Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af IllDuce
#12723
Jeg står med et problem da jeg gerne vil købe et LCD-TV og jeg står og vakler mellem 2 skærme.

Min fornemmelse er at Samsung laver de bedste og pæneste skærme i hvert fald i forhold til prisen.

Dette er så de 2 har har og vælge i mellem:
Samsung LE-40M71B til ca. 15000
Samsung LE40F71B til ca. 17000


Den eneste forskel jeg kan se er at den første kører 1366x768 og den anden kører 1920x1080. Nogen der ved om der er anden forskel?

Hvis I har andre gode ideer til et LCD-TV er I velkommen til at skrive også jo :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12731
I den størrelse bør du kigge på et plasma TV i stedet. M71 serien har et forfærdeligt billede. Jeg har to forskellige medlemmer i min familie der begge netop har kørt deres 32M71B tilbage til forhandleren fordi de ikke kunne leve med billedkvaliteten. Jeg kan kun være enig i deres bedømmelse.

Kig evt. på Samsungs 42Q7H hvis du er vild med designet - det er ganske udmærket til prisen. Ellers kan du kigge på Panasonic 42PV60.
Af samsungdk
#12951
IllDuce skrev:Jeg står med et problem da jeg gerne vil købe et LCD-TV og jeg står og vakler mellem 2 skærme.

Min fornemmelse er at Samsung laver de bedste og pæneste skærme i hvert fald i forhold til prisen.

Dette er så de 2 har har og vælge i mellem:
Samsung LE-40M71B til ca. 15000
Samsung LE40F71B til ca. 17000


Den eneste forskel jeg kan se er at den første kører 1366x768 og den anden kører 1920x1080. Nogen der ved om der er anden forskel?

Hvis I har andre gode ideer til et LCD-TV er I velkommen til at skrive også jo :)

Hej

Jeg syntes du skal vælge PS42P7 Det er absolute den bedste Plasma skærm, Filterbright plus, SMD, OSV.
Design spiller den os max

http://www.samsung.com/dk/products/tv/p ... _42p7h.asp


Mvh
Samsungdk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13144
Mine forældre har 42Q7H og det er en ganske udmærket skærm til prisen. Den viser nogle gode farver - dog skal man ikke sidde alt for tæt på den, idet der er en smule raster i farvegenereringen (dvs. korndannelse). Jeg fandt at man burde sidde mindst 2½ m fra 42" skærmen før billedet var rigtig godt.

Den største anke jeg har mht. den model er at tingene hurtigt bliver helt sorte - dvs. den mangler en smule dynamik i kontrasten.

Jeg oplevede dog burn-in på skærmen (ikke permanent) så du bør følge den guide jeg har skrevet i vores fokusartikler det første stykke tid. I skærmen er der en indbygget screensaver du med fordel kan køre i en times tid en gang i ugen.
Af hkochnielsen
#13149
yakken skrev:Mine forældre har 42Q7H og det er en ganske udmærket skærm til prisen. Den viser nogle gode farver - dog skal man ikke sidde alt for tæt på den, idet der er en smule raster i farvegenereringen (dvs. korndannelse). Jeg fandt at man burde sidde mindst 2½ m fra 42" skærmen før billedet var rigtig godt.
Hej Yakken

Har du haft muligheden for at se på en Pioneer 42" ? (f.eks. en 427XA) - og sammenligne dem ? Jeg står nemlig lidt og vakler imellem en Pioneer 427XA (men altså kun i 42") og så denne 50" fra Samsung - der er vist lidt kvantitet versus kvalitet i valget ..

Hvordan synes du tuner o.lign. i den fungerer ? Er det et produkt i den "bedre ende" eller er det mere et "middel-produkt" ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13154
Jeg har selvfølgelig set Pioneer TVet men ikke ved siden af Samsungs. Generelt vil jeg dog mene at Pioneer til enhver tid laver et bedre plasma TV end Samsung.

Samsung er et OK tv pakket ind i en flot skal, mens Pioneer leverer indpakning og dertil et billede der er lige en tand bedre. Du betaler så også en god slat penge ekstra for det.
Af aztral*enforcer
#13161
yakken skrev:I den størrelse bør du kigge på et plasma TV i stedet. M71 serien har et forfærdeligt billede. Jeg har to forskellige medlemmer i min familie der begge netop har kørt deres 32M71B tilbage til forhandleren fordi de ikke kunne leve med billedkvaliteten. Jeg kan kun være enig i deres bedømmelse.
er vi i familie? jeg har lige købt det tv .. m71..... jeg troede jeg fik det jeg betalte for men billedet hakker totalt, er ikke særlig skarpt og 100hz funktionen får tvet til at lagge som noget jeg aldrig har set før... det ryger tilbage imorgen.. er total lost for havde regnet med et ordentligt tv fra samsung. men nu tvivler jeg altså ret meget på den producent. laver de bedre tv end det jeg fik?:s
Af boeglund
#13166
Hvorfor er der så total mange samsung-fanboys...?

Fatter det ikke..!

Der findes da mange, rigtig mange, der laver både pæne og væsentlig bedre tv end samsung...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13179
Hvor ser du Samsung-fanboys? Vi argumenterer jo imod TV'et.

At der er mange der falder for Samsung har nok en del at gøre med at de gør lidt lidt mere ud af udseendet af deres skærme ift. andre producenter i samme prisklasse og da man jo kun kan se glansbilleder af skærmene her på nettet, må udseendet nødvendigvis være det der trækker mest. Så i stedet for at bitche kunne du jo foreslå et af de "rigtig mange" TV som du synes er bedre.
Af boeglund
#13210
Jeg synes det er super at i argumenter i mod, men det var heller ikke ment som en spydighed mod jer - men mere mod den generelle forbruger..

Jeg synes samsung har seriøse problemer ved farverne, f.x. LE32R71 er meget bleg i farverne - og har grundet den dynamiske kontrast svært ved at vise sort og hvid på samme tid.. LE32S71 er total overdrevet i farverne, og er elendig til at vise ansigter, de bliver helt røde..!

Hvis jeg skal slynge et par skærme ud som slår de fleste af samsungs tv i 10.000,-'s klassen vil jeg nævne:

Philips, bl.a. 32pf5331 (rigtig fin skærm til prisen rent billede mæssigt)

Hitachi 32LD8A10 (mener jeg den hedder) Er langt mere realistisk i farverne end samsung..

Og de nye Sharp LC32SA1E er også et fint tv (men en mega grim remote)

Men det var nu ikke for at bitche :)

God weekend alle sammen..!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13212
Toshiba har nu også en god model i deres W66Z - det endda til væsentlig mindre end 10.000 kr.
Af boeglund
#13257
Jep, den Toshiba står super godt også :)

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes den har en tendens til at pixelere en del ved hurtige bevægelser...!?