Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af plerik
#15083
Hvad er forskellen på Samsung LE26R71B og LE26R72B, umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel i specifikationerne og prisen er også ens.
Af panch
#15087
Det kunne tyde på at det kun var farven:
AVforums
LExxR71B - Blue and Black
LExxR72B - Silver and Black
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#15438
MortenS skrev:Er der stadig problemer med Philips 37FP9731D

Jeg har været ude i butikkerne og set på div. LCD TV -og efter min mening er Philips 37FP9731D en klar vinder! Prisen er også blevet overkommelig nu, men jeg er naturligvis tilbageholdende pga. ovenstående "advarsel" om fejl i apparatet.

Hvad er et realistisk alternativ - Sharp XD1?

Mvh
MortenS
Ja, der er stadig problemer. De opstår desværre først efter ca. 800 timer og det er ikke alle eksemplarer der er berørte.
Af Rasmusdc
#17210
til kontor / gamer / mediecenter skærm, der er jeg SUPER glad for min samsung LE-32R72B, især fordi man kan handle den til lidt over Dvdpriser.dk pris i de fleste forretninger, og pixelgarantien.

Levere et utrolig rent VGA billede, når man kører den rigtige opløsning, og TV og DVD står stadig flot på den, på trods af at de ikke endnu har ramt den RIGTIGE sorte endnu.

men minimum R7 serien S7 og R3 mangler meget. og personligt synes jeg at 100hz teknologien på M panelet er over markedsført, de korrekte 100hz teknolgier der forhindre overdrevet slør er endnu ikke implementeret, derfor ville jeg ikke købe sådan en.

Stueskærm, kan man leve med purple snakes i gradienterne på dårlige komprimeret film, så er PV60 fra Panasonic stadig best buy, skærmen er ikke særlig køn men den leverer et superb´t billede.

Pioneer levere til gengæld et lidt for blødt billede og har haft 3 af deres 42" hjemme, de har alle enorme problemer med meget larm fra spolerne (fik af vide fra pioneer at det var standarten for store plasma) men har sjovt nok ikke oplevet det i andre.
Af lasjen4
#17325
Panasonic Pv60 & Playstation 3:

Eftersom jeg nu har modtaget min playstation 3 og fået de mest firkantet øjne, tænkte jeg det var på tide at lige smide mit input ind på FLATP...

Eftersom jeg fandt ud af jeg ville købe mig en ps3, blev jeg selvfølgelig frustreret over jeg havde købt et fjernsyn som ikke understøttede FULL HD.

Men jeg må sige at de 1080i og 720p står meget skarpt. Det er helt fantastisk og jeg er bestemt glad for den tv og konsol kombination. Det kan absolut anbefales.
Af dam
#17971
[quote="MortenS"]Er der stadig problemer med Philips 37FP9731D

Syntes også Phillips 37FP9731D er en vinder i forhold til nuværende pris!
Kunne også godt tænke mig at vide om der stadig er problemer eller bare hvad documentation der er for problemerne.....var det kun et opstartsproblem?

Har snakket med en forhandler som har set Phillips fejlstatistikker....han påstår at fejlraten ligger under 2,5%....hvilket skulle være fornuftigt i forhold til markedet generelt.

Mvh.
Dam
Af Michailov
#19268
Hej
NU har jeg været tilmeldt i lidt over en uge og har været en (synes jeg selv) lang tur rundt i forum for at blive klogere på et fremtidigt tv-valg.
Jeg synes det er fedt der er så mange input fra så mange mennesker. Og det er (for en newbee) endnu federe der er sat en lille liste op over anbefalede modeller. Så har man et fornuftigt udgangspunkt for sin videre søgen. :)
En af de ting jeg dog godt kunne tænke mig lidt mere uddybet er antenneforhold.
Er det muligt at lave en kategori mere omkring digitale og analog signaler? Jeg har svært ved at regne konsekvenserne ud ved et valg af det ene fjernsyn frem for det andet.
Det fede ville være hvis der var digital kabel-tv over alt i landet.... men det er der bare ikke. Jeg tror der er andre end undertegnede der slås med et pauvert analog signal via stueantenne og mulighed for at hive DVB-t ned, men stadig gerne vil have en god oplevelse.

Jeg er nødt til at tage til en større by for at tjekke modeller ud, og der har de ofte bedre signaler at tappe fra. Derfor kunne det være lækkert hvis der kunne tilknyttes en kommentar på de allerede udvalgte modeller.

mvh
Nicolai
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#19798
Som du selv nævner så er antenneforholdene meget forskellige overalt i landet, så hvad der ser godt ud i København ser måske ringe ud i Thisted.

Generelt er plasma dog mere egnet til analoge forbindelser end LCD, hvilket du kan bruge som tommelfingerregel. JVC skulle efter sigende gøre meget ud af deres analoge tunere i deres LCD TV, men resten af TVet følger vist ikke helt med mht. gennemarbejdelse.
Af Viberg
#32937
Måske skal jeg både som ny bruger og som midaldrende (51) prøve at komme med lidt kommentarer. Allerførst synes jeg det er en fantastisk god side, hvor jeg, efter at have undersøgt og undersøgt, endelig har fundet et sted hvor jeg kan få den viden jeg efterspørger.

Den korte historie er at jeg i efteråret 2007 gerne ville have et nyt tv da klodsen på de 80 kilo (32" lejet tv) ikke var så smuk. Var jo lige ved at kaste op over markedet og usikkerheden om, hvad jeg skulle se efter ved køb af nyt fjernsyn. Spurgte tilfældigvis min søn (bachelor i datalogi og 23 år) der bare sagde Sharp LC-37 XD 1 E. Øh nå, javel. Lavede Sharp ikke skrivemaskiner engang!!! Stolede på ham og gik igang med at søge.

Der var ingen forretninger der havde et. Og dog, Saturn i Hamborg (kan anbefales. På størrelse med Magasin Kbh og kun elektronik HiFi etc.) Dog for dyrt og Saturn tager ikke mod visa eller mastercard men kun det tyske pengebetalingskort eller kontant. Havde ikke lige de 2.000 euro på lommen. Søgte derefter på nettet og fandt et tysk firma. Måtte trække pengene tilbage gennem banken, da der ikke skete levering. Prøvede også Geco, men kunne se hvornår tv'et var på lager og datoen blev hele tiden fremskudt. Endte tilsidst med databutikken.com som vist er et svensk firma. Det blev leveret uden problemer. Fryder mig dagligt over Sharpen og takker min søn og Gud og skaber for, at jeg fik det tv. Endnu større fryd, ved et år senere at opleve, at det står på listen over købsanbefalinger. Så var hverken jeg eller min søn helt idioter. Selv i dag synes venner og bekendte der ser det, at det står fantastisk godt og hvad er det for et osv.

Her fornylig har jeg skullet hjælpe min kærestes forældre med at købe nyt tv. Ville selvfølgelig gerne hjælpe men tænkte åh nej. Skal jeg nu til at undersøge det hele igen og hvis jeg anbefalede et og de købte det og syntes det ikke var godt. Så is i maven og dernæst undersøge igen. Synes ved alle disse undersøgelser herunder også denne hjemmeside som jeg fandt (min søn kendte den selvfølgelig) at forvirringen bliver større eller rettere, jeg er blevet forvirret på et højere plan. Eller som nogen siger, alternativt begavet. Det løste sig med forældrene, da de selv var hurtig ude med at træffe et valg. Anbefalede dem at gå i forretninger og give sig god tid til at se og høre de forskellige modeller og at bede ekspedienterne om at tilkoble tv'et til en alm. antenne eller kabel. Så jeg kunne ånde lettet op.

Nu er situationen den, at kæresten også lige skal have et lcd-tv og spørger selvfølgelig undertegnede. Straks er paraderne oppe ihukommende kendskabet til kæresten (bor i Tyskland, tjener godt og kørte rundt i en SUZUKI BALENO!!!!!!!. Tog mig to år om at overbevise hende om at hun skulle køre Mercedes. Det gør hun så nu og har gjort de sidste 5 år og kunne ikke drømme om at køre andet)

Men det var nu det med Tv'et. Har anbefalet hende Sharp LC32WD1S da, det skal være 32" og ikke koste mere end 5 kilo. Men så er der jo også det med Toshiba c3000-serien som I også anbefaler. 32C3005P. Har søgt og søgt alle steder men kan ikke finde responstiden på det. Så det ender nok med Sharpen. Der er bare lige det med at overbevise hende, men som én engang lavede ordsproget om: If you can't beat them, then try again.

Nå, for endnu engang ikke at køre ud af en tangent.

Jeg synes, at det er et mægtigt fint initiativ med købsanbefalingerne og vil da fra tid til anden checke dem. Det har jeg også gjort og kan konstatere, at det måske tager lidt tid før der kommer nye tv på listen. Beror vel på tid og muligheder for at afprøve tv'ene. Savner således for tiden test og anbefalinger af Sharps nye LC 32 X20S, især da det mig bekendt er det eneste 32" tv med en opløsning på 1920X1080. Men testen kommer vel nok. Så også lige i dag, at der er et forum med fotografier af brugernes tv. Og at der efterlystes billeder af Sharp lc XD1E. Ville gerne have sendt billeder ind, men ser at det jo er et år siden, og så er der lige det med, at jeg endnu ikke har et digital-kamera. Det er så næste projekt, for hvilket et skal man nu købe????

Det blev et længere indlæg end først beregnet men summa summarum.

Herligt at Flatpanels findes.

Måske skulle man dele forum på TV op i mærker. Det begynder at blive anstrengende med alle dem, der bare skal have en anbefaling af et tv her og nu, og som ikke har tiden eller tålmodigheden til læse alt det andet igennem, selvom svaret ofte findes dér. Men jeg kan jo bare lade være med at læse det.

Ellers jf. alt ovenstående. Hvis jeg i dag skal have et nyt tv, vil jeg meget hurtigt træffe en beslutning og købe et og være glad for det. Det er som om, jo flere oplysninger man får, desto sværere bliver det at træffe en beslutning.

P.S. der skal så her være et passende antal forskellige smileys.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#33182
Tak for kritikken. Din idé med at dele forum op i underemner er slet ikke så dum endda. Det eneste problem er dog at langt de fleste tråde herinde handler om køb af nyt TV og ikke om en specifik model fra starten af. Vi vender lige idéen et par gange for at se hvad der kan gøres ved det.

Du har ret mht. anbefalingerne. Vi er lidt forbeholdne med bare at smide et nyt TV på listen uden at have samlet nok information om det. Af samme grund kommer et TV eller en skærm oftest først på listen når vi selv har haft fingre i den - og da dette er et sideprojekt ift. vores 9-5 arbejde, så er der ikke så mange timer til at teste i...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#35176
Listen er opdateret. Der er tilføjet nogle skærme og fjernet nogle andre.

Anbefalingerne får desuden snart en mere central placering på forsiden, så de bliver lettere at finde.
Af mhca
#44856
Jeg har ikke lige fået tjekket samtlige forslag, men jeg tænkte bare, om der i stedet for Sony KDL32D3000 ikke burde opdateres med et billigere TV med MPEG4 og DVB-T og DVB-C tuner?

Altså Sony KDL32V4500 må da klart være et anbefalelsesværdigt TV, eller overgår det aldrende D3000 virkeligt dette TV, hvis man ser på 32" klassen? Ville jeg umiddelbart ikke mene.

Mvh. Martin
Af Zap
#45849
Oversigten over anbefalede tv virker ikke specielt opdateret. Eller er det bare mig?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10