Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#12829
Kigger på hifiklubbens hjemmeside og finder 3 stk. samsung 32" og 3 stk. sharp 32".

Forskelle i specifikationer er grundlæggende at samsung har 5000 i kontrast mod sharps 1200.
Sharp har så DVB-T tuner
samsung har respons 8 ms der står ikke noget ved samsung

men hvad betyder kontrasten i det her tilfælde??

de nænte modeller ligger fra 7000-11000 kr.

Hvis nogen har tid så må de da gerne give deres mening til kende om de 6 modeller.
jeg er godt klar over at man ikke skal hænge sig i specifikationer.
word doc. med specifikationer kan findes her.
http://www.yousendit.com/download/L2bDOj0cwLh5TA%3D%3D

eller på www.hifiklubben.dk under de enkelte tv.

SHARP LC32RA1E LCD TV
SHARP LC32GD9E LCD TV
SHARP LC32BV8E LCD TV
SAMSUNG LE-32S71B LCD TV
SAMSUNG LE-32R72B LCD TV
SAMSUNG LE-32R71W LCD TV
Af Blaha
#12835
Jeg ved ikke om jeg kan tillade mig at skrive herinde, men gør det til en start, for du også bliver oplyst omkring det.
Da det er samme mærker.

Jeg har kig på et sharp og et fra samsung.
Disse to:

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246508
Samsung LE40F71B

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255352
Sharp LC 42XD1E

Men hvilket skal jeg vælge.
Skal bruges til TV, DVD og spil via computeren

Håber også "koden" kan bruge det til evt nye modeller at sammenligne med, selvom det gør junglen større.. :)
Jeg er godt nok oppe i 40 - 42" men der findes selvfølgelig modeller der er mindre i samme model.
Af Kief
#12839
SHARP LC32RA1E LCD TV <---- Nyeste model, bedre end de 2 nedestående, også opdateret design.

SHARP LC32GD9E LCD TV <---- LCD som er en anelse nyere end BV8 dog nogenlunde samme billedkvalitet. Dog får du DVB-T som du kan få glæde af hvis du har antenne. (altså ikke kabel-tv eller parabol)

SHARP LC32BV8E LCD TV <----- Et af de lidt ældre Sharp LCD'er men fornuftig pris kontra ydelse

SAMSUNG LE-32S71B LCD TV <---- 600 kr billigere end nedestående men ellers meget lig R72'eren.

SAMSUNG LE-32R72B LCD TV <---- Samsungs standard lcd fornuftig

SAMSUNG LE-32R71W LCD TV <---- Samme som R72 blot hvid


Til Blaha

Jeg ville nok vælge Sharp'en da jeg synes den har det flotteste billede. Men det 2 modeller er meget lig hinanden ydelsesmæssigt. Begge fuld HD osv. Du bør tage forbi HifiKlubben og se lidt på de 2 modeller live, og der afgøre hvilkeb du ønsker dig...

Håber det hjalp lidt.
Af koden
#12840
det gjorde det tak.... er nok mest til Sharp..stadigvæk... bedre lyd i Sharp.
Af Kief
#12841
Forresten, glem alt som specifikationer. Fordi Samsung fortæller de har en kontrast på 5000:1 betyder det ikke at sharpens 1200:1 er dårligere. Hvert firma definerer sine målinger forskelligt og derfor kan man ikke bruge tal til noget.

Det bedste er at gå ind og se de forskellige modeller live og så få et indblik i hvilket tv man synes ser bedst ud. Tænk ikke så meget på hvordan farverne ser ud for de kan kalibreres bedre, kig derimod om støj på antenne-billede, for det er tv'et evne til at omsætte signalet på skærmen.

MVh

Casper
Af Blaha
#12872
Jeg mener ikke den sharp model jeg søger er i hifiklubben, kun hos geco og en eller anden side også.
Men samsung skærmen har de vist.
Så jeg tager ind og kigger på den i hvertfald.. :)


Ps. Er der en der bor i nærheden af Albertslund som har den lækre sharp skærm? ;)