Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#1691
Så blev det min tur til at skulle finde mig en skærm.

Har fra start været meget lun på Samsung´s le-32r51b, nu er jeg så også blevet lidt lun på Sony´s KLV-s32a10e ! Nu har jeg så lige set et andet Sony, KDL-32a11e som kan det samme som de to andre, men sidstnævnte har DVB. Nu er mit spørgsmål så, betyder det ikke bare jeg kan spare mig for en lille boks når dr1 og tv2 går over til HD (har husantenne)?

Ellers nogle med erfaringer med nogle af ovenstående modeller ?

Ps. Kanon site !
Af icewind
#1692
Kan ikke rigtigt finde KDL-32a11e på sony side har du et link til den?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1708
DVB er den overordnede standard for digitale signaler.

Hvis du køber en model med indbygget DVB tuner, så slipper du blandt andet for at gå ud og købe en ny boks når Tv stationerne går over til at bruge de digitale muligheder. Det er ikke HDTV i starten, men bare tilsvarende signaler til de analoge vi modtager nu - altså i en digital version. :)

Så ja det kan godt spare dig for en såkaldt settop boks når DR1 og TV2 begynder at sende, så længe du er med på, at det er en DVB-T tuner du skal gå efter til dette formål. Du kan læse mere om DVB tunerne og de forskellige standarder her:
http://www.flatpanels.dk/tv.php#13

Jeg lægger også snart nogle af kanalernes kommende planer i en nyhed og sætter det lidt i sammenhæng med DVB tunerne. Jeg håber på at få det ud i den kommende uge, men jeg skal lige have kontakt til lidt forskellige.
Af AndreasThomsen
#1714
Kig og overvej LG RZ-32 LX 2 R.

Jeg har kigget på tv i den prisklasse der også, og efter rimelig lang tids udflygt for at se de forskellige i auktion, fandt jeg ud af at jeg ville have LG, og det er nu bestilt :D
Af Henrik_Hansen
#1783
Er det ikke det artiklen i EB handler om... :)
Af kirneh
#1802
Jo det er det.

Men som altid er artiklen i EB dybt godnat.

Ok de har da haft fat i nogle sælgere der ikke er helt fremme i skoene. Men de fortæller jo ikke engang folk hvilken type digital tuner man så skal købe ?
Og hvad hvis du køber sådan en tuner og så skal se en kodet kanal ? Så skal man jo alligevel have en box der kan smides et kort i.