Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af migo
#1353
Hvad skal man vælge? Jeg synes selv at Philips gør det godt og bedre end Samsung, men har jo kun set den i en butik. Kunne godt tænke mig at høre nogens menig om Philipsen der måske allerede har en der hjemme i stuen.
Hvad er forskellen på Philips 32PF9966 / Philips 32PF9830
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1368
En af mine gode venner har en 32PF9966 i hjemmet og jeg har derfor set den flere gange efterhånden. Billedkvaliteten er god, specielt også fordi de kører over en digital løsning.

Den kommer dog ikke op på siden af 32PF9830. Den har blandt andet Philips nye Pixel Plus 2HD system og Ambilight 2. Jeg ved ikke om du vil bruge den til lyd eller om du kører det over en forstærker, men lydsiden af 9830 er også lidt kraftigere.

Rent visuelt er der en del forskel.

LE32M61B er også meget rost og under ideelle forhold (f.eks. når indstillinger er foretaget), så vil den også ligge over 32PF9966 overordnet set.

Men prisen er naturligvis også en faktor og 9966 er da også en del billigere end 9830'eren. Prisforskellen på 9966 og LE32M61B er ikke kæmpe, og til prisen synes jeg Samsungen leverer en bedre ydelse (på billedsiden).

Men hvis du overvejer at erhverve dig en 9966, så kan du måske kigge på den kommende 9967. Det er stort set samme skærm, blot med en indbygget DVB-T tuner, så du kan modtage digitale signaler, som f.eks. dem TV2 og DR1 begynder at sende på et tidspunkt. Det kan du naturligvis godt alligevel, men det kræver at du går ud og investerer i nogle af de bokse, som tilbydes ved siden af.
Du kan læse mere om 9967 her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... rom=&ucat=&

Jeg ved ikke om de er landet endnu, men de skulle gerne være her i november. Det kan godt være de er blevet forsinkede, jeg har faktisk ikke lige undersøgt det.
Af Rtorp
#1369
9967 er kommet. Jeg har set den hos Electriccity i Tåstrup for ca. 2 uger siden. Prisen husker jeg ikke helt, men var godt 19K.