Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmus
#1642
Hej

Jeg har lige læst en tysk test af Toshibas LCD 32 tommer (32WL58), der
tillige fås i 37 tommer og 42 tommer.

Testen findes på
(http://www.areadvd.de/hardware/2005/tos ... 8p_1.shtml) og de er meget begejstrede! Fjernsynet har bl.a. 2xHDMI indgange, hvilket jo er kærkomment for os der både vil have en HTPC og en DVD sluttet til samtidig.

Jeg er personligt mest til 37 tommeren (37WL58), der fås til:

Pris (www.multidiscount.com) 1737 euro (ca. 12.944 kr.).

Pris (www.klausgarde.dk) 14.818 kr.

Alt taget i betragtning er det vel en ganske god pris for et - tyder det
på - rigtigt godt 37 tommer LCD. Men hvad siger I?

Vh

Rf
Edit: Linkfix af moderator
Af rasmus
#1650
Rtorp skrev:Jeg synes også det ser interessant ud. Men hvor kan man se/købe det i DK? :(

Man kan iøvrigt se flere positive test her: http://www.testberichte.de/test/produkt ... 56939.html
Hej Rene

Du tænker på fysisk salg i butik går jeg ud fra. Det ved jeg faktisk heller ikke, men måske der er andre der læser denne tråd der kan hjælpe. Jeg har primært overvejet at bestille mit nye fjernsyn over nettet.

Tak også for linket til testen!

Vh
Rasmus
Af Rtorp
#1651
Ja, jeg ville jo egentlig godt se det live inden jeg køber. Men det kan da godt være at jeg bestiller via nettet - når jeg bestiller.... :)
Af rane
#1663
Har selv været lun på dette TV den sidste måneds tid. Var faktisk tæt på at bestille det fra en tysk webshop uden at have set det live....men alt toshiba blev pludselig udsolgt dengang...og er det vist stort set stadig.

Ved i hvert fald at Fona og 2tal ikke forhandler Toshiba. Har heller ikke set Toshiba hverken i Merlin eller Hifiklubben. Mener heller ikke Elgiganten havde Toshiba. Har kun set 32WLT56P (altså den gamle model) i Mediamarkt i Tyskland.
Af rasmus
#1665
Jeg kunne også godt selv tænke mig at se fjernsynet live, men det ser ud til at være lidt vanskeligt, så det ender nok med at jeg tager chancen - eller starter dytten og kører en tur til Tyskland :O)

Vh
Rasmus
Af Athanasius
#1667
Det ser skam fint ud to Hdmi indgange burde vel efterhånden være minimum standard.
www.klausgarde.dk)
Må jeg lige tilføje at dette websted er oprettet af en kendt svindler så det kan man ikke regne med overhovedet!
Af dknia
#1683
Husk nu lige kildekritikken.

AreaDVD er HiFiRegler's marketingafdeling. De skriver ALTID meget positivt om de ting de tager under behandling.

Når det er sagt, så er det et meget godt sted at gå hen hvis man vil have en mere detaljeret gennemgang af hvad produkterne kan.

Men husk hele tiden på at det er marketingmateriale ;)
Af rasmus
#1684
Hej Dknia

Det var jeg ikke klar over. Hvad siger du så til de andre tests, som er nævnt i tråden?

Vh
rasmus
Af dknia
#1690
Hejsa.

Jeg kender ikke umiddelbart de andre.

Jeg siger nu ikke at det de skriver på Area-DVD ikke er sandt, eller for den sags skyld at Toshibaen ikke er referencekvalitet.

Men man skal nu altid være kritisk om det man læser, og holde fast i de parametre der er vigtige for en selv. Læs det der står om de aspekter med et særligt kritisk øje: en lille bisætning om at produktet på parameter x "ikke er helt på højde med de bedste i klassen" kan dække over en endog ret dårlig performance.

Det samme gælder for visse forfattere i diverse diskussionsfora. Man kan se nogen der skriver som havde de selv haft udstyret i månedsvis. Men så finder man ud af, at samme forfatter har skrevet om 30 forskellige produkter, og tydeligvis kommunikerer ud fra personlig holdning til produkter/brands eller læste anmeldelser uden i øvrigt at gøre opmærksom på det.

Jeg kunne blive ved. Det korte svar er: Vær kritisk over for alt det du læser, og afgør i sidste ende ved selvsyn/lyt hvad der passer dig