Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#12402
Hej i gæve gutter (og gutinder)

Har gennem et stykke tid været på dette forum da jeg inden for den nærmeste fremtid vil investere i en/et fladskærm.
Dette er udelukkende på grund af vi kan få en bedre indretning i vores hus altså slipper den store firkantede kasse vi nu har (et gammelt phillips 28" billedrørs tv)

Men hvilket af disse flade skal jeg vælge og har i andre forslag ???
har fået bevilget 15K men en mindre pris gør selvfølgelig ikke noget.

Det vi skal bruge er til 80% tv programmer (via parabol)
og resten fra en HD recorder/DVD afspiller.

Vil gerne have noget der er rimeligt fremtidssikret da jeg ikke så ofte skifter DVS en levetid på 6-8år.
Derfor skal det kommende tv også kunne vise fremtidens tv HD/blu-ray og hva der ellers er.
og have stik indgange i de nyeste standater, eller som minimum ikke komme til at mangle dette.


Håber jeg har beskrevet vores behov godt nok.
og i kan/gider gi lidt feedback på dette indlæg
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#12406
Når en så stor del af jeres forbrug drejer omkring Tv modtagelsen, så synes jeg en af de gode plasma'er kan være ganske interessante. Det kan f.eks. være Panasonics PV60 serie, som du selv er inde på og hvor du får meget for pengene, eller Pioneers nye 42 tommer, som dog ligger lidt højere prismæssigt.
Brugeravatar
Af azrael
#12410
Parabol-modtagelse kan give potentielt meget bedre billedkvalitet, så det kommer lidt an på det udstyr der anvendes og hvilke kanaler der nedtages. Men jeg vil tilslutte mig Rasmus og sige at plasma burde være ganske interessant for jer, selvom LCD på papiret lyder mere "spændende". Hvis I kan, så tag ud og kig på et par forskellige modeller, og sørg for at Panasonic og Pioneer plasma er i blandt de modeller I kigger på. :)
Af Christian26
#12411
Jeg står i samme situation.

Jeg bruger mit 100 % til tv og dvd. Ikke noget med computer ellers sådan noget. Jeg har også tænkt meget på pana og på pioneer. men hvilken en skal man vælge og hvis man skal ud kigge på nogle modeler hvilken ville så være mest interessante. Hvorfor skulle jeg f.eks bruge 7000 kr mere på et pioneer tv tilforskel af et pana plasma.

Mvh

Christian
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12436
Pioneer er som navnet antyder pioneren :) Kvaliteten er i topklasse og det betaler man for. Dog får du mere value-for-money med Panasonics model og du vil måske ikke få for 7000 kr. bedre billede ud af det.
Af Gr3y
#12967
Jeg kan sige god for den Sharp 37XD1E, da jeg har en selv.

Den har en god SD upscaler (normalt tv signal) som kan ses her:

http://www.avforums.com/forums/showthre ... 300&page=3

(De første par billeder er dog Xbox360)

Desuden understøtter den 1080p over HDMI - ved jeg ikke om den Panasonic gør.
Brugeravatar
Af azrael
#12992
Flotte billeder *men* tv-billederne er fra DVB-T (eller Freeview som englænderne kalder det), så billederne siger kun noget om, hvor godt tv'et står med digitale signaler. Lakmustesten er analoge tv-signaler, og måske endda analoge tv-signaler af mindre kvalitet (som det findes i de fleste lejligheder med kabel-tv).
Af sanny
#12994
hej

Jeg bruger også mit 100 % til tv og dvd. Ikke noget med computer ellers sådan noget spil osv.........

jeg har haft par tv med hjem og kanse at sel philips 37 -9731 kan ikke tilfreds mine krav om netop TV-
jeg har selektor segam 60.... samt pt sony 29 100hz trinitron

panasonic pv60 var jeg gled super go biledder.... men konen syns at den er grim at halvede til disegn mesig ..... jeg må dæsvere dive hine rat den er ikke serlig køn....... så nu skal jeg bare tenke om jeg vil give 6000-7000 kr mer for pineer ....

jeg har læst idag at pineer kommer med nye plasma til sommer og der giver et problem mer skal jeg vente til de kommer til salg...
jeg har hørt at panasonik netop på grund af disegn kommer med nye modeler til april ..... har i hørt noget om det

PS: til TV brug syns jeg at plasmar er suveren i forhold til LCD
Af Blaha
#13003
sharps xd1 serie er kommet i hifiklubben.. var nede og se den i dag.. nammenam... 46" .. det gik lige i banditten..
Af SimBomBOm
#13016
Hvilken hifiklub var det du så den i Blaha???

Kunne nemlig helt vildt godt tænke mig at se den...
Af Kief
#13023
Vi har den på HFK Åboulevard - Det er en rigtig lækker skærm! Desværre er 37" i restordre, så den bliver lidt svært at få lige med det samme... Tror vi skal ind i Februar før den kommer igen ...

Casper
Af fruen
#13052
Det forstår jeg ikke ;;) jvf. en ubehøvlet ekspedient på europaplads var den mindste der kunne fåes 52 eller 65". JA jeg ved godt det ikke er korrekt men ved du så hvornår 42" ankommer og til hvilken pris´???


hilsen
Fruen
Af Blaha
#13057
Det er som kief skriver jeg var nede...
Af Totti
#13121
Da jeg købte min skærm fik jeg tilbud om at se både en 42" & 46" hos Licotronic. Prøv dog og spørg dem om de kan hjælpe. De har også et godt tilbud kørende på en 46" XD1E incl. gratis vægbeslag. http://www.licotronic.com/product.asp?p ... b=2&page=1