Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jayjay89
#65627
Jeg må give Rodding ret, der mangler nogle nye 32 " skærme.
Det er jo sådan at det ikke er os alle der har så stor en stue så man kan bruge en 42" eller mere, så jeg håber I går i gang med afprøvning af nogle 32" i den nærmeste fremtid.
Har i slet ikke nogen mulighed for at afprøve skærme fra danske Amitech ?
God sommerferie !!!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65654
jayjay89 skrev:Jeg må give Rodding ret, der mangler nogle nye 32 " skærme.
Det er jo sådan at det ikke er os alle der har så stor en stue så man kan bruge en 42" eller mere, så jeg håber I går i gang med afprøvning af nogle 32" i den nærmeste fremtid.
Har i slet ikke nogen mulighed for at afprøve skærme fra danske Amitech ?
God sommerferie !!!
Jeg skal prøve at kigge på lidt flere 32 tommer modellen.

Amitech er i øjeblikket i betalingsstandsning.
Af Rodding
#84521
Heeej. Søger det bedste 37 tommer til prisen, må ikke overstige 7000 kr, håber i kan hjælpe ;D
Obs. Det skal kunne købes i en fysisk forretning.
Brugeravatar
Af ralarsen
#97987
Jeg har et spørgsmål til listen (rettere dens indhold).
Jeg ser at Sony EX500 nu er på listen. Tak for opdateringen fra den tidligere Sony model.
Mit spørgsmål er så hvorfor EX700 ikke er på listen i stedet. Er det ikke et bedre tv?
Det er da hvert fald den min lommeundersøgelse siger at jeg skal købe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#98072
Vores anbefalinger går på TV vi rent faktisk kender. Vi har ikke haft EX700 mellem hænderne, så vi ved ikke om der er detaljer ved den, som er uheldige.
Af Talisman
#99384
Men har I haft EX500 mellem hænderne? Der er jo fortsat ingen test af af denne model. Lyder til enormt mange er interesseret i netop denne value-for-money-serie, så hvis I ligger inde med ekspert-information/test er vi mange der vil vide det :)
Af TorstenK
#102055
Når vi nu har fået slået fast at LG IKKE har trukket 42SL8000/8500 fra markedet, skal den/de så ikke tilbage på listen over købsanbefalinger? :o
Prisen er jo den halve af LE850N - hvilket kvaliteten bestemt ikke er!
Brugeravatar
Af David Munch
#125059
Ville det være muligt at i kunne skrive en cirka pris på listen når i opdaterer den, evt. fra det link i smider på?

Den er jo henvendt os der ikke aner ret meget om markedet, og jeg finder det personligt en smule irriterende at skulle klikke på 20 links, for at finde ud af hvilke der ligger i min prisklasse.. ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#125061
Nej. Vi vil ikke trawle igennem priser og være ansvarlige for at de er korrekte. Der kan ske ret store ændringer i priserne fra uge til uge, så noget der måske er udenfor dit budget i dag kan være indenfor i morgen.

Da alle skærmene fås i forskellige størrelser, så var meningen med vores anbefalinger, at folk selv kunne vælge hvilken størrelse de var interesserede i og så lede efter dén model. Flere af vore links tager dig videre til eks. pricerunner hvor der er flere størrelser af samme skærm samlet på ét sted.
Af TheGreatGazoo
#129828
Inden jeg købte min LG skærm havde jeg læst en del skrive om LG's pixelgaranti som om den var the shit. Jeg modtog så en skærm med en defekt pixel og fandt da ud af hvad "pixelgaranti" reelt dækker over

Måske er det common knowledge, men hvis der findes andre derude som mig kan nedenstående information garanteret hjælpe nogen der skal ud og købe skærm (f.eks hvis man er i tvivl om hvorvidt man er ordentligt dækket ind eller om man vil investere i en forsikring).

Her er svaret jeg fik fra LG:
Hej *****

Alle vores TV solgt i 2011 går under ISO 13406-2 Class II standarden.
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2
Du skal være velkommen til at vende tilbage hvis du har yderligere spørgsmål.

Med Venlig Hilsen.
*****
LG Support Nordic
- Jeg regner egentlig ikke med at denne policy skiller sig ud fra andre producenters, men må indrømme at jeg er overrasket over at man i 2011 tillader op til 5 stuck pixels på en helt ny skærm, c'mon...
Af TheGreatGazoo
#129830
Hmm, nu hvor jeg ser ordentligt på det ligner det at jeg har fået svar fra endnu en totalt inkompetent narrehat.

I det modtagne link står der:
The ISO 13406-2:2001 standard has been withdrawn and revised by the ISO 9241-302, 303, 305 and 307:2008 standards.
Hvor følgende standarder gælder:

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_9241#I ... el_defects

Det bliver endnu mere interessant da der desuden står at:
As of 2010, most premium branded panel manufacturers specify their products as Class 0, expecting a small number of returns due to early failure where a particular item fails to meet Class 0 but would meet Class 1. Budget panel manufacturers tend to specify their products as Class 1. Most premium branded finished product manufacturers (retail TVs, monitors, Laptops, etc) tend to specify their products as meeting Class 1 even when they have a Class 0 specified panel inside. Some premium branded finished product manufacturers have started to specify their products as Class 0 or offer a Class 0 guarantee for an additional premium
?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10