Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#12772
Rasmus og jeg har modvilligt indset at det måske alligevel er tid til at oprette en slags top10 over TV der anbefales i forskellige kategorier. For ikke at gøre arbejdet for uoverskueligt for os selv, så ville vi inddele de anbefalede TV i eksempelvis 3 kategorier - Til stuen, Til soveværelset og Til spilkonsollen/DVD'en, så der er noget for hovedparten af vores læsere.

Hver af disse kategorier kan så indeholde de mest anbefalelsesværdige modeller i forskellige størrelser. I den forbindelse vil vi jo ikke enerådigt vælge hvilke skærme der er hot eller not, så derfor vil vi bede jer - vore brugere - om hjælp.

Jeg vil opdatere denne tråd så I kan følge med i listen løbende og ikke behøver læse sidste indlæg hver gang. Listen vil komme på forsiden af flatpanels.dk når den er tilfredsstillende. Kom med jeres forslag.

NB! Alle spørgsmål til køb af nye TV i denne tråd slettes uden varsel!

Listen kan findes her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Senest rettet af Torben Rasmussen 25. feb 2007, 21:08, rettet i alt 9 gange.
Af lasjen4
#12773
til soveværelset har jeg personligt investeret i Samsungs R72 model i 26". Jeg valgte tv'et ud fra de kriterier at det skulle være "OK" billedkvalitet og lækkert design, da 1 prioriteten af fjernsyn er i stuen. Jeg kan absolut anbefale tv'et som et soveværelse tv, som klarer alt fra fodbold til Lord of the rings, (som blev vist i fjernsynet forleden).
Så en lille opfordring til folk som ikke vil betale en formue og vil ha' et fint billede til prisen og ikke mindst et TV som også er et flot møbel. Det skal siges jeg har kabel tv.

Kunne godt tænke mig at vide om nogen kan give hjælp mht til fjernsyn i stuen. Det svære valg ligger mellem. Philips 9731, 32" og Panasonic's PV60, 42". Jeg har set begge og vil personligt sætte dem i den kategori som hører til stuen. Da de begge yder god billedkvalitet og er flot i ders design.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12779
Den vil være en hjælp hvis I på forhånd skriver hele modelnavnet og smider et link til skærmen (ikke nødvendigvis hos hifipriser, da vi jo ikke ubetinget anbefaler derse forhandlere).
Brugeravatar
Af azrael
#12801
Sticky... STICKY!!!! :D

(godt initiativ for øvrigt)
Af Blaha
#12836
Hvad med sharps xd1 serie.. den er da blevet rost herinde meget.. og på andre sider, og stort set udsolgt med det samme hver gang forhandlerne får en ny sending hjem.. :)
Brugeravatar
Af azrael
#13118
Det er egentlig forbløffende hvor lidt respons der er på denne tråd, når man tænker på hvor mange indlæg i forum omhandler "hvilket tv skal jeg købe?"...
Af Har Brug for 32"
#13120
Suveræn idé i har fået her, undrer også mig, at der ikke er kommet flere kommentarer. Kigger selv ganske meget herinde, da jeg selv går og sysler med tanken om et nyt fladt tv, der kan vise fodbold smertefrit. Men selv kan jeg ikke kommenterer på lcd tv da jeg ikke er kommet tættere på et ejerskab end min tandlæges lcd tv i venteværelset! :o
Af lasjen4
#13129
Eftersom jeg forleden var i Tapeconnections i kbh, så jeg diverse tv'er stillet op ved siden af hinanden. De tv jeg blev mest overrasket over (og derfor det jeg vil kalde tv til stuen) var Toshiba's modeller og Pioneer's. Billederne på de 2 stod langt flottere end 9731 synes jeg. Så jeg vil bestemt mene at Toshiba's modeller er stueværdige... Også er de til priser som er til at betale. Pioneer må vel siges at være toppen af High end. Og var klart det lækreste tv, billede- og designmæssigt. Så 2 stk stue-tv i 2 prisklasser som er et kig hver i TC vesterbrogade. Endte dog selv med at købe en Panasonic PV60'er, så den er i hvert fald min stue værdig. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13132
Lige nu synes jeg listen med stue Tv illustrerer meget godt, hvad der ofte anbefales herinde, samtidig med, at den blander Tv i forskellige segmenter, priser og teknologier.

Så skal der jo blot opdateres på de andre lister.

Til Mediacentret synes jeg flere af LGs modeller er oplagte. Det er set i forhold til den 1:1 pixelmapping, de tilbyder over DVI indgangen, samtidig med, at nogle af de nyeste serier faktisk er begyndt at komme lidt bedre med rent billedmæssigt.
Af Bomber Bo
#13838
Er det ikke en idé at sætte en ca. pris i parentes efter de enkelte modeller, så knap så kyndige/erfarne hurtigt kan se, hvilken model, der passer til budgettet? O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13840
Nej, der vil ikke komme priser på produkterne. Det må være op til den enkelte at finde den billigste pris på nettet selv. Der køres så mange slagtilbud hele tiden at det vil være uoverskueligt at holde styr på priserne selvom de kun skulle være vejledende. Der må være en grænse for hvor dovne nye købere har lov at være ;)
Af jesperj
#13900
Jeg skal da ikke tøve med at bringe Samsung LE-46F71b på banen til den større stue (se evt min anmeldelse i anmeldelsesforumet).

Det er godt nok lidt rigeligt dyrt endnu, men meget stilfuldt med rigtig gode billeder hvis man har et godt digitalt signal.

Vh
jesperj
Af jasbg
#14155
Personligt tror jeg at det i det i længden - vil være klogere af folkene der styrer sitet her at henvise til samlignende udenlandske Reviews - end at forsøge at lave en top 10 ud fra hvad ?

Området er så stort allerede (som det fremgår af det enorme udbud af fabrikater og modeller) så det i realiteten er umuligt at - sige disse 10 duer'

Duer til hvad ? Kommer jo helt an på formålet ! Er det til at hænge i skurvognen - når håndværkeren er hjemmefra. Eller er det 'en 'high end user' der er ligeglad med prisen.

Skulle der laves en top 10 - så skulle der være en for hver katagori af udstyr - hvis det skulle ha' nogen mening - og så er det jo altså et projekt som kræver en meget stor kapacitet af testere og anmeldere - der tales om.

Det er nok mere relevant at gøre som man f.eks gør på: DP Review ( Digital Photo Review) - hvor at man når en ny model anmeldes - så sammenholdes den samtidigt med de 2 nærmeste konkurrenter i markedet !

Men stadigvæk er der tale om et meget omfattende arbejde der kræver stor kapacitet at gennemføre.

mvh jasbg
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10