Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#297985
Hej
Har fuldt lidt med herinde både ved sidste tv køb og nu igen hvor jeg pga flytning gerne vil have et nyt tv.
En ting jeg synes ikke er dækket så godt er tv per krone...
Dvs der er tit sammenligninger imellem tv på samme størrelse - men ikke så tit en sammenligning af hvad kan jeg får for 20.000 kr eller lign
Helt konkret så er overvejelsen:
Lækkert Oled på 65 tommer eller fx samsungs q9fn på 75 tommer ?
Er det fx værd at gå op i størrelse ?
Hvordan med lyd ? Jeg er på soundbar something something... men hvordan lyder en soundbar i forhold til seperate højttalere og en forstærker ? Hvad med dynaudios produkter ? Kan de integreres
Brug vil være streaming med ATV4K
Hvis jeg har postet i forkert tråd så undskylder jeg på forhånd
#298040
Er der noget andet sted man vil bruge det?

FAQ fortæller dog intet om Blu-ray , kun movies kan afspilles i 24hz, så måske gælder det også plex og andre apps.

Helt præcist:
Video modes let apps and games override system display settings to allow passthrough of the following video content types:
#324990
Nu har jeg tjekket 2 forskellige tv ud
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ue58tu7175

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... qe65q60tau

Og da jeg ikke er en kæmpe ekspert ville jeg høre hvad tankerne er for og imod disse tv, og om det "dyre" til 4999 lige nu er et godt tv til prisen?
Skal siges jeg søger intet der er dyre da, jeg synes det er megt for et tv og er en "normal" tv bruger.
HÅber der en der kan hjælpe
#325051
Det "dyre" TV er både et bedre, men også større TV, så jeg synes så afgjort, det er prisforskellen værd!

Umiddelbart er der tale om et fint køb, som jeg tror, du vil få svært ved at finde bedre til prisen i den størrelse, men hvis du kan vente lidt, så ville jeg vente til det nye år, som der jo ikke er så længe til; måske der kommer nogle gode tilbud til januar-udsalget...

Held og lykke med købet og GODT nytår... :)

Med hensyn til at 5000 kr. er "mange" penge for et TV, så prøv blot at gå 3 - 4 år tilbage, og se, hvad et 65" TV kostede i fornuftig kvalitet, dengang; folk har en tendens til hurtigt at glemme...
#326275
Hej

Har netop set at UHD modellerne er ok nede i pris, selv 20 modellerne.. og er godt klar over at der findes 'bedre' alternativer ved at rykke op til f.eks QLED men hvis man som undertegnede mest kører flow og streamer serier kan en TU8005 så ikke være et godt bud på en allround skærm?

Jeg kan se at jeg for en tusse mere kan få en QLED QE70t (lige under 10K som er min maks grænse anytime for et tv), men er det den tusse værd?

Begge modeller er i 75'' , og den står jeg fast på, og jeg er helt almindelig seer og på ingen måde ude i at nørde med black level osv

Tak for evt. Konstruktive input..
#326277
Jeg har et 55" i stuen - men for det meste så ser jeg tv på mit 49" Samsung KS7005 i soveværelset og det har fungeret rigtigt fint indtil nu - men nu skal det også skiftes - det bliver højst sandsynligt igen et Samsung denne gang 50" QE55QN85A/QE55QN90A/QE55QN95A - hvilken model afgør jeg når jeg har læst anmeldelserne bl.a. her på Flatpanels og været lidt rundt og kikke
#327133
Leder efter et 55” tv, men fruen forlanger at det IKKE er sort. Helst hvidt, men stål går også an.
Nogen ideer? Har set på Philips, men rammen var simpelthen for tyk og grim.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10