start ------------------------------------
Jeres erfaringer, spørgsmål, begejstring mv.


**** Tips og tricks ****
Skriv Jeres tips og tricks her.


**** Mine indstilling ****
Skriv Jeres indstillinger her, på punktform.
Yderligere forklaring kan stå efter punktopstillingerne.


**** Opkobling ****
Sådan har jeg sammenkoblet mine enheder, på punktform.
Yderligere forklaring kan stå efter punktopstillingerne.

------------------------------------ Indlæg slut ------------------------------------
Af hodl
#14156
et interessant emne.
har selv sådan en sag. 42"
vil da også gerne høre lidt om hvilke muligheder der er.
er i øvrigt yderst tilfreds.
#15113
------------------------------------ Indlæg start ------------------------------------
Jeres erfaringer, spørgsmål, begejstring mv.
Har nu haft "svinet" i en måned
Så er det vist på tide at komme med en udmelding
har lige fået digital. signal lækkert
er YDERST tilfreds med det. har intet set til det der "banding"
**** Tips og tricks ****
Skriv Jeres tips og tricks her.
er ikke ekspert.
vil gerne høre om andres indstillinger


**** Mine indstilling ****
Skriv Jeres indstillinger her, på punktform.
Yderligere forklaring kan stå efter punktopstillingerne.
USER
Backlight : -4
Contrast : 20
Brightness : 0
Colour : 0
Tint : -10
Sharpness : 0
Black : on
3D-Y/C : Fast
DNR : High
TruD(R) : on

lyd er sat med loudness. ikke så skidt end da.

**** Opkobling ****
Sådan har jeg sammenkoblet mine enheder, på punktform.
Yderligere forklaring kan stå efter punktopstillingerne.
HDMI til DVD Denon 1920

------------------------------------ Indlæg slut ------------------------------------[/quote]
Af SimBomBOm
#15309
Hej Hodl

Har lige fået mit 46" i dag :D ..
Hvad får du det digitale signal fra, Selector??
Har nemlig købt en DVB-C box men synes ik der er så mange kanaler..

Er der andre med nogle indstillinger??

Simon
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#15317
Jeg har også skrevet de indstillinger, som jeg kom frem til, i anmeldelsen af 46XD1 her på siden. Den kan i også forsøge jer med.

Bemærk blot, at der godt kan være forskellige skærmene i mellem. Det gælder både samme tommestørrelser og en lavere eller større skærm. :)
Af NickyG
#16589
Kom nu folkens. Skriv jeres opsætninger så vi andre kan ta ved lære:) Synes stadig ikke at mit står vildt skarpt endnu, så hvis der er nogle der mener de har den optimale opsætning må de heller end gerne dele deres viden med os andre :D O_O
Af gis
#16770
Jeg har en Sharp 46". Jeg har de samme indstillinger for PC (DVI->HDMI)og parabol :
USER
Backlight : -1
Contrast : 30
Brightness : 1
Colour : 0
Tint : 0
Sharpness : -3
ClourTemp : Middel
Black : on
3D-Y/C : Standard
DNR : Low
TruD(R) : on
Af Gert13
#16871
Jeg har indstillet mit Sharp 37" med "Digital Video Essentials" DVDén og er kommet frem til følgende resultat.
USER
Backlight : 0
Contrast : 30
Brightness : 0
Colour : 0
Tint : 0
Sharpness : 0
Colour temp : mid-low
Black : on
3D-Y/C : standard
DNR : Low
truD(R) : on
Jeg er rimelig godt tilfreds med billedet ved analog tv, men det svinger meget fra kanal til kanal og fra program til program. Jeg har TDC kabeltv gennem et fællesantenne laug som heldigvis sender DR1, DR2 og TV2 ud som DVB-T signal så jeg kan få glæde af den indbyggede digital tuner. Det hæver kvaliteten til næsten DVD niveau. HD materiale står knivskarpt med super gode farver selv om jeg kun kører 1280*768 over VGA.
Den største udfordring for dette tv er åbenbart rødt tøj, hvor den nogen gange mangler lidt farve nuancer og skygger ved tøjets folder. Alle andre farver tøj kan den sagtens gengive ? Har dog set dette problem ved mange andre LCD fjernsyn, bla. Sony 40 W2000.
Fjernsynet har ingen brumme lyde eller hylen af nogen art, men har dog den kendte fejl med at undertekster skal slåes til, på den digitale tuner, hver gang man tænder tvét.
Alt i alt er jeg godt tilfreds med tvét. Må ud og lede efter noget mere HD materiale.
Af gis
#16877
Jeg får analogt tv-signal fra en fælles antenne forening, hvor signalet ikke er godt, selv foreningens bestyrelse har sagt at signalet ville blive meget dårlig på et 46", så mine forventninger var ikke særlige høje. Jeg er dog blevet positiv overrasket, så dårlig er det ikke, og en del bedre end hvad jeg har set andre LCD'er, i Fona og HiFi-klubben, vise med Stofa signal. Det må vel være et meget godt signal billede behandling på Sharp’en.
Mit parabol signal står virkelig flot.
Intet overgår dog at vise HD materiale (1920*1080) fra PC'en via DVI-HDMI. Jeg har åbenbart rost det i så meget, at en kollega sagde : jamen der er jo "Skarpere end virkeligheden" :)

Så jeg er rigtig godt tilfreds med mit Sharp, den eneste "fejl" mit LCD har, hvis der er en fejl, er at det brummer, når lyden er væk. Når lyden er på, kan vi dog ikke høre dette. Men er der nogle der ved, hvad det skyldes og om man kan få det væk ?
Af Blade
#17653
Er jeg virkeligt den eneste der har fået en model der har VOLDSOMT meget farve? Specielt rød. Jeg bruger color -7 for at det ser bare nogenlunde normalt ud. Og nej det er ikke på dynamic profilen :D

Desuden syntes jeg der er en del ghosting på den.

Det er mit første LCD tv. Jeg har dog 2 LCD computer skærme som ikke har de problemer.